הדרישות הטכניות עבור משקפי המציאות המדומה Oculus Rift נחשפות

מוקדם יותר החודש הכריזה מפתחת משקפי המציאות המדומה, Oculus VR, כי תשיק את ה-Oculus Rift בתחילת השנה הבאה. כעת, מוסיפה החברה ומפרטת אודות הדרישות הטכניות בהן יידרשו מחשבי ה-PC על מנת לתמוך בפעולה חלקה ותקינה של המשקפיים.

בשלב זה, התמיכה במשקפיים תתבצע רק על-ידי מחשבי PC המצויידים בחומרה המינימלית אותה נציין בהמשך, כאשר הפיתוח של החברה הנוגע למחשבי המקינטוש והלינוקס נעצר “על מנת לספק חווית משתמש ברמה גבוהה בזמן ההשקה על גבי חומרה ותוכנה על גבי ווינדוס”, לדברי החברה. ב-Oculus VR מציינים כי נכון לזמן זה, לא הוגדר ציר זמן בו תחזור החברה לפתח את התמיכה על גבי מחשבי מק ולינוקס, אולם היא אינה זונחת את המשתמשים במערכות אלו לחלוטין.

דרישות המערכת עבור משקפי ה-Oculus Rift, כפי שמגדירה אותן החברה, כוללות את החומרה והתוכנה הללו:

  • מאיץ גרפי מסוג NVIDIA GTX 970 או AMD 290 ודומיהם וכל מאיץ גרפי בעל יכולות גבוהות מהם.
  • מעבד Intel Core-i5 4590 ומעלה.
  • תאימות ליציאת וידאו מסוג HDMI 1.3
  • שני מחברי USB 3.0
  • דרישות תוכנה: Windows 7 עם Service Pack 1 ומעלה.

מתוך המפרט ניתן להבין כי בעוד לא מדובר במחשב העל החזק ביותר כדי לתמוך במשקפי ה-Oculus Rift, הרי שהכרטיס הגרפי הנדרש עשוי לפסול רבים מהמחשבים הנייחים הקיימים כיום בשוק, כאשר לפטופים כמעט ולא ייתמכו בשלב זה על-ידי המשקפיים. מחשב אחד, שכבר כולל את המאיץ הגרפי המדובר, הזכרנו בפברואר האחרון. מדובר במחשב הגיימינג של חברת Razer, שעלותו גבוהה בכ-8500 שקלים.

יש לקוות כי ככל שיתקדם הזמן, יותר ויותר מחשבים יתמכו בדרישות המערכת של משקפי המציאות המדומה. אחרת, החזון של חברת Oculus VR להציען במחיר אטרקטיבי לא ימשוך את אלו שאינם מעוניינים לרכוש גם מחשב חדש לצורך הנאה מהחוויה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים