לפני שהבועה תתפוצץ? מייסד סנאפצ’ט מתכנן הנפקה בבורסה

סנאפצ'ט צילום: גאדג’טי

רק בן 24 והוא כבר דחה הצעת רכש של 3 מיליארד דולר מפייסבוק, בנה רשת חברתית שמושכת מאות מליוני צעירים ועכשיו הוא כבר מתכונן למהלך הבא. אוון ספיגל, מייסד סנאפצ’ט, אמר אתמול (ג’) בכנס של אתר Recode כי הוא מתכנן להנפיק את החברה בבורסה בעתיד הלא רחוק.

אנחנו צריכים הנפקה, יש לנו תוכניות לעשות את זה“, אמר ספיגל, והוסיף כי “הנפקה ממש חשובה לנו“, אך לא ציין מתי הוא מתכנן לבצע את המהלך. ספיגל סיפר בכנס שלפי הספירה האחרונה יש לסנאפצ’ט 100 מיליון משתמשים יומיים ועם מספר מרשים שכזה הוא לא טרח אפילו לומר כמה משתמשים יש לו בחודש. לדבריו, 65% מהמשתמשים שולחים ומעלים סרטונים ברשת.

הכוונה להנפיק בעיתוי זה אינה מקרית. ספיגל נשאל על מצב התעשייה וההערכות שקיימת בועה במימון ושווי סטארטאפים. ספיגל לא חשב פעמיים והסביר ש”משקיעים מבצעים השקעות מסוכנות יותר”, עתה השאלה היא לא האם הבועה תתפוצץ, אלא מתי היא תתפוצץ. “אני לוקח את זה בחשבון“, אמר, והמספרים היפים שהעלה בהחלט יעזרו לו להגיע להנפקה לפני שאותו תיקון בשוק יגיע.

גיוסים של מאות מיליונים, שווי של עשרות מיליארדים

צריך לציין שסנאפצ’ט עצמה היתה חלק לא מבוטל מהאופוריה בעמק הסיליקון. לאחר שגייסה 486 מיליון דולר במימון בתחילת ינואר מקרנות שונות לפי שווי של 12-13 מיליארד דולר, 5 חודשים אחר כך, במאי, היא קיבלה התחייבות להשקעה של עוד 200 מיליון דולר מעליבאבא הסינית לפי שווי של 15-19 מיליארד דולר. בסה”כ גייסה במהלך 5 שנות קיומה 848 מיליון דולר.

העלייה בשווי באה כליווי לצמיחה המהירה שלה. צמיחה שהושגה בין השאר, בגלל שינויים מהותיים שבוצעו בשנתיים האחרונות (Stories ו-Discover) ומושכים משתמשים ומפרסמים. ספיגל גילה כי בקרוב הוא מתכנן לבטל את החובה להחזיק האצבע על מסך כדי לראות סרטונים. “אני חושב שזה עוצר אותנו מלראות סרטונים ארוכים יותר“, אמר ספיגל על האפליקציה שבנתה את כל המוניטין שלה על טהרת הסרטונים הקצרים שנעלמים כלא היו.

למרות הלחץ לפנות למפרסמים הוא הדגיש שפרסום זו לא המטרה היחידה והסביר “אנחנו בונים את סנאפצ’ט לאנשים, לא למותגים“, בשורה התחתונה סנאפצ’ט “נועדה לבדר“.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים