שיא עולם ביפן: רכבת נוסעים הצליחה להגיע למהירות 590 קמ”ש

רכבת המגלב של Central Japan Railway. צילום: Yosemite

לטוס על הפסים: חברת הרכבות היפנית Central Japan Railway הודיעה בסוף השבוע על שבירת שיא מהירות הנסיעה של רכבת המגלב שלה, 12 שנים לאחר שקבעה בעצמה את שיא העולם הקודם שעמד על 581 קילומטרים בשעה. רכבת המגלב היפנית, אשר מונעת באמצעות כוח אלקטרומגנטי, הגיעה ביום חמישי האחרון למהירות חסרת תקדים של 590 קילומטרים בשעה בעודה נוסעת על מסילה שתשמש אותה בעתיד.

בניגוד למבחני המהירות הקודמים של רכבת המגלב ביפן שבמסגרתם נערכו תצפיות חיצוניות בעיקר, במבחן שנערך ביום חמישי נשאה הרכבת שבעה קרונות נוסעים ו-29 מהנדסים שבחנו את מערכות ההנעה והבקרה בעצמם, תוך כדי נסיעה. תוצאות המבחן מאפשרות לטענת דובר החברה גם את קיומו של מבחן נוסף ביום שלישי הקרוב, אז תנסה רכבת הריחוף המגנטי לחצות רף שאפתני ומרשים אפילו יותר: 600 קמ”ש.

מבחני המהירות שמבצעים היפנים במלוא המרץ מתבצעים נכון לעכשיו לצורך בחינת יכולות טכניות. בחברת Central Japan Railway הגיעו להסכמה עם משרד התחבורה היפני כי בנסיעות מסחריות לא תוכל הרכבת לנסוע במהירות גבוהה מ-505 קמ”ש, ואולם, גם במהירות הזו צפויה הרכבת לקצר את משך הנסיעה מטוקיו הבירה לעיר הנמל נגויה לכ-40 דקות בלבד במקום שעתיים באמצעות קווי הרכבת הקיימים. נסיעה מתל אביב לחיפה, לשם המחשה, תימשך במהירות כזו כ-12 דקות בלבד.

בעוד המבחנים נמשכים, חברת הרכבות היפנית מנסה בינתיים למכור את שירותיה גם לארה”ב, במטרה לאפשר בעתיד חיבור מהיר בין ערים מרכזיות דוגמת וושינגטון וניו-יורק. רוצים לנסות בעצמכם? יש לכם זמן לחסוך: לטענת החברה, הנסיעה המסחרית הראשונה בקווי המגלב החדשים ביפן תתבצע ב-2027.

צפו: בחינת רכבת המגלב L0 בשנה שעברה


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים