גוגל חושפת עדכון משמעותי ל-Android Wear: אפליקציות שתמיד עובדות, תמיכה ב-WiFi ועוד

LG Watch Urbane (צילום: גאדג’טי)

שמענו מספר פעמים בעבר על עדכון משמעותי הצפוי להגיע בקרוב לשעונים חכמים המבוססים על פלטפורמת Android Wear מבית גוגל, עדכון שאמור לספר מענה לשעון ה-Apple Watch. כעת, מפרסמת גוגל בבלוג החברה הרשמי הודעה בדבר עדכון הגרסה, המציג את השדרוג המשמעותי ביותר ל-Android Wear מאז שחרורה הרשמי. בין השינויים עליהם הכריזה גוגל, ניתן לראות תמיכה ב-WiFi, מסך אפליקציות חדש, אפליקציות הפועלות תמיד ברקע ועוד.

ראשית וככל הנראה התוספת החשובה ביותר, הינה התמיכה המתווספת בתקשורת אלחוטית WiFi. עד עתה, היו מרבית השעונים הלבישים בעלי רכיב WiFi מובנה, אך האופציה נוטרלה במערכת ההפעלה עצמה וכעת, בעדכון החדש, תאפשר גוגל לשעונים להתחבר לרשתות אינטרנט אלחוטיות ישירות.

למעשה, גוגל מציינת כי במידה והשעון מחובר ל-WiFi ולסמארטפון שלכם קיים חיבור לרשת הסלולרית, יוכל למעשה המשתמש להשאיר את הסמארטפון בבית ולהמשיך לקבל התראות בשעון החכם. נוסף על כך, במידה ויתרחק המשתמש מהסמארטפון שלו, יוכל לשאול את השעון החכם היכן הסמארטפון והוא יכווין אותו אליו.

alwayson_500 פונקציה נוספת המגיע עם העדכון החדש הינה ״אפליקציות הפועלות קבוע״ – בדומה לפני השעון, ההופכים לשחור ולבן כאשר המשתמש לא מביט ישירות בשעון, אך המסך לא נכבה, יוכלו האפליקציות התומכות בפונקציה זו להשאר פועלות באופן קבוע. משמע, במידה והמשתמש ניווט באמצעות השעון החכם, כאשר יסיט את השעון מפניו לצידי הגוף, האפליקציה תשאר מופעלת אך מסך המכשיר יהפוך לשחור ולבן, על מנת לצמצם בצריכת הסוללה. כשיחזיר את השעון למולו, תפעל האפליקציה כרגיל.

apps_people_actions_250x250 (4)עוד בגרסה נראה מסך אפליקציות ואנשי קשר, אליו ניתן להגיע באמצעות לחיצה פשוטה על מסך המכשיר, שתעביר אותנו לאפליקציות השעון החכם ומשם נוכל להחליק בין מספר מסכים – אפליקציות, אנשי קשר ושליטה קולית. על מנת להחליק בין כרטיסיות ה-Google Now בגרסה החדשה, כל שהמשתמש יצטרך לעשות יהיה להסיט את ידו בדומה למתואר מטה, ויוכל לדפדף בין הכרטיסיות וההתראות השונות.

quick2_emoji_reply_blogכשזה נוגע לפרודקטיביות והבעה עצמית, החליטה גוגל לשלב אפשרות מענה בסמיילים. משתמשי השעון החכם יוכלו לצייר את הסמיילי אותו מעוניינים לשלוח, והמערכת תדע לזהות את הסמיילי שצייר ולבחור את המתאים ביותר מבין רשימת סמיילי האימוג׳י.

אז מתי נראה את העדכון מגיע לשעוני ה-Android Wear? על פי גוגל, בשבועות הקרובים כל המכשירים המריצים את מערכת ההפעלה יקבלו את עדכון הגרסה, כאשר הראשון מביניהם יהיה ה-LG Watch Urban


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים