גאדג’טי מסקר: Galaxy S6 Edge – הכוכב היפה בגלקסיה

Samsung Galaxy S6 Edge Samsung Galaxy S6 Edge

סמסונג פתחה את שנת 2015 עם הכרזה על שני מכשירי דגל חדשים, ה-Galaxy S6 וה-Galaxy S6 Edge. החברה עשתה שינויים מרחיקי לכת בצד העיצוב ובצד התוכנה, מתוך רצון להציג בפני לקוחותיה מכשירי סמארטפון חזקים, נוחים לשימוש ויפים למראה. לקחנו את דגם ה-Samsung Galaxy S6 Edge בצבע הלבן המגיע עם נפח אחסון בגודל 32 גיגה-בייט ויצאנו לבדוק על מה כל המהומה והאם סמסונג הצליחה להתעלות על עצמה.

מפרט

מסך מגע קפסיטיבי בגודל 5.1 אינץ’ מסוג Super AMOLED מצופה Gorilla Glass 4
רזולוציית תצוגה Quad HD 2k (כלומר: 1440×2560 פיקסלים), 577ppi
מעבד מתומן ליבות 64-ביט בתדר מירבי 2.1GHz על גבי פלטפורמת Samsung Exynos 7420
מאיץ גראפי Mali-T760
זיכרון פנימי 3GB RAM
נפח אחסון 32GB או 64GB או 128GB, ללא אפשרות להרחבה
מערכת הפעלה אנדרואיד Lollipop 5.0.2 עם ממשק המשתמש TouchWiz UI
מצלמה ראשית חיישן 16 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/1.9, אוטופוקוס ופלאש LED, יכולות HDR מובנות, צילום וידאו 4K, מייצב תמונה אופטי (OIS)
מצלמה משנית 5 מגה-פיקסל, צילום וידאו 1440p
קישוריות Wi-Fi a/b/g/n/ac, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, Bluetooth v4.1, NFC, IR LED, microUSB v2.0, A-GPS
סוללה Li-Ion 2,600mAh – לא נשלפת
מידות גובה – 142.1 מ”מ, רוחב – 70.1 מ”מ, עובי – 7 מ”מ. משקל – 132 גרם
שונות Nano-SIM בלבד
גב זכוכית, שולי מסך קדמי גולשים לצדדים

מה באריזה?

באופן שונה מהשנים הקודמות, בחרה הפעם סמסונג בקו נקי יותר בהצגת האריזה של הסמארטפון. מדובר באריזת קרטון לבנה המסתתרת מתחת לשרוול אפרפר הכולל מידע אודות נפח האחסון ושמו של המכשיר, המופיע באותיות גדולות וברורות בצידה הקידמי. בחלקה האחורי של האריזה תמצאו מספר פרטים טכניים אודות המכשיר.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Box

מיד עם פתיחת הקופסה תגלו את סמארטפון ה-Galaxy S6 Edge עטוף בכיסוי פלסטיק שקוף, אשר מתחתיו קופסה מאורכת המכילה את ספרי ההוראות והמידע. מתחת לקופסה זו ממוקם כבל הטעינה, שנאי ואוזניות.

באריזה עצמה תמצאו:

  • מכשיר Samsung Galaxy S6 Edge
  • ספרי עזר והוראות שימוש
  • סיכה לפתיחת מגירת ה-NanoSIM
  • אוזניות מסוג In-Ear עם שלט ומיקרופון
  • כבל נתונים USB-to-MicroUSB
  • שנאי מתאם מ-USB לתקע חשמל

עיצוב ואיכות בניה

עם ה-Galaxy S6 Edge לקחה סמסונג את השילוב בין זכוכית ומתכת צעד אחד קדימה כשהציגה מכשיר שלא רק נראה טוב בהרבה מכל מכשיר אחר בשוק, אלא מרגיש כמו פריט יקר ערך שאין משתווה לו. ה-Galaxy S6 Edge מקבל ערך מוסף הודות למסך הנשפך לשוליים מה שיוצר תחושת המשכיות, דבר שמתקבל בשמחה בצד הויזואלי וגם בצד הפרקטי – ניתן להחליק את האצבע בקלות משולי המסך ולכיוונם מבלי להיתקע בחיבור בשוליים.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Front-Design

ואמנם, המסך הגולש עשוי לעיתים להטריד בזמן אחיזתו של המכשיר ביד, זאת בשל השוליים הדקיקים, שמתחילים היכן שהמסך נגמר בצידו הקדמי ומסתיימים במהרה עם הגיעם לזכוכית שבגב המכשיר. בשל כך, תיתכן לעיתים תחושה כי הנה עוד רגע נשמוט את המכשיר מהיד. הזכוכית והמתכת אמנם הופכות את המכשיר למעט חלקלק יותר, אם כי לא מדובר באחד הדגמים החלקלקים ביותר שניסתי. ייתכן וזוהי הזכוכית בגב המכשיר שתורמת לאחיזה הטובה יותר ביד.

מקום בו המסך הגולש מוסיף יותר מכל הינו בשימוש השוטף במכשיר. סמסונג השכילה לעשות כשמיקמה את כפתור ההפעלה בצידו הימני של ה-Galaxy S6 Edge – מדובר במיקום נוח במיוחד לגישה. תוסיפו לכך שגם שהלחצן עצמו בולט ותקבלו כפתור קל לאיתור וללחיצה. בתחתית המכשיר תמצאו את הגריל המכסה את הרמקול במכשיר, זה הועבר מצידו האחורי, כאשר לצידו נמצאים חריץ ה-MicroUSB וכניסת האוזניות. בחלקו העליון של המכשיר נמצא חריץ ה-NanoSIM, ולצידו חיישן האינפרה-אדום לשליטה בטלויזיה ומוצרי חשמל אחרים מבוססי שלט שנמצאים בבית.

גב המכשיר עשוי כולו זכוכית, וככזה יספוג כמות נכבדה של טביעות אצבעות. אציין כי בדגם המכשיר בצבע הלבן אותו סקרתי, קשה מאוד היה להבחין בטביעות האצבעות – אלה נצפות טוב יותר במכשירים בעלי צבעים כהים יותר. מצלמת המכשיר בולטת במיוחד מתוך גבו, תוצאה של הבחירה בצמצום דרסטי בעובי המכשיר לכדי 6.8 מ”מ. הבליטה לרוב אינה מפריעה וסמסונג דאגה לעצב את הבסיס המקיף את המצלמה באופן אלגנטי, כאשר גם כשישכב המכשיר על השולחן הוא ינוע רק במידה ותגעו באחת הפינות העליונות במכשיר.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-back-Design

חומרה וביצועים

השנה התהדרה סמסונג באמונה עצמית ושילבה בשני מכשירי הדגל החדשים שלה את ערכת השבבים מסדרת ה-Exynos 7 אותה פיתחה. המערכת כוללת מעבד מתומן ליבות המחולק לארבע ליבות בתדר 2.1GHz, המספקות את הביצועים הדרושים למכשיר עבור משחקים בעלי גרפיקה עשירה ופעולות נוספות הדורשות כח עיבוד רב, כאשר ארבע הליבות הנותרות פועלות בתדר 1.5GHz ומטרתן להניע את המכשיר בזמן שמתבצעות בו פעולות יומיומיות פשוטות, זאת כדי לחסוך, בין היתר, בחיי הסוללה.

המעבד העצמתי המוטמע ב-Galaxy S6 Edge יחד עם זיכרון RAM בגודל 3GB עוזרים כדי לבצע כל פעולה במכשיר ללא בעיה. משחקים בעלי גרפיקה עשירה וסרטוני וידאו עתירי פיקסלים כאילו ונוצרו עבור המכשיר שבנתה השנה סמסונג ואין כל ספק כי מדובר בחיית ביצועים חסרת רסן.

עם כח גדול באה אחריות גדולה, ובמקרה של סמסונג מדובר באחריות שלקחה סמסונג בשילוב החומרים מושכי החום יחד עם הגזרה הדקיקה של המכשיר, אלו גורמים להתחממות לא נעימה במיוחד, בעיקר בשולי המכשיר העשויים מתכת. כוויות אמנם לא קיבלנו, אבל דרגות החום של המכשיר בהחלט הפתיעו לרעה. לזכותה של סמסונג יאמר כי שלב ההתקררות של ה-Galaxy S6 Edge לאחר משחק ממושך אינו ארוך.

מסך ותצוגה

מספר חברות כבר אימצו את תצוגת ה-Quad HD במכשירי סמארטפון, כאשר גם סמסונג עצמה עשתה זאת כשהשיקה את פאבלט ה-Note 4. בין אם העין האנושית מסוגלת להבחין בין תצוגות בעלות רמות צפיפות פיקסלים מעל דרגה מסוימת ובין אם לא, אין זה עניין שדורש התייחסות. מספיקה צפיה קצרה במסך ה-Quad HD המשולב ב-Galaxy S6 Edge של סמסונג כדי להבין כי מדובר במסך המרשים ביותר שקיים כיום במכשיר סמארטפון.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Screen-front

מסכי ה-AMOLED של החברה מציגים צבעים עשירים במיוחד, אלו עשויים שלא לקסום לכולם, ויש מי שיעדיפו צבעים טבעיים יותר, אותם לא ימצאו במכשיריה של סמסונג. אולם חדות התמונה, הבהירות הגבוהה והצבעים העשירים בהחלט מספקים תצוגה ברורה במיוחד בזמן קריאת טקסט ומנקרת עיניים בהצגת תמונות ווידאו ברזולוציות גבוהות, גם מחוץ לבית ובאור השמש.

מסך ה-Edge

המסך המשולב במכשיר ה-Galaxy S6 Edge מגיע בגודל 5.1 אינץ’ ומנצל היטב את שטח הפנים ואף יותר מכך, זאת בשל הקיפול שיצרה סמסונג משני צדדיו. המסך הגולש (Edge) לשוליים מספק תחושה של המשכיות ואף תורם מעט גם בצד הפונקציונלי. תוכלו להשתמש באחד משולי המסך הקמורים כדי להציג פריטי מידע כמו שעה, מזג אוויר, חדשות, RSS ועוד, אלו יוצגו במהירות כאשר המסך כבוי ויחסכו מכם את הצורך בפתיחת הנעילה במכשיר רק כדי לצפות בכמה נתונים באופן תדיר.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Screen-front-2

דרך ה-Edge תוכלו להציג בגרירה ממסכי הבית אנשי קשר מועדפים, אליהם תוכלו להתקשר או לשלוח הודעות במהירות מבלי להיכנס לספר הטלפונים. בזמן שהמכשיר מונח על השולחן עם הפנים מטה, אור שיהבהב מתצוגת ה-Edge יעזור לכם להבין מי מבין אנשי הקשר המועדפים שלכם מתקשר. בלילה, ישמש אתכם מסך ה-Edge כדי לצפות בשעון ובשעון המעורר בתאורה נמוכה ומבלי להדליק את המסך.

בעוד מדובר בכלי שימושי עבור פעולות מסוימות במכשיר, אין מדובר כאן באותה תוספת שהופיעה ב-Galaxy Note Edge, שם מסך ה-Edge זמין תמיד לצפיה ומשמש גם להצגת התראות ומידע באופן שוטף בזמן השימוש במכשיר.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Screen-edge

מערכת ההפעלה וממשק המשתמש

ממשק המשתמש TouchWiz עבר שינוי משמעותי עם הדגמים החדשים לסדרת ה-Galaxy. סמסונג צמצמה את כמות האפליקציות המותקנות והמופעלות מראש על גבי שני מכשיריה החדשים, מה שתורם לפעולה חלקה הרבה יותר ומהירה באופן משמעותי.

ממשק המשתמש החדש, המשולב בגרסת Android Lollipop 5.0.2, מציג אלמנטים ויזואלים חדשים המגיעים בעקבות שילוב עיצוב ה-Material Design של גוגל. אולם סמסונג דואגת להוסיף לא מעט קסם משלה עם דגש מיוחד על פשטות השימוש והופכת תפריטים רבים לנגישים בקלות דרך מרכז ההתראות הנשלף על-ידי גרירה מראש התצוגה.

הדגש על הפשטות מתחיל כבר ממסך הנעילה, המציג התראות מאפליקציות שונות וקיצורי דרך מהירים לאפליקציית הטלפון והמצלמה, כאשר גישה מהירה במיוחד למצלמה ניתנת באמצעות לחיצה כפולה על כפתור הבית מכל מצב וכאן שווה להדגיש – מדובר בדרך הקצרה ביותר להגיע לאפליקציית המצלמה שנתקלתי בה עד היום, כך שאם יש משהו שחשוב לכם במיוחד לצלם בחלון זמן קצר מאוד, אפשר להודות לסמסונג על האפשרות לעשות זאת עם ה-Galaxy S6.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-TouchWiz

וילון ההתראות מספק גישה מהירה וקלה לכיבוי והדלקת שירותים אותם תבחרו למקם בו, כאשר גישה לתפריט המלא מתבצעת גם היא בקלות על-ידי לחיצה ארוכה על כל אחד מהאייקונים, זו תוביל אתכם בדיוק לתפריט ההגדרות הנחוץ. האפשרות היא אמנם לא נחלתה של סמסונג בלבד, אולם יש לברך עליה בכל מקרה.

על גבי מסך הבית תוכלו לבחור בגודל התצוגה ומספר האייקונים שיוצגו עליה, ואם חפצה נפשכם בשינוי, זמינות כעת גם ערכות נושא להורדה. בחנות של סמסונג לא קיימות יותר מידי ערכות נושא כרגע, אולם אלו הקיימות בהחלט משנות את הצורה בה מוצג ממשק המשתמש, החל מהרקע והצבעים וכלה בצורת האייקונים על גבי המסך. אם תמיד רציתם לשנות את האופן בו מעוצב ממשק המשתמש בטלפון באופן תדיר ונזקקתם לאפליקציות צד שלישי על מנת לעשות זאת, הרי שפתרון ערכות הנושא בהחלט יקסום לכם.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-TouchWiz-Settings

אף שבכל מקום מציגה TouchWiz זריזות מרשימה, ובמיוחד בחלון המשימות המאפשר מעבר מהיר בין אפליקציות, יש לציין כי במספר לא קטן של מקרים נתקלתי באיטיות משמעותית ובלתי מובנת בממשק המשתמש בזמן יציאה מאפליקציות למסך הבית ובמקרים מסויימים גם בפתיחת אפליקציות. ייתכן כי מדובר בתקלת תוכנה מצידה של סמסונג או מצידן של מפתחות האפליקציות המותקנות על-גבי המכשיר, כך שישנו סיכוי טוב שבעיות אלו יפתרו בהמשך.

חלק בלתי נפרד ממשק המשתמש הינם שני הכפתורים הקפסטיביים הנמצאים בשני צדדיו של כפתור הבית, אלו יאפשרו חזרה לאחור ואת הפעלת החלון המציג את האפליקציות הפתוחות ברקע ומאפשר מעבר ביניהן. סמסונג אף מאפשרת פתיחה מהירה של חלונות מרובים על-ידי לחיצה ארוכה על כפתור ריבוי המשימות, כך שתוכלו להציג על המסך שני חלונות של אפליקציות בו זמנית. הכפתורים הקפסטיביים הם ככל הנראה טעם נרכש, יש בגינם ערך, אולם לפחות במהלך השימוש שלי במכשיר, קשה היה לי להימנע מלחיצה עליהם בטעות.

מולטימדיה

תחום המולטימדיה הוא זה שמבקש לקבל התייחסות משמעותית כאשר מדובר בשילוב מסך חדש בעל רזולוציה גבוהה במיוחד, שאחרי הכל צד השמע הינו בלתי נפרד מחווית הצפיה בוידאו ובאפקטים המגוונים שמציעים משחקים בתחומים כמו מירוצי מכוניות, משחקי יריות וגם משחקי פאזלים הכוללים פסי קול יחודיים.

הצעד הראשון שמבהיר כי סמסונג ביקשה לפתח את תחום השמע במכשיר ה-Galaxy S6 Edge לצד השימוש במסך ה-Quad HD המשודרג הינו העברת הרמקול מגב המכשיר לחלקו התחתון. לא מדובר בבחירה האידאלית, זו, כמובן, כוללת שני רמקולים (או יותר) דווקא בקדמת המכשיר, אולם מיקום הרמקול בחלקו התחתון יאפשר להאזין למוסיקה ולאודיו בכלל בצורה טובה הרבה יותר. הרמקול עצמו מפיק צלילים חזקים שנשמעים ברורים, חדים ואיכותיים למדי בהתחשב שמדובר בסך הכל ברמקול של סמארטפון.

אף שגוגל מציעה את אפליקציית המוסיקה שלה (Google Music) באופן מובנה במכשיר של סמסונג, מציעה אפליקציית המוסיקה של החברה הדרום קוריאנית פתרון לא רע לכל מי שמבקש את הפשטות בזריקת שירים מהמחשב למכשיר הסמארטפון. תוכלו לצפות בשירים מקוטלגים לפי אמן, אלבום, ז’אנר ועוד, כאשר רשימות השמעה גם הן מוצגות היטב ומאפשרות גיוון רב בשירים הקיימים על גבי המכשיר.

ממשק ה-TouchWiz על-גבי ה-Galaxy S6 Edge יחד עם קבצי המערכת האחרים במכשיר, יגרעו לכם מנפח האחסון הכולל של 32GB כ-6.6GB, ויותירו כ-24GB נותרים לשם אחסון קבצים ואפליקציות. רבים מכם יסתפקו בנפח זה, שהרי סמסונג בכל זאת הגדילה את נפח האחסון שהיא מציעה בדגם הבסיס מ-16GB ל-32GB, אולם עבור אלו מכם שיחשקו ביותר שטח פנוי לקבצים, יידרש שדרוג המכשיר לגרסאות ה-64GB או ה-128GB, מה שיעלה לכם כמה מאות שקלים נוספים, שכן הדגמים החדשים אינם מציעים אפשרות להרחבת זיכרון דרך כרטיס חיצוני.

סוללה

הסוללה ששילבה סמסונג ב-Galaxy S6 Edge גדולה במעט מזו הקיימת ב-Galaxy S6 ומציעה קיבולת של 2600mAh, אולם קטנה באופן משמעותי מזו שהגיעה עם ה-Galaxy S5 בשנה שעברה, זו הציגה קיבלות של 2800mAh. העיצוב שבחרה סמסונג עבור מכשירי הדגל החדשים אינו מאפשר עוד החלפה פשוטה של הסוללה על-ידי שליפת גב המכשיר.

השילוב בגוף בעל מידות מינימליות, מעבד ה-Exynos החזק ומסך ה-Quad HD מהווים שילוב מנצח עבור המכשיר במרבית הקטגוריות, אולם עושה רושם כי שילוב זה פוגם באופן משמעותי בחיי הסוללה של ה-Galaxy S6 Edge.

שימושים קלים במכשיר לאורך היום איפשרו לו להחזיק מעמד עד הערב ללא קושי רב, אולם ברבים מהמקרים נדרשה הטענה חוזרת באמצע היום. בכל מקרה, לא הצליח ה-Galaxy S6 Edge לשרוד עד שעות הלילה ללא הטענה חוזרת במהלך היום. זמן המסך הפעיל הסתכם על התחום שבין 2-3 שעות, כאשר ברבים מהמקרים נדרשה הטענה חוזרת עד השעה 5 בצהריים. הבחינות כולן נעשו בשימוש בתאורת מסך העובדת ב-50% מהעוצמה ומטה.

מצב החיסכון יוסיף לחיי הסוללה במכשיר, שכן הוא מפחית עוד יותר מתאורת המסך ומגביל פעולות המעבד ופונקציות נוספות במכשיר. תוכלו להגדיר האם ייכנס המכשיר למצב חיסכון באופן מיידי או רק ברגע בו הסוללה התרוקנה אל מעבר ל-50% (או 20%, 15%, 5%). אם תרצו שהסוללה תחזיק מעמד למשך יום שלם, מומלץ להפעיל את מצב החיסכון הבסיסי.

היתרון ב-Galaxy S6 Edge הינו באפשרות ביצוע טעינה מהירה של המכשיר באמצעות הכבל והשנאי המצורפים באריזה. בסמסונג הבטיחו כי טעינה של 10 דקות תספק זמן שימוש של 4 שעות וקיימו, בערך. 4 שעות בהחלט התקבלו בשימוש קל במכשיר, אולם אין לצפות שטעינה של 10 דקות תספק לכם 4 שעות משחק או צפיה בוידאו. טעינה מלאה של המכשיר אורכת כ-80 דקות, כמובטח.

היתרונות שמספקת סמסונג בטעינה המהירה ואפשרות הטעינה האלחוטית, המתאפשרת באמצעות סליל הממוקם מתחת לגב המכשיר לצד אנטנת ה-NFC, בהחלט חוסכים כאבי ראש נוספים בהמתנה עד שיטען המכשיר מחדש בכל פעם.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Battery-PowerSaver

מצב החיסכון המירבי בחשמל עובד, ממש כפי שעבד כשהציגה אותו סמסונג בשנה שעברה. תוכלו לדרוש מהמכשיר לעבוד שעות ארוכות נוספות גם כאשר הסוללה נמצאת במצב קריטי, אולם מצב זה אינו מיועד לשימוש יומיומי רגיל, שכן הוא מבקש להגביל את צבעי המסך לגוון אפור, כמו גם אפשרויות קישוריות ויאפשר להפעיל רק יישומים מסוימים במכשיר.

מצלמה

מערך המצלמות ששילבה סמסונג במכשיר הינו מהמרשימים ביותר מאלו הקיימים כיום במצלמות לסמארטפונים. מדובר במצלמה ראשית בעלת חיישן 16 מגה-פיקסל הממוקמת בגב המכשיר, עימה תוכלו לצלם גם וידאו באיכות מקסימלית של 4K.

בחברה שמו דגש על פשטות השימוש גם בצד המצלמה, כאשר התפריטים באפליקציית הצילום המובנית ברורים ונגישים ומאפשרים שלל אפשרויות צילום יחודיות ללא צורך גדול בהבנה. הגישה לכלל הפונקציות מהירה וכך גם אפשרויות הצילום. תוכלו להתחיל בצילום תמונות ווידאו דרך שני כפתורים יעודיים בממשק אפליקציית המצלמה.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Camera-Filters

כפי שכבר ציינתי בחלק הנוגע לממשק המשתמש, הגישה לאפליקציית הצילום הינה המהירה ביותר הקיימת כיום במכשירי סמארטפון וניתנת לביצוע על-ידי לחיצה כפולה על כפתור הבית במכשיר – גם כאשר המסך כבוי. יכולת השליפה המהירה וקפיצתה של המצלמה לפעולה באופן מיידי לא יאפשרו לנו לפספס כל תמונה שנרצה ללכוד.

התמונות שמפיקה המצלמה הראשית בעלת חיישן ה-16 מגה-פיקסל של סמסונג היא מהמרשימות שראיתי במכשירי סמארטפון. עושה רושם כי הדגשת הצבעים הגסה התמתנה משמעותית וכעת ניתן לראות תמונות בעל צבעים טבעיים יותר מבעבר. שילוב מייצב התמונה האופטי בהחלט תורם, הן בצילום וידאו והן בצילום תמונות בתאורה נמוכה. במבחני צילום ליליים הפיק המכשיר תמונות טובות למדי, אולם ניכר שצילום במצבי תאורה מסוג זה עדיין רחוק מלהיות ממושלם. התמונה שתצלמו תיראה טובה, אבל עדיין קשה להתעלם מהפיקסליזציה המופיעה בהן.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Camera-Dark-small

לחצו כאן לצפיה בתמונות באיכות המלאה.

מצלמת הסלפי הייתה די נהדרת לשימוש. חובבי הפיקסלים ישמחו לקבל תמונות איכותיות הרבה יותר מבעבר, זאת בזכות חיישן ה-5 מגה-פיקסל, כאשר הפשטות משחקת גם כאן חלק חשוב. תוכלו להשתמש בחיישן הדופק הממוקם בגב המכשיר כדי לצלם תמונה, כאשר אפשרות צילום הסלפי הקבוצתי ממשיכה לשחק תפקיד חשוב בזכות הסלפי הפנורמי המצוי גם בדור הנוכחי של המכשיר.

צילום וידאו ב-4K כנראה לא יהיה הגימיק החשוב ביותר במכשיר. תוכלו בקלות להעביר את המצלמה לשימוש בפונקציה, אולם יש לציין כי את מייצב התמונה ניתן להפעיל רק בצילום וידאו ב-Full HD 1080p ומטה. בסרטונים המצורפים תוכלו לראות את אופי פעולתו של מייצב התמונה בקטעים שצולמו בזמן הליכה ותחת רוח חזקה במיוחד שאף הסיטה את שיווי המשקל שלי מידי פעם בזמן הצילום.

סיכום

בסמסונג עבדו קשה כדי להציג שינויים משמעותיים בדגמים החדשים של מכשירי הדגל והדבר ניכר. מכשירי ה-Galaxy S6 וה-S6 Edge הינם חיות ביצועים חסרות מעצורים שיודעות לעצור מידי פעם ולחשוב גם עלינו המשתמשים. המסך, הרמקול והמצלמה הם מהמרשימים שקיימים כיום במכשירי דגל והעיצוב הוא בין היפים והמושקעים ביותר שידעה סמסונג אי פעם – כל מה שחסר הוא סוללה בעלת אורך חיים טוב יותר.

דגם ה-Edge של ה-Galaxy S6 בהחלט מוסיף לחוויה, אולם השימושים הפונקציונליים המעטים שלו אינם מצדיקים את ההבדל במחיר בין שני הדגמים. אם אתם אוהבים לאחוז תכשיט ביד שישמש גם כסמארטפון עוצמתי ומהנה לשימוש, כנראה ששווה להשלים את ההפרש, אך ייתכן כי סמסונג תיאלץ להוסיף אפשרויות פרקטיות יותר לשימוש במסך הקמור כדי לשכנע כי יש בו ערך מעבר לצד העיצוב.

האריזה ותכולתה
10/10
עיצוב ואיכות בניה
10/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
10/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
9/10
סוללה
7/10
מצלמה
9/10
9.3
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך חד עם צבעים עשירים
  • עיצוב מרענן
  • מצלמה נהדרת
מה פחות אהבנו
  • סוללה חלשה יחסית
  • איטיות מסוימת בממשק המשתמש
  • נפח גדול של קבצי מערכת

איפה קונים ומה המחירים?
  • שוק פתוח: החל מ-4100 שקלים
  • היבואן הרשמי: 4399 שקלים
  • אורנג’: 4349 שקלים
  • סלקום: 4290 שקלים
  • פלאפון: 4351 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים