גאדג’טי מסקר: HTC One M9 – עוד חוזר הניגון

את מכשיר הדגל One M9 חשפה חברת HTC הטיוואנית במהלך יומה הראשון של תערוכת MWC בברצלונה. בטרם ההכרזה, ובהסתמך על השמועות שהגיעו מפיהם של המדליפים הגדולים ביותר, היו כולם בטוחים שזהו המכשיר המבטיח של השנה. אולם ככל שהתקרב מועד ההכרזה, הפכו התקוות המתוקות הללו לאכזבות מרות, עד שהתברר לבסוף ש-HTC בחרה באותו סוס מנצח מהשנה שעברה שיהיה הנציג שלה בזירת הסמארטפונים של 2015.

חוסר חדשנות, עיצוב מיושן, ומותג שמעלה אבק היו רק חלק מהטענות שהפנו המאוכזבים לכיוונה של HTC שמתקשה לייצר רווחים ולהוציא עצמה מהבוץ. לא ברור לנו מדוע בחרה החברה לקחת את ההימור הזה שבהשקת מכשיר דומה מאד לקודמו בתקופה כל-כך קריטית בעבורה, אבל את הפרשנויות הללו נשאיר כרגע בצד. HTC One M9 הוא מכשיר דגל לכל דבר, וכבודו במקומו מונח. יצאנו לבדוק.

מה באריזה?

  • מטען חשמלי 1.5A תואם למדינה ממנה נרכש המכשיר
  • כבל העברת נתונים USB-microUSB, שניהם זכרים
  • אוזניות סטנדרטיות של HTC הכוללות מיקרופון ובקר שליטה להפעלת או השהיית נגן המוזיקה
  • ראשי גומי בגדלים שונים להלבשה על האוזניות
  • כלי מתכתי זעיר שיאפשר את פתיחת מגירת כרטיס ה-NanoSIM
  • הניירת: מדריך קצר להפעלה ראשונית של המכשיר, הסכם השימוש במוצרי HTC, הצהרת האחריות של HTC, מדבקה המאמתת את המזהים הדיגיטליים של המכשיר והוראות לשימוש בטוח במוצר.

עיצוב ואיכות בניה

HTC-One-M9-on-edge-2

אף שזוהי השנה השלישית בה משתמשת החברה באותה תבנית רעיונית לעיצוב, קשה מאד שלא להתלהב ממראהו המרהיב והזוהר של HTC One M9. מכשיר הדגל החדש, ממש כמו קודמיו, מתהדר בגוף אלומיניום שמשדר יוקרה ואלגנטיות בלתי נלאית. גם באחיזה ניתן להרגיש שלא מדובר בעוד סמארטפון, אלא בכזה שתחפצו להחזיק בו עוד ועוד.

בשונה מעיצובו העגלגל של מכשיר הדגל הקודם, הפעם מגיע המכשיר עם דפנות שטוחות שהופכות את האחיזה מעט פחות נוחה מזו שהכרנו, אך נראה שבמקרה זה המטרה מקדשת את האמצעים: בנוסף לכך שהחברה הקטינה את סיכוייו של המכשיר לחמוק מידינו הודות לכך שגופו איננו חלקלק כבעבר, כעת ביכולתה להפריח את השממה ולשלב כמה ערכות צבע באותו המוצר.

מעט מאכזב שלאחר הביקורת הנוקבת על “פס הלוגו” המיותר לכאורה של HTC One M8, חזרו על עצמם הדברים גם כאן, ושוב קיבלנו מכשיר די גדול ביחס לגודל המסך. אולם, בחברה הצליחו למזער את הנזק בכך שהעבירו את לחצן הכיבוי וההדלקה לצידו הימני של המכשיר, מתחת ללחצני ויסות עצמת השמע, כשהלחצן עצמו קיבל גימור מחוספס כך שניתן יהיה להבדילו משכניו גם מבלי להפנות מבט.

חומרה וביצועים

בבטנו של HTC One M9 טמונה ערכת השבבים העצמתית Snapdragon 810 הכוללת מעבד 64 ביט בעל שמונה ליבות: ארבע ליבות Cortex A57 בתדר 2.0GHz וארבע ליבות Cortex A53 בתדר 1.5GHz, מאיץ גרפי מדגם Adreno 430 וזיכרון RAM מסוג LPDDR3 בנפח של 3GB. השילוב הזה מוליד כמובן מפלצת ביצועים לא קטנה, וברשותכם – נוותר הפעם על קלישאת האיתנות מול כל אתגר, שכן מהבחינה הזו הגענו למיצוי כבר בשנה שעברה.

ובכל זאת, בהחלט ראוי יהיה לדבר על כוחה הרב של פלטפורמת העיבוד החדשה של Qualcomm שגורם להפקה מוגברת של חום, גבוה אפילו יותר מזה שהפיקו ערכות השבבים הקודמות של החברה. כשמחברים את החיסרון הזה של ערכת השבבים מבית קוואלקום ליתרון המתכת של HTC, מתקבלת תמונה לא סימפטית: בשעת מאמץ (לרבות שימוש ב-Waze והפעלת משחקים), עשוי גבו של המכשיר להגיע לטמפרטורה גבוהה עד בלתי נסבלת. ב-HTC ובקוואלקום טוענים שמדובר בדבר נורמלי, ושלמכשיר ורכיביו לא נשקפת סכנה, אבל לנו אין אפילו ספק בכך שהדבר פוגע בחווית השימוש ומחייב הלבשת מגן פלסטיק. בשימוש סביר ולא תובעני, לא נתקלנו בהתחממות יוצאת דופן.

ב-HTC שמרו על אחת התכונות האהובות ממכשירי הדגל הקודמים: עינית האינפרא-אדום (IR Blaster) אשר ממוקמת בדופן העליונה ומוסתרת באמצעות פיסת פלסטיק שחורה המשלימה את העיצוב. טווח הקליטה של העינית אמנם לא השתנה ונותר על כעשרה מטרים, אך תהליך הלמידה של קודים חדשים שופר (נדרשת אפליקציה תומכת) כך שלא צריך עוד להיאבק עם מעיכת המקשים בשלט עד לקליטת קרני האינפרא על ידי המכשיר.

מסך ותצוגה

HTC-One-M9-Fast-Settings

מכשיר הדגל החדש עושה שימוש במסך Super LCD 3 בגודל 5 אינץ’ המציג תכנים ברזולוציית Full HD 1080p היוצרת צפיפות של 441 פיקסלים לאינץ’ בודד. מסך ה-LCD של HTC תמיד ידע לספק ביצועים טובים, וגם כאן, על אף שלא מדובר בתצוגת Quad HD עתירת פיקסלים כמו זו ששילבו המתחרות הגדולות סמסונג ו-LG, יוכל המשתמש להנות מצבעים מדויקים וקרובים למציאות ומזוויות צפיה רחבות שמאפשרות צפייה במסך משלל כיוונים ללא איבוד צבעים או פרטים.

אף שאולי נראה שזהו אותו מערך תצוגה בו השתמשה החברה בשנה שעברה, ראוי לציין את רמת הבהירות המקסימלית שגדלה ל-508nits (לעומת 490nits בדגם הקודם), מה שיסייע בצפייה בתכנים אל מול אור שמש ישיר גם ברמות בהירות נמוכות יותר מ-90% או 80%. למרבה הצער, רמת הבהירות המינימלית היא 10nits בלבד, לעומת 2nits אצל המתחרות.

את המסך של הסמארטפון מצפה שכבת ההגנה Gorilla Glass 4, שלפחות על הנייר, אמורה למנוע שריטות שמקורן בחיכוך עם חפצים אחרים, אך את המכשיר קיבלנו לסקירה עם מסך שכבר מארח כמה סימני שחיקה לא אסתטיים. אין לנו שמץ של מושג מה עבר על המכשיר לפני שהגיע לידינו, אך הדבקת מגן מסך נראית כמו פתרון אידיאלי, לפחות לחודשי השימוש הראשונים.

מערכת ההפעלה וממשק משתמש

את HTC One M9 הציגה החברה כשעליו מוטמע ממשק המשתמש Sense 7 המבוסס כמובן על מערכת ההפעלה אנדרואיד Lollipop 5.0. על אף רשימת השדרוגים הגדולה שמביא עמו ממשק המשתמש החדש, נבהיר שמדובר בסך הכל בגרסה אבולוציונית של ממשק Sense 6 שהוצג יחד עם מכשיר הדגל One M8 בשנה שעברה. לא תמצאו כאן אנימציות חדשות או תכונות מהפכניות לעומת הגרסה הקודמת, אך ניכר שלפחות בתחום התוכנה אין ל-HTC סיבה אמיתית לשנות משהו.

HTC-One-M9-Themes

ממשק המשתמש החדש מגיע עם אפליקציית Themes, המשמשת למעשה כרשת חברתית של עיצובים מותאמים אישית. מעתה, דרך תת-התפריט “ערכות נושא”, ניתן ליצור עיצוב מותאם לכל איזור במערכת ההפעלה: החל מצבעי היסוד של הרכיבים ועד לנראות הכללית של אפליקציות שונות כגון מזג האוויר, השעון והמחשבון. את התוצרים ניתן לשמור לצורך שימוש מאוחר יותר ואף לשתף ברשת עם שאר המשתמשים. מאגר העיצובים די גדול, ופונקציות החיפוש המתקדמות יסייעו לכם לאתר במהירות את העיצוב שמתאים לכם. אם שינויים גדולים לא מדברים אליכם, תוכלו כמובן לקבוע הגדרות נראות מסוימות באופן ידני, כגון בחירת רקע כהה או בהיר לחייגן הטלפון.

HTC-One-M9-Navigation-Buttonsעוד תחת קטגוריית ההתאמה האישית ניתן להגיע לתפריט המאפשר את שינוי סדר התצוגה של לחצני הניווט ואף את הוספתו של לחצן ניווט רביעי. את הלחצן החדש ניתן לנצל לשם כיבוי המסך, הסתרת שורת הניווט, היפוך המסך ועוד. את האפשרות להסתרת שורת הניווט מצאתי שימושית מאד מאחר ובמקרים מסוימים, כמו גלישה באינטרנט וקריאת טקסטים ארוכים, אנו מעדיפים לקבל כמה שיותר שטח תצוגה. החזרתה של שורת הניווט תתבצע באמצעות גרירה מהתחתית.

HTC-One-M9-App-Recomשינוי מרכזי נוסף שמביא איתו Sense 7 הוא מיון ומתן עדיפות לתכנים ואפליקציות לפי מיקומו הפיזי של המשתמש. כברירת מחדל, במסך הבית הראשי ניתן למצוא תיבת אפליקציות שתשנה את תוכנה בהתאם למיקומנו. ניתן כמובן להחליף את האפליקציות המוצעות באחרות, כמו גם להוסיף מיקומים אחרים (לפי כתובת) שהמכשיר יתאים בעבורם אפליקציות. גם רכיב החדשות BlinkFeed יודע לעבוד באופן דומה ולהציע תכנים בהתאם לזמן והמיקום הנוכחי, כמו המלצות על מסעדות לארוחת הצהריים, אך לצערנו מאגר המידע הישראלי שלו מאד דליל ולא רלוונטי.

HTC Sense 7 מביא שיפורים רחבים גם להגדרות הנגישות והצלילים. במכשירים תומכים (כמו One M9), יוכל המשתמש לקבוע האם מסך המגע שלו יהיה רגיש מספיק לתפעול באמצעות כפפות. בנוסף, מחוות Motion Launch מקבלות תפריט שליטה ובקרה משל עצמן, דרכו ניתן יהיה לקבוע אילו מחוות יהיו פעילות ואילו מחוות ברצוננו לנטרל. לאותה רמת בחירה מגיע הפעם גם תפריט ההתראות והצלילים, דרכו ניתן לקבוע אילו מקרים יגרמו להופעת התראה ובאילו זמנים (למשל: שיחות מאמא ידלגו תמיד על מצב שקט ויפעילו את הצלצול).

מעט התאכזבנו לגלות שאת המקלדת המובנית של ממשק המשתמש החליפה HTC באחת צפופה ומגושמת יותר. יש מי שיאהבו את המקלדת החדשה, שכן היא מציעה עתה מרווחים בין לחצני האותיות, ויש מי שממש לא יאהבו אותה משום שהתרגלו דווקא ללחצנים רחבים. פתרון אידיאלי יהיה לפנות לחנות האפליקציות ולבחור את המקלדת שנוחה לכם. עוד ראוי לציין שמרבית רכיבי התוכנה של ממשק המשתמש הם בעצם יישומונים קטנים הנמצאים גם בחנות האפליקציות (עבור לקוחות HTC בלבד), כך שעדכונים בעבורם יגיעו במהירות גם ללא שליחת עדכון תוכנה כולל לממשק.

מולטימדיה

הרמקולים שבקדמת המכשיר הם סימן ההיכר של סדרת HTC One. מדובר, כמובן, בזוג רמקולים סטריאופוניים המשמיעים צלילים עצמתיים בשני ערוצים (ולא בהדמיית סטריאו כפי שקורה בכמה מכשירים סיניים). את עיבוד אותות השמע מבצע HTC One M9 באמצעות טכנולוגיה ייחודית של מעבדות דולבי, ולא בזו של Beats Audio כפי שהיה בשני הדורות הקודמים של המוצר. עצמת השמע של הרמקולים גבוהה ונותרה כשהייתה בדור הקודם, אולם ישנה תחושה שמתקבל מהם צליל עמוק ונקי יותר מבעבר.

את אותה חווית שמע הביאה HTC גם לפלט האוזניות, אלא שבמקרה זה ניתנת למשתמש האפשרות לבטל את השימוש בטכנולוגיה של דולבי. כמו בעבר, כיבוי האקולייזר יבטל את הרגישות הגבוהה לטונים נמוכים (בס) ויהפוך את קטע האודיו לרצועה שטוחה ואחידה דיה. עוצמת השמע המקסימלית ב-HTC One M9 גבוהה מן הרגיל (והוא יספק התראה על כך), אבל זה בכלל לא אומר שהצליל מאבד מאיכותו. האזנה למוזיקה במכשיר הדגל החדש היא חוויה נפלאה שקשה לשחזר במוצרים אחרים.

HTC-One-M9-speakers

עוד בענייני סאונד נציין לטובה את איכות ועצמת השיחה. שני הצדדים נשמעים היטב האחד לשני, וגם בהפעלת הרמקול (ספיקר) לא נרשמו תקלות או ליקויים.

יחד עם HTC One M9 נזנח דגם ה-16GB. המוצר החדש מגיע עם רכיב אחסון בנפח 32GB, מהם זמינים לשימוש 27GB “בלבד”. מי שיזדקק לשטח אחסון נוסף יוכל לרכוש כרטיס הרחבה בנפח מקסימלי של 128GB. במהלך הבדיקות השתמשנו בכרטיס microSD Class 10 בנפח 64GB ולא חווינו איטיות כלשהי בהעלאת תכנים ממנו: התמונות שנשמרו עליו הופיעו בגלריה במהירות, ממש כאילו אוחסנו על זיכרון המכשיר. עוד ראוי לציין שכל מכשיר One M9 כולל הטבה של 100GB בשירות הענן Google Drive למשך שנתיים.

באופן מעט מאכזב, HTC החליטה לסיים את פעילותה של אפליקציית Sense TV שכה אהבנו בדגמים הקודמים, אף שזו לא יכלה להתממשק אל מול לוחות השידורים של yes ו-HOT. במקומה, שילבה HTC את אפליקציית Peel Smart Remote המאפשרת למכשיר לשלוט במגוון רחב של מכשירי טלוויזיה, מערכות קולנוע ביתי ומפענחים דיגיטליים, כולל אלו של yes ו-HOT. המעבר לאפליקציה של Peel לא יהיה קשה מדי, ואולי אפילו יתגלה כעדיף. השליטה במכשירי האלקטרוניקה עדיין מהירה ופשוטה, והיא אפשרית גם דרך וילון ההתראות ומסך הנעילה.

סוללה

תחת מעטה האלומיניום בגב המכשיר ממוקמת סוללת ליתיום-פולימר בקיבולת 2840mAh, זו כמובן אינה ניתנת להחלפה על ידי המשתמש. אף שמשנה לשנה מציגה HTC שיפור הדרגתי בצריכת האנרגיה של מכשירי הדגל שלה, ובכך מעניקה למשתמשים חיי סוללה ארוכים יותר, נראה שהפעם אין זה המצב. בשימוש סביר, הגענו לאורך חיים קצר יותר בהשוואה לזה של מכשיר הדגל הקודם. הצלחנו אמנם לסיים יום שלם (קצת יותר מ-12 שעות) ללא טעינה חשמלית, אך מי שיבנה על עוד כמה שעות של עבודה יצטרך להיערך בהתאם ולהצטייד במטען או בסוללת גיבוי חיצונית.

כמו תמיד, גם הפעם נסתייג מעט מהדברים ונציין שכל הזמנים עליהם אנו מדברים בחלק זה של הסקירה מושפעים מאופי השימוש שמשתנה מאדם אחד למשנהו, כך שאם אנחנו הצלחנו להגיע ל-14 שעות שימוש, ייתכן שאופי הפעילות של משתמש אחר יאפשר לו להגיע לזמן שימוש קצר או ארוך יותר. על כן, נגדיר מהו השימוש הסביר שלנו: שעתיים של השמעת מוזיקה בסטרימינג, חיבור תמידי לרשת, שעה אחת של שיחות וטעינה של כ-70 דפי אינטרנט דרך דפדפן כרום ואפליקציות מבוססות WEB. בהירות המסך עמדה באופן תמידי על כ-60%.

כשתגיע הסוללה לרף של 15% תוצג תיבת דו שיח שתודיע על האפשרויות הניצבות בפניכם לחסכון באנרגיה. בזמן שאתם מתלבטים, והסוללה כבר עשתה את דרכה מטה ל-14%, יופעל באופן אוטומטי מצב החיסכון בסוללה שיחליש את תדר העבודה של המעבד, יפחית את רמת הבהירות, יבטל את הרטט וינתק את קישוריות האינטרנט כשהמסך ייכבה. עם זאת, לא היינו מסתמכים על שימוש רציף לאורך זמן במצב החיסכון הזה. ניתן כמובן לנטרל את הפעלתו האוטומטית של מצב החסכון, לשנות את ההגדרות השונות שלו, או להפעילו גם בשלב מוקדם יותר, גם כשהסוללה איננה זועקת לעזרה.

חיסכון אמיתי באנרגיה יעניק מצב Extreme Power Saver שהוצג עם גרסתו הקודמת של ממשק המשתמש HTC Sense. מצב זה ינטרל את כל התפריטים ויאפשר שימוש אך ורק בחייגן, באפליקצית ההודעות והדוא”ל, בלוח השנה ובמחשבון. הגדרתה של HTC לא השתנתה מאז השנה שעברה, כשלטענתה מעניק השימוש במצב החיסכון הזה כ-30 שעות המתנה נוספות כשהסוללה עומדת על 10 אחוזים בלבד, ומהבדיקה שלנו עולה שאכן קשה לאבד אחוזי סוללה לאחר הפעלת התכונה הזו.

ל-HTC One M9 תמיכה בטכנולוגיית Quick Charge 2.0 כחלק מפלטפורמת העיבוד Snapdragon 810. המשמעות היא שניתן לבצע טעינה חשמלית מהירה במידה וישנו הציוד המתאים לכך – מטען תואם עם פלט של 2A. החברה לא מספקת מטען שכזה באריזה, וגם לא כזה בעל פלט של 2A. לאריזה מצורף מטען 1.5A סטנדרטי שיטעין את המכשיר מ-0 עד 100% בתוך שעתיים וחצי. טעינה מלאה באמצעות מטען QC 2.0 תארוך כשעה וחצי.

מצלמה

HTC-One-M9-app-camera-1

עם מכשיר הדגל החדש שלה, ויתרה HTC על גימיק החיישן הכפול ועל טכנולוגיית ה-UltraPixel הידועה לשמצה ופנתה לשילוב חיישן ראשי מתוצרת טושיבה ברזולוציה מרשימה בהחלט של 20.7 מגה-פיקסל. אך למרבה הצער, אף שהפניה החדה הזו הייתה המעשה הנכון בעיני רבים ויצרה אפילו פתח גדול של תקווה לשינוי משמעותי מאז השקתו של מכשיר הדגל One M7 לפני כשנתיים, חווית הצילום נותרה בלתי מספקת, בלשון המעטה.

בתנאי תאורה אופטימליים, ובהנחה שהאובייקט המצולם מספיק רחוק מכם, תמונות הסטילס ייראו נהדר, אך עם מעט רעשים לא משמעותיים בצדדים. בתנאי חשיכה, בחדרים בהם רמת התאורה לא מספקת ובאזורים צפופים יחסית, סביר מאד להניח שתירשם אכזבה. ניתן אמנם להפיק תוצאות לא רעות בכלל לאחר נטישת מצב הצילום האוטומטי והתעסקות מסוימת עם מאפייני הצילום (איזון לבן, רמת חשיפה וכיו”ב), אולם אין כל הצדקה לבצע את ההתאמה הספציפית הזו לפני כל צילום וצילום.

לצידה של המצלמה בגב המכשיר ממוקם פלאש LED כפול בשתי טמפרטורות צבע שמצליח להרשים בביצועיו ולרשום יתרון מסוים לטובת מערך הצילום של ה-One M9. בחשיכה מוחלטת, מצליח הסמארטפון החדש להפיק תמונות מוארות במידה הנכונה, כך שיהיה די קשה לקבוע אם התמונה צולמה בזמן שהחלל היה חשוך או מואר.

הדגמת צילום סטילס

הדגמת צילום סטילס – לילה

* התמונות כולן עברו עריכה במטרה להקטין את גודלן. לצפייה בתמונות המקוריות לחצו כאן.

בגזרת הוידאו, בהחלט בולט בהיעדרו המייצב האופטי. קטעי הוידאו שמפיק המכשיר טובים, אפילו טובים מאד, וזאת בהנחה שהצילום יהיה סטטי. אם תנסו לצלם וידאו תוך כדי הליכה או רכיבה על אופניים, תתקבל תוצאה הכוללת רעידות לא נעימות ולעיתים גם שינויים ברמת התאורה של הצילום. בתנאי חשיכה, יתקבל לרוב קטע וידאו רועש עד מאד, מה שרק ילך ויתעצם כשתנסו לבצע תקריב (זום) משום שמדובר בקטע תוכנה שאחראי על כך (זום דיגיטלי) ולא ברכיב חומרה (זום אופטי).

הדגמת צילום וידאו – 1080p אור יום

הדגמת צילום וידאו – 1080p לילה


צילומי הסלפי ב-One M9 מתבצעים באמצעות חיישן 4 מגה-פיקסל המאובזר בטכנולוגיית UltraPixel. למרבה ההפתעה, התמונות נראות נפלא בשלל מצבי תאורה, והעדשה הרחבה גם היא תורמת לחווית הצילום העצמי במכשיר זה.

אפליקציית הצילום של HTC הייתה ועודנה עשירה בתכונות. יכולות העריכה המתקדמות (דוגמת שינוי המיקוד לאחר הצילום) שהתאפשרו במכשיר הדגל הקודם הודות לחיישן הכפול כבר לא נמצאות פה, אך החברה שילבה כמה יכולות חדשות שיציעו פונקציונליות דומה לזו של אינסטגרם ועוד כמה תכונות לא ברורות (כמו הוספת טרפזים צבעוניים לתמונות).

סיכום

אין לנו ספק בכך, HTC One M9 הוא מכשיר דגל מהשורה הראשונה. על אף שהכשיר מהווה שדרוג קל ביותר לעומת קודמו, הוא בהחלט צריך להיות חלק מטקס ההתלבטות שלפני רכישת מכשיר סמארטפון חדש.

בשנה שעברה אמרנו ש-HTC לקחה את כל הטוב מ-One M7 והפכה אותו טוב אפילו יותר ב-One M8. לא נוכל לומר את אותם הדברים גם הפעם, שכן כל הטוב מ-One M8 הועבר לכאן בדיוק כפי שהכרנו אותו. נבהיר את העמדה הזו: אם חשבתם לשדרג את ה-M8 שלכם, כדאי אולי לחכות לשנה הבאה. ואם אתם אוחזים כרגע במכשיר אחר, One M9 יכול להיות אופציה לא רעה בכלל לשדרוג.

נמאס לנו לחזור על זה, אבל גם הפעם מתקשה HTC לספק תוצאות בזירת הצילום. לא ייתכן שמכשירי הדגל של החברות המתחרות יציגו איכויות ויכולות שרק משתפרות משנה לשנה, כשבאותו הזמן ממשיכה HTC לצעוד במקום. היינו מקבלים זאת אם המצלמה של One M9 (וקודמיו) הייתה מסוגלת להפיק תוצאות קרובות לאלו של Galaxy S III, אבל גם זה לא קורה. המעבר לחיישן ברזולוציית 20 מגה-פיקסל הביא אמנם לחופש גדול יותר בעריכת התמונות, אך מנוע עיבוד התמונה לא טוב מספיק.

HTC יודעת לייצר סמארטפונים מעולים, וכך היא מוכיחה לנו שנה אחר שנה. HTC One M9 הוא מכשיר סמארטפון עצמתי ומרהיב ביופיו שידע לענות על כל צורך. ולמרות זאת, לא נסיים את הסקירה הזו בחיוך: HTC חייבת להבין שגם סוס מנצח, מטבעו, מזדקן. השוק ידע לקבל זאת פעמיים, ואנחנו בספק אם הוא יוכל לקבל זאת בפעם השלישית. הגיע הזמן לשינוי.

HTC-One-M9-books

 

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
10/10
מולטימדיה
10/10
סוללה
8/10
מצלמה
5/10
8.5
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • עיצוב מתכתי מרהיב
  • ממשק משתמש מהיר ויעיל
  • רמקולים איכותיים
מה פחות אהבנו
  • מצלמה לא מספקת
  • מרבה להתחמם

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 3,460 שקלים
  • שוק פתוח: 3,198 שקלים
  • אורנג’: 3,699 שקלים
  • סלקום: 3,790 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים