העתיד של Firefox OS: התמקדות באיכות, לא במחיר

במקרה שלא ידעתם, הדפדפן האהוב והמוכר Firefox זמין גם בתור מערכת הפעלה לטלפונים חכמים בשם Firefox OS. מערכת הפעלה זו מבוססת על שפת האינטרנט המתקדמת HTML 5 ויועדה עד היום בעיקר עבור מכשירי סמארטפון עבור פלח השוק הנמוך.

מרבית המכשירים העושים שימוש ב-Firefox OS מציעים רכיבי חומרה חלשים וזמינים לרכישה עבור מחירים אטרקטיביים. על מנת לשפר את תדמיתה של מערכת ההפעלה, פצחה מפתחת המערכת Mozilla ביוזמה חדשה שמטרתה לעודד את השקתם של מכשירי פרימיום המריצים את המערכת. לדברי מנכ”ל החברה, כריס בירד, היוזמה אמורה למשוך את המשתמשים לרכוש את המכשירים “עבור החוויה” ולא עבור תג המחיר הנמוך.

Firefox OS הושקה בשנת 2013 בתור מערכת הפעלה מהפכנית למדי. את מקומן של האפליקציות הרגילות תופסות “אפליקציות ענן” המבוססות על HTML 5, שפת תגיות מתקדמת ורבת יכולות שמיועדת לשימוש באינטרנט. בתיאוריה, האפליקציות המיוחדות הללו אמורות לפעול ברובן על גבי השרת ובכך לחסוך שטח אחסון וכוח עיבוד מהסמארטפון מעוט המשאבים. בפועל, קיים בשוק מספר מצומצם למדי של אפליקציות כאלו אשר מתגמד עוד יותר לצד היצע האפליקציות האדיר של מערכות הפעלה כדוגמת iOS או Android.

אפליקציות אנדרואיד על Firefox OS

על מנת להגביר את העניין במערכת ההפעלה שלה, Mozilla עשויה לנקוט בגישתן של Jolla, Blackberry או Nokia ולאפשר את הרצתן של אפליקציות אשר תוכנתו במקור למערכת ההפעלה הפופולרית Android. אם תעשה זאת, תוכל להגדיל באופן משמעותי את מספר האפליקציות הזמין למערכת גם ללא תמיכה נרחבת מהמפתחים. עם זאת, תמיכה באפליקציות Android תאלץ את Firefox OS לוותר על עיקרון “אפליקציות הענן” עליו היא מבוססת ובכך לקחת ממנה את ייחודה בהשוואה למערכות ההפעלה הותיקות.

ההתמקדות באיכות ובייחודיות תוכל לעזור ל-Firefox OS למצוא את מעמדה בשוק הסמארטפונים, שנשלט כמעט כולו על-ידי הדואופול של אפל וגוגל. רק הזמן יגיד האם היוזמה החדשה תנחל הצלחה או שמא Firefox OS תצטרף לרשימת מערכות ההפעלה הכושלות אשר לא הצליחו לחדור אל שוק הסמארטפונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים