האימפריה מכה שנית: נוקיה מתכננת חזרה לשוק הסמארטפונים ב-2016

נוקיה מתכננת קאמבק לשוק הסמארטפונים בשנת 2016 וכניסה לעולם המציאות המדומה, כך על פי דיווח של אתר Re/code. את החזרה תוביל Nokia Technologies, אחת משלוש החטיבות שנותרו לנוקיה אחרי שמיקרוסופט רכשה את פעילות הסמארטפונים של החברה. על פי החוזה של החברה עם מיקרוסופט, אסור לה לעשות שימוש במותג “נוקיה” על גבי סמארטפונים עד לרבעון השלישי בשנת 2016, אז, ככל הנראה, תחל את חזרתה לשוק.

על פי המקורות של האתר, נוקיה מתכננת חזרה לשוק הסמארטפונים, ובכלל לשוק המובייל, עם “פרוייקטים שאפתניים”, אחד מהם בתחום המציאות המדומה. החברה כבר עשתה סוג של חזרה לשוק המובייל עם טאבלט Nokia N1, אשר פותח על Nokia Technologies ושעבורו הוענק רישיון לחברת Foxconn הסינית לשם הייצור בפועל. החטיבה מתמחה בניהול רישיונות לפטנטים והיא מחזיקה במעל מ-10,000 כאלו.

עם רכישת פעילות הסמארטפונים על ידי מיקרוסופט, העבירה נוקיה לבעלותה של ענקית התוכנה את פסי הייצור שלה. סביר להניח שהחברה לא תנסה להקים אותם מחדש וגם הסמארטפונים העתידיים שלה ייוצרו על ידי חברות אחרות בעלות מפעלים מתאימים. במקרה של הטאבלט, כל הניהול של צדדי השיווק והמכירה נמצאים בבעלות סינית וייתכן שהשוני יהיה בפעילות, שתנוהל על ידי נוקיה עצמה.

למרות שעבר זמן רב מאז שהייתה נוקיה כח משמעותי בשוק המובייל, עדיין מדובר במותג מוכר שזכור לרבים לטובה. טאבלט Nokia N1 גם שימש כהוכחה שלחברה עדיין יש מה למכור. תמיד היה נדמה שאם הבחירה של נוקיה הייתה באנדרואיד במקום בווינדוס פון, גורלה היה מעט שונה, זאת אולי נזכה לבחון בגלגול הבא שלה.

[interaction id=”55351c1fa39598ff05505198″]


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים