גוגל מכריזה על מערכת ההפעלה Android M

במסגרת אירוע המפתחים Google I/O 2015 שנערך הערב בסן-פרנסיסקו, הכריזה גוגל על גרסה חדשה של מערכת ההפעלה אנדרואיד. בהתאם לנוהג, הגרסה החדשה ממותגת תחת האות האנגלית העוקבת לזו של הגרסה הקודמת, כשהפעם מדובר כמובן באות M. בהמשך השנה, לקראת עונת החגים בארה”ב, תחשוף גוגל את שמה המלא של מערכת ההפעלה החדשה.

בגוגל הבהירו שהשחרור החדש לא יהיה מהפכני כמו גרסת Lollipop שהושקה בשנה שעברה, אלא כזה שיתמקד בשיפור חווית השימוש ובחיזוק שכבות האבטחה של הפלטפורמה. משמע, כלפי חוץ יהיה די קשה להבחין אם מדובר ב-Lollipop או בגרסה M החדשה. עם זאת, בגוגל מבטיחים רשימה ארוכה של שיפורים, זו תיחשף ככל הנראה לאחר חקירתה של גרסת הפיתוח שתופץ כבר הלילה.

מערכת ההפעלה כוללת כמה דגשים עיקריים עליהם נדבר בהרחבה מטה, אך מוסיפה עוד מאות שיפורים חדשים: ייעול מערכי השלמת המשפטים במקלדת, ההקלדה והעריכה של טקסטים, Direct Share – שיתוף מהיר של תכנים עם אנשי קשר איתם אנחנו בקשר מתמיד ושיפורים למערך השליטה בווליום.

App Permissions

שחרור M של מערכת ההפעלה יתהדר במנגנון אבטחה חדש שיאפשר למשתמשים לקבוע אילו הרשאות יוענקו לאפליקציות חיצוניות שיותקנו על המכשירים שלהם. כך למשל, כבר בתהליך ההתקנה ניתן יהיה לשלול מאפליקציות לגשת לנתוני מיקום, למצלמה או למיקרופון (חייגן טלפון חלופי, למשל, לא באמת זקוק לגישה למצלמה).

את ההגדרות הללו ניתן יהיה לשנות בכל עת דרך תפריט האפליקציות בממשק ההגדרות של מערכת ההפעלה.

Android-M-App-Premissions

Android Pay

בכדי להשלים את חווית ה-NFC שהושקה עם גרסת Gingerbread 2.3, תשיק החברה יחד עם הגרסה החדשה את Android Pay, שירות משלים לארנק הדיגיטלי שלה. מדובר במערכת שתאפשר ביצוע תשלום מהיר בבתי עסק שיאפשרו זאת. לטענתה של גוגל, למעלה מ-200 בתי עסק כבר אישרו שיתמכו בשירות, ביניהם נייקי, מקדונלד’ס, סאב-ווי ודומינו’ס פיצה.

בכדי להגן על פרטיותו של הלקוח, תהליך ההזדהות של Android Pay מול בית העסק יתבצע באמצעות מזהה ייחודי שלא יאפשר גישה לפרטים כמו שם הלקוח או כתובת המגורים שלו. השירות החדש יוטמע באופן אוטומטי על כל מכשיר מבוסס Android M בו קיים שבב NFC, אך גם לקוחות עם גרסאות ישנות יותר יוכלו להתקינו (בהנחה והם מריצים את אנדרואיד בגרסה 4.4 או חדשה יותר).

Android-Pay

תמיכה מובנית בקורא טביעת אצבע

באיחור די אופנתי, הודיעה הערב גוגל שהגרסה הבאה של מערכת ההפעלה אנדרואיד תכלול תמיכה מובנית בחיישנים ביומטריים לקריאת טביעות אצבע. משמעות הדבר היא שלרשות המפתחים יעמוד API אחיד וסטנדרטי, מה שיאפשר חווית שימוש זהה על כל מכשיר, כמו גם פיתוח מהיר יותר של יישומים בהם נדרשת קריאת טביעת האצבע של המשתמש.

ה-API הסטנדרטי יאפשר התממשקות קלה ונוחה עם מגוון שירותים של גוגל, ובראשם Android Pay, Google Wallet ו-Google Play Store. מערכת ההפעלה החדשה תאפשר את הפעלתו של מנגנון אבטחה ביומטרי טרם ביצוע רכישות, הן בחנות המקוונת של גוגל והן ביישומים חיצוניים המאפשרים רכישת תכנים.

ניהול חכם יותר של אנרגיה

במערכת ההפעלה Android M שילבה גוגל מנגנון חדש אותו היא מכנה Doze. מטרתו של המנגנון לנטר וללמוד את הרגלי השימוש של המשתמש, ובכך לקבוע כמה אנרגיה יש לספק למכשיר בכל רגע נתון. בנוסף, ידע המנגנון לאבחן “שעות מתות” בהן לא נעשה שימוש במכשיר, ובהתאם לכך גם לספק כמות זעירה של אנרגיה.

Android-M-Doze

בבדיקות שנערכו על שני מכשירים זהים, עם אותם השירותים שמופעלים ברקע, הצליח זה שעליו מותקנת Android M לספק זמן המתנה כפול מזה שסיפק המכשיר עליו הותקנה Android 5.1 Lollipop.

ההשקה: סתיו 2015

את מערכת ההפעלה החדשה תשיק גוגל באופן רשמי רק בסוף השנה, אך את גרסת הפיתוח עבור מכשירי ה-Nexus 5, Nexus 6 ו-Nexus Player היא תפיץ כבר הלילה. ניתן לצפות שבמהלך הימים והשבועות הקרובים ייחשפו לא מעט שיפורים ושדרוגים נוספים.

הורידו את גרסת ההדגמה למפתחים של Android M


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים