פטנט חדש שהגישה אפל מציג מערך צילום חדש לאייפון המאפשר זום אופטי

בשנים האחרונות התמקדה אפל בשיפור מערך העדשות של מצלמות סדרת האייפונים ולא רצה קדימה עם שלל יצרניות הסלולר במירוץ המגה-פיקסלים.

למרות שמרבית מכשירי הדגל מבית היצרניות השונות הצטיידו במצלמות 13 ואף 16 מגה-פיקסל, החברה מקופרטינו החליטה להשאיר את מערך הצילום של אפל זהה והמשיכה להסתפק בחיישנים באיכות 8 מגה פיקסל שהוצגו לראשונה לפני מספר שנים ב-iPhone 4S. עם זאת, שיפרה אפל באופן משמעותי ולאורך הזמן את איכות התמונות המופקות על-ידי מצלמות האייפונים.

כעת, פטנט חדש אשר אושר על ידי משרד הפטנטים האמריקאי, מציג טכנולוגיה שתאפשר לחברה לדחוס בגופו המצומצם של האייפון זום אופטי שימומש על-ידי מערך העדשות במכשיר. בפטנט שהגישה החברה, נראה כי מהנדסיה ייצרו מצלמה בצורת L, בה החיישן לא פונה ישירות החוצה כפי שקורה כיום.

מערך העדשות החדש מציג את קדמת הטכנולוגיה מבית החברה, המוכיחה כי אין צורך בהגדלה כה משמעותית של כמות המגה-פיקסלים במצלמת מכשיריה. עם זאת, בעת ביצוע זום לאחר צילום התמונה אין ספק כי המחסור במגה-פיקסלים מורגש, וייתכן כי בעתיד אפל אכן תציע שדרוג גם בפן זה. טרם ברור האם תבצע החברה שימוש בטכנולוגיה המוצגת בפטנט זה בסדרת האייפונים שתציג השנה, אך אין ספק כי יש לה עוד מה להציג ולחדש גם בתחום הצילום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים