מרחיבה אופקים: גוגל מכריזה על רשת הסלולר Project Fi

זמן רב שאנו שומעים ברשת שמועות ודיווחים אודות כוונותיה של גוגל להכנס לעולם מפעילות הסלולר כמפעילה וירטואלית. הדיווחים הללו קיבלו אישור רשמי במהלך תערוכת MWC 2015 כאשר סמנכ”ל המוצרים בגוגל הודיע רשמית על כוונת החברה להיות מפעילת רשת סלולר. היום, כמעט חודשיים אחרי, מכריזה גוגל באופן רשמי על Project Fi – רשת הסלולר החדשה של החברה.

הרשת הוירטואלית Fi של גוגל תעבוד על גבי תשתית של שתיים מחברות הסלולר הגדולות בארצות הברית – Sprint ו-T-Mobile, ותבחר בעבור המשתמש את הרשת בעלת האות הטוב ביותר בכל רגע נתון. עוד מסוגלת הרשת לעבוד על גבי לא פחות ממיליון נקודות WiFi ברחבי ארה”ב, אלו המוכרות כאמינות ומהירות על ידי גוגל.

הרשת הוירטואלית של החברה תדע לזהות את החיבור המהיר ובעל האות החזק ביותר ותדלג בהתאם בין הרשתות של Sprint ו-T-Mobile ובין רשתות WiFi בהתאם לשינויים במיקום המשתמש ובאות המתקבל. המעבר בין WiFi ל-3G או LTE יהיה שקוף למשתמש, אשר יוכל להתחיל שיחה על גבי רשת ספרינט ובמהלכה לעבור לרשת WiFi מבלי לשים לב לכך. ברגע שהמשתמש יתחבר לרשת, בין אם סלולרית ובין אם אלחוטית, תוצפן כל התעבורה ברשת על מנת לשמור על פרטיותו.

גוגל תעניק ללקוחותיה שיחות והודעות ללא הגבלה בעבור 20 דולרים בחודש. על תעבורת רשת תגבה גוגל 10 דולרים עבור 1GB שלם של מידע. זאת אומרת – אם בסוף החודש תסתכם תעבורת הרשת ב-1.8GB, הלקוח ישלם 10 דולרים בלבד על חבילת הגלישה שלו. כל התכניות ואפשרויות התשלום זמינות באתר הבית של הרשת.

נכון לעכשיו ניתן להצטרף לרשת הסלולר של גוגל רק עם מכשיר ה-Nexus 6, ובחודשים הקרובים צפויה החברה להכריז על מכשירים נוספים שיוכלו להתחבר לרשת שלה. כמו כן, על משתמשי הנקסוס 6 יהיה להשיג הזמנה בכדי להצטרף ל-Project Fi. השירות, כצפוי, זמין בארה”ב בלבד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים