מהפכה במסכים: StoreDot הישראלית מציגה חסכון של 20% בצריכת חשמל ועלות הנמוכה ב-90%

חברת StoreDot הישראלית מוכרת בעולם הטכנולוגיה בעיקר בעקבות ההד הגדול אותו יצרה סביב טכנולוגיה חדשה שפיתחה שתאפשר הטענה של סוללת סמארטפון ב-30 שניות בלבד. כעת נראה כי ל-StoreDot יש עוד לא מעט להציג גם בתחומים נוספים והיא חושפת טכנולוגיה חדשה לשיפור מסכי LCD בשם MolecuLED שמתיימרת לחולל מהפכה לא קטנה בתחום המסכים.

היום (ה’) שחררה חברת StoreDot הודעה לעיתונות המסבירה על הטכנולוגיה החדשה שפיתחה והדגישה את המשמעות הרבה לכך בשוק המסכים. הייחודיות בשיטה החדשה היא ביצירת שכבה העשויה כולה מחומרים אורגנים בלבד, זאת במקום מתכות כבדות אחרות בהן נהוג להשתמש כיום בתעשיה, מה שבעצם אחראי על לא מעט מהיתרונות של StoreDot אל מול המתחרים הגדולים בשוק.

היתרון הראשון בו מתגאה החברה הוא שהטכנולוגיה יעילה ב-20% יותר בצריכת האנרגיה לעומת המסכים האחרים בשוק. על פי StoreDot, הסיבה לשיפור בצריכת האנרגיה נובעת מהעובדה כי הטכניקה החדשה טומנת בחובה טכנולוגיות חדשות לשינוי אורכי הגל, מה שמאפשר להציג שינוי בצבעים בדרך חסכונית יותר. על חלק זה נרחיב בהמשך בראיון שערכנו עם ד”ר דורון מאירסדורף, מייסד ומנכ”ל StoreDot.

אלמנט נוסף ומשמעותי אף יותר הוא ההודעה על כך כי השימוש בטכנולוגיה של StoreDot, ייצורה של אותה שכבה אורגנית, זול בכ-90% אל מול המתחרים. אם אכן מדובר במידע מדויק, מדובר על טכנולוגיה שיכולה להוזיל באופן משמעותי את מחירי המסכים השונים ובכך להשפיע גם על מחיריהם של טלוויזיות, סמארטפונים, טאבלטים שעונים חכמים ועוד. בנוסף לכף, StoreDot מחדדת כי המחיר אינו עולה כאשר מדובר במסך גדול יותר – עקב אכילס של לא מעט טכנולוגיות קיימות.

אם לא די בכך בכדי להרשים אתכם, כפי שניתן לראות בתמונות המצורפות, מציינים ב-StoreDot כי ניתן ליצור גם מסכים קעורים באמצעות הטכנולוגיה, זאת בהתאם לטרנדים האחרונים. מלבד זאת,  StoreDot פירטה כי היא שוקדת גם על אפשרות לתמוך ביכולות קיפול של ממש, אך הדגישה כי החזון עוד רחוק וישנו עוד הרבה מחקר לבצע בתחום.

Storedot-Organic-Vivid-LCD-Display-movie-640px

אם אתם שואלים את עצמכם מתי הטכנולוגיה תהיה זמינה באופן מסחרי, אז גם בעניין זה תשמחו לדעת כי על פי StoreDot, הטכנולוגיה זמינה כעת לשימוש בקני מידה תעשייתיים. מעבר לכך, תהליכי הייצור או המפעלים לא יצטרכו לעבור הסבה כלשהי כדי לתמוך בפיתוח החדש של StoreDot, מה שעשוי היה יכול לגרום לעלויות נוספות. אסור לשכוח כי אחת המשקיעות העיקריות של StoreDot היא לא אחרת מאשר סמסונג, אחת מיצרניות הטלוויזיה הגדולה בעולם, כך שיכול להיות שההטמעה של הטכנולוגיה ממש מעבר לפינה.

היינו מצפים כי ארסנל היכולות המרשים הזה יבוא על חשבון איכות התצוגה או חדות התמונה אך מסתבר שלא כך הדבר. על פי דבריו של מאירסדורף מדובר באיכות תצוגה של מסכי OLED, מה שמבטיח תצוגה איכותית בכל יישום של הטכנולוגיה.

מראה עיניים

כדי ללמוד לעומק על הטכנולוגיה החדישה שוחננו עם  ד”ר דורון מאירסדורף, מייסד ומנכ”ל StoreDot, שמספר לנו פרטים נוספים על MolecuLED. 

מה עומד מאחורי הטכנולוגיה החדשה?

שני דברים מרכזיים מאפיינים את הטכנולוגיה החדשה – הראשון, אכן, שימוש בחומרים אורגניים (להבדיל מטכנולוגיות קיימות בהן יש בעיה של רעילות ונזק לסביבה) והדבר השני קשור לתהליך ההפקה וההרכבה של המוצר שמקנים לו איכות צבעים גבוהה מצד אחד ויציבות לאורך זמן רב מצד שני.

מנכ"ל StoreDot, דורון מאירסדורף
מייסד ומנכ”ל StoreDot, ד”ר דורון מאירסדורף

מה ההבל בין טכנולוגיות קיימות?

טכנולוגיות קיימות מציגות מספר בעיות, כמו – תהליכי ייצור מורכבים (המשפיעים על העלות הסופית), שימוש בחומרים מסוכנים, עלות גבוהה של חומרי הגלם ועוד. הפתרון של סטורדוט ידידותי לסביבה הן בתהליך הייצור והן במוצר הסופי ותהליך הייצור פשוט מאוד ומבוסס על יכולות קיימות של יצרני פילמים (films).

מדוע עלות היצור נמוכה באופן משמעותי?

למעשה העלות הנמוכה נובעת משתי סיבות – מחיר חומרי הגלם (raw materials) נמוך מהאלטרנטיבות, תהליך הייצור פשוט ומבוסס על טכניקות קיימות ולכן גם אחוז התפוקה (yield) גבוה.

האם חווית הצפייה נפגעת בעקבות השימוש בטכניקה החדשה?

נהפוך הוא. הרעיון העומד מאחורי המוצר הוא הפקת צבע לבן מושלם שהוא המקור לאיכות הצבעים של מסך LCD. הפתרון של סטורדוט מזריק למסך צבע לבן אידאלי ולכן התמונה המתקבלת היא תמונה מאוד חיה ובעלת צבעים טבעיים. הלבן נקי הרבה יותר, הירוק והאדום המתקבלים עשירים הרבה יותר מהמקובל בטכנולוגיות הקיימות.

האם הפיתוח כבר מתאים לייצור המוני והאם יש השפעה על גודל המסך?

כן, פיתוח הטכנולוגיה (נמצא) בשלב המאפשר ייצור רחב היקף. הטכנולוגיה אינה רגישה לגודל המסך, להיפך, אנו מניחים כי היתרון של ההדירות והעמידות הגבוהה בייצור יבואו לידי ביטוי במיוחד במסכים גדולים, כדוגמת טלויזיות ומסכי מחשב גדולים.

האם שיטת התצוגה החדשה עתידה להשפיע על משך החיים של המסך?

ללא ספק חלק מהאתגר במוצר מסוג זה הוא להבטיח ביצועים באיכות גבוהה לאורך זמן. על-מנת לאפשר את שילוב הפתרון לא רק במכשירים ניידים, אלא גם בטלויזות ומסכים גדולים, השקענו מאמץ פיתוחי רב על מנת להבטיח את העמידות של תכונות המוצר לאורך עשרות אלפי שעות. המוצר כיום, שהוא שילוב של חומרים ותהליך ייצור, מגיע לסטנדרטים הנדרשים בשווקים השונים.

לסיכום, על StoreDot ישנה חובת הוכחה גדולה מאוד בקשר לטכנולוגיה החדשנית שהיא חשפה כיום ולא מעט צפיות לעמוד בהן. אנו מקווים שנזכה לראות את המסכים מוטמעים במהרה במכשירים השונים וזאת כדי לבדוק את איכות הצפייה, רמת הנצילות וכמובן את משך החיים של אותם המסכים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים