מערכת ההפעלה Android M תומכת במסכי 4K UHD ומאפשרת פיצול מסך

אט-אט חולפים להם הימים ועוד ועוד פרטים אודות גרסת אנדרואיד שזה עתה הוכרזה, Android M, נחשפים להם באמצעות המפתחים ברחבי הרשת המתקינים את גרסת הבטא. לאחר שסיפרנו לכם כי הגרסה החדשה לאנדרואיד מאפשרת התקנת אפליקציות על גבי כרטיס זיכרון, מתגלים פרטים חדשים ומעניינים במיוחד אודות אנדרואיד M.

תמיכה במסכי 4K

אם לחלק מאיתנו נראה היה כי מירוץ הפיקסלים במסכי הסמארטפונים החל להאט עם הגעתנו למסכי 2K, כנראה שבידנו טעות. אתר הטכנולוגיה Phone Arena חושף כי גרסת אנדרואיד M, עליה הכריזה גוגל זה עתה, תספק תמיכה בשילובם של מסכים ברזולוציית 4K. מדובר ברזולוציה הנמדדת ב-2160×3840 פיקסלים, המספקים, בעבור סמארטפון בגודל 5.7 אינץ’, צפיפות אסטרונומית העומדת על 773ppi.

לא ברורה כעת יעילותו של צעד זה, שכן מסכי ה-2K אינם כה יעילים בצריכת החשמל, כך שסביר כי מסכי 4K יהיו על אחת וכמה יותר בזבזניים. מלבד צריכת החשמל, מסך ברזולוציה כה גבוהה ידרוש כוח עיבוד רב מן המכשיר ויעמיס עליו.

מולטי-טאסקינג אמיתי

פיצ’ר ה-Multi Window, הלוקח חלק במכשירי סמסונג כבר מספר שנים, מאפשר למשתמש לפצל את המסך ולהריץ עליו שתי אפליקציות מלאות בו זמנית ולבצע שימוש בכל הפונקציות אותן הן מציעות.

כעת, נחשף דרך אתר Reddit כי אמנם מוסתרת ומעט קשה להפעלה, נמצאת פונקציית ה-Multi Window באנדרואיד M. נכון לעכשיו, הפיצ’ר נמצא בשלביו הראשוניים ולכן מלא בבאגים ומוסתר בנבכי המערכת, אך הדבר מעיד כי בשחרורה הרשמי של מערכת ההפעלה אכן ימצא הפיצ’ר.

מקלדת מפוצלת

עוד חושף אתר Phone Arena כי גוגל ביצעה במקלדת שלה שינוי משמעותי במיוחד, והוא הוספת אפשרות לפיצול המקלדת, בדומה לזו הנמצאת ב-iPad של אפל. פיצול המקלדת זה זמין למכשירים התומכים בגרסת המפתחים של Android M בלבד, והם ה-Nexus 5, ה-Nexus 6 וה-Nexus 9 בלבד. נכון לעכשיו, יוכל המשתמש לפצל את המקלדת לשני חצאים על מנת להקל על ההקלדה במכשירים בעלי מסך גדול במיוחד.

שינויים אלו ורבים נוספים ככל הנראה יתגלו במהלך התקופה שתעבור עד שחרורה הרשמי של מערכת ההפעלה לקהל הרחב, ואנו נמשיך לעדכן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים