דיווח: אפליקציית המפות ב-iOS 9 תאפשר ניווט באמצעות תחבורה ציבורית וניווט בתוך מבנים

מאז השיקה אפל את שירותי המפות של החברה, Apple Maps, שכשלו באופן נחרץ, דווח לא מעט כי אפל רכשה חברות שונות לצורך חיזוק שירותי המפות של החברה, כשרק לפני מספר שבועות דיווחנו כי רכשה חברת שירותי GPS נוספת. כעת, חושף אתר הטכנולוגיה 9To5Mac פרטים חדשים אודות העדכונים והשינויים לשירותי הניווט והמפות של החברה.

מקורות האתר חושפים כי iOS 9 תספק למשתמשיה שיפורים משמעותיים באפליקציית המפות, שאף תכלול אפשרות לניווט באמצעות תחבורה ציבורית. הפיצ’ר החדש יאפשר למשתמשים להגיע ליעדם על ידי מסלול שיתוכנן עבורם באמצעות כלי תחבורה ציבוריים שונים, והם: רכבת, הרכבת התחתית וכמובן אוטובוסים.

קראו גם: אפליקציית הניווט Moovit משיקה גרסה משמעותית חדשה

אפליקיית המפות ב-iOS 9 תאפשר אף תכנון טיולים בהסתמך על תחבורה ציבורית בלבד. כמו כן, תכיל האפליקציה המעודכנת תצוגת תחבורה ציבורית, נוסף על התצוגה הסטנדרטית, ההיברידית ותצוגת הלווין, ותספק למשתמש התראות בגין כל עיר או מדינה להן תוסיף אפל את התמיכה בשירות. עדכונים אלו מגיעים לאחר שרכשה אפל לפני כשנתיים אפליקציה לניווט באמצעות תחבורה ציבורית.

הצצה לאחור

כמו כן, נראה כי אפל עובדת על פיצ’ר נוסף לשירות המפות שלה, כאשר מקורות האתר מציינים כי ניווט בתוך מבנים גם הוא בדרך אל לקוחות החברה. לאחר שרכשה חברת WiFiSLAM המתמחה בשירותים אלו, מתכננת אפל, על-פי הדיווח, לאפשר למשתמשיה לנווט בתוך מבנים גדולים, בנייני משרדים ועוד, אך טרם ידוע אם פיצ’ר זה יזכה להופעה בכורה ב-iOS 9. נכון לעכשיו, על פי אותם מקורות, אפל כבר עובדת על מיפוי משרדיה בקופרטינו, זאת היא מבצעת באמצעות מספר רובוטים, דמויי iRobot, הכוללים חיישני iBeacon האוספים את הנתונים.

אם תהיתם מה גרם לאפל להחזיר את פיצ’ר התחבורה הציבורית לשולחן העבודה, מוסרים מקורות האתר כי הסיבות לכך היו מגוונות, כשביניהן חוסר עקביות בנתונים וכיסוי בשווקים מצומצמים בלבד של השירות. את iOS 9 נזכה לראות ב-8 ליוני, בכנס המפתחים השנתי של אפל, ה-WWDC 2015, אליו נספק עדכונים חיים כאן באתר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים