פייסבוק משיקה כלי אנליטיקות חדש למפתחי אפליקציות

במהלך כנס המפתחים f8 שנערך אמש (ד’) הציגה פייסבוק חידושים משמעותיים מאוד, הצפויים להשפיע על עתידה של הרשת חברתית הגדולה בעולם, כמו: אפשרות להטמיע קטעי וידאו המועלים בפייסבוק באתרים חיצוניים ובכך להתחרות עם יוטיוב ישירות והפיכת אפליקציית המסרים המידיים Messenger לפלטפורמה, שתאפשר הזדמנויות למפתחים.

הכרזה חשובה מאוד הפונה למפתחי האפליקציות היא כלי חדש, הזמין כעת, ויאפשר ביצוע אנליטיקות עבור אפליקציות (Analytics For Apps). הכלי יציג נתונים סטטיסטיים שפייסבוק יודעת לאסוף על משתמשי האפליקציה ובכך יעזור למפתח ללמוד על התנהגות המשתמשים שלו. המפתח יוכל לראות דרך ממשק אינטרנטי נתוני משתמשים כמו: גיל, מיקום גיאוגרפי, מין, שפה ועוד.

המערכת החדשה תאפשר שילוב עם ניהול קמפיין קידום האפליקציה בפייסבוק, וכך ניתן יהיה לדעת מי הם הסגמנטים הרלוונטים באוכלוסיה שהגיבו טוב יותר לקמפיין, איך לשפר אותו עבור קהלי יעד אחרים ולהבין אם הוא היה אפקטיבי והצליח לייצר צבר לקוחות קבועים ולא רק פרץ הורדות רגעי. היתרון הברור של פייסבוק הוא במידע שלה על מתשמשים, המאפשר הצגת נתונים סטטיסטיים מדוייקים מאוד על קהל המשתמשים באפליקציה.

על בימת כנס f8 הוצגה הדגמה מרשימה של הכלי, המראה מעקב אחר קהלי משתמשים שונים שהורידו את האפליקציה דרך פייסבוק. ניתן היה לראות בבירור כמה הקהלים השונים מתקדמים בשלבי המכירה וללמוד מכך כיצד לשפר את התהליך, ואף להגדיל הכנסות באמצעות שינוי המוצרים המוצגים, כך שיתאים טוב יותר לקהל המשתמשים.

Facebook Analytics for Apps זמינה כעת באתר המפתחים של החברה – לחצו כאן למעבר


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים