מיקרוסופט מכרה 8.6 מיליון מכשירי לומיה ברבעון והמשיכה להתחזק בענן

לומיה 640 (צילום: גאדג'טי) לומיה 640 (צילום: גאדג’טי)

סאטיה נאדלה, מנכ”ל מיקרוסופט, נכנס לתפקידו לפני קצת יותר משנה ונראה שהדו”ח לרבעון הראשון של השנה שפורסם אמש (ה’) מדגים היטב מדוע המשקיעים מרוצים ממנו. בדו”ח חיובי מאוד הצליחה מיקרוסופט לעקוף את תחזיות האנליסטים תוך שהיא מדלגת מעל מכשולים לא פשוטים כלל.

מיקרוסופט הכניסה ברבעון הראשון של 2015 סכום של 21.7 מיליארד דולר מול ציפיות ל-21.1 מיליארד דולר והרוויחה 61 סנט למניה שהם 4.99 מיליארד דולר, הרבה יותר מהצפי ל-53 סנט למניה בלבד. נראה שהמנכ”ל מצליח לא רע בביצוע המשימה הראשונה של החברה: פיתוח תחומי הכנסה חדשים כדי לקזז את הירידה במכירות ה-Windows והחולשה במכירות מחשבי ה-PC בכלל.

ההכנסות ממכירות Windows Pro נפלו ב-19% ברבעון זה לעומת המקביל לו, ואלו ללא ה-Pro נפלו ב-26%. כמו כל התאגידים האמריקניים האחרים שפועלים בחו”ל, היווה שער החליפין גורם משמעותי בדו”ח זה לאחר שהדולר התחזק משמעותית מול רוב המטבעות בעולם. מיקרוסופט מעריכה שללא השפעות שערי החליפין, ההכנסות שגדלו ברבעון ב-6%, היו יכולות לצמוח ב-9%.

מכירות המכשירים

ההכנסות ממכירת קו מחשבי ה-Surface עלו ב-44%, כשמיקרוסופט מדגישה שהגידול ניכר בדגם ה-Pro. ההכנסות ממכירת קונסולות Xbox ירדו ב-24% לאחר חיתוך נוסף במחיר הקונסולות. גם מספר היחידות שנמכרו מדגמי ה-One וה-360 ירד והסתכם ב-1.6 מיליון לעומת 2 מיליון יחידות באותו רבעון אשתקד. מנגד, מיקרוסופט דיווחה על עלייה נאה של 30% בשימוש בשירות ה-Live שלה.

מיקרסופט מכרה 8.6 מיליון מכשירי לומיה עם מערכת ה-Windows Phone. מדובר על עלייה של 18% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אך בירידה לעומת הרבעון הקודם בו מכרה מיקרוסופט 10.5 מיליון מכשירי לומיה. מסך מכירות מכשירי הטלפונים של החברה הכניסה מיקרוסופט 1.4 מיליארד דולר, ירידה ניכרת לעומת 2.3 מיליארד דולר הכנסות ברבעון המקביל.

הענן תופס תאוצה

התחום שמתחזק בכל דו”ח נוסף הוא הענן. הצמיחה בענן המסחרי (365, Azure, Dynamics CRM) יותר מהוכפלה זה הרבעון השביעי ברציפות, כאשר המכירות מתחום זה הסתכמו ב-2.76 מיליארד דולר. ההכנסות השנתיות מהענן מגיעות עתה ל-6.3 מיליארד דולר.

מספר הלקוחות הפרטיים ב-office 365 הגיע ל-12.4 מיליון, 35% יותר מהשנה שעברה. התחושה בוול סטריט היא שהחברה עושה עבודה טובה בלייצב את הספינה ועוד יותר מפתיה העובדה שמיקרוסופט הצליחה לעקוף את התחזיות כמעט בכל תחומי הפעילות. במהלך שיחת הועידה למשקיעים שהתקיימה לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות של החברה, הוסיף וחשף המנכ”ל נאדלה כי אפליקציות האופיס של החברה המיועדות למכשירים המבוססים אנדרואיד ו-iOS חצו את הרף של 100 מיליון הורדות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים