חמישה סטארטאפים ישראליים בתחום הסייבר שחייבים להכיר

סייבר. ללא ספק אחת מהמילים שיצא לנו לשמוע הכי הרבה בשנים האחרונות – יש כאלה שיגידו אפילו יותר מידי. חברות סטארטאפ, תאגידי ענק, צה”ל, גופים ממשלתיים – כולם רוצים לנגוס בעוגה ולקח חלק בתעשייה הצומחת. בשנים האחרונות קמו מספר רב של חברות סטארטאפ העוסקות בתחום על שלל גווניו ומבטיחות להיות צעד אחד לפני התוקפים. בעקבות זאת, החלטנו לרכז עבורכם בכתבה הבאה חמישה סטארטאפים ישראליים בתחום הסייבר שחייבים להכיר, אשר ככל הנראה יעמדו בחזית המערכה העתידית.

ארגוס

לפני זמן קצר נחשפה פרצת אבטחה חמורה ברכבים של חברת קרייזלר שאפשרו להאקרים לקבל שליטה מלאה על הרכב מרחוק, מה שגרם לכל העולם להתעורר ולהבין שישנה פה בעיה חמורה. חברת האבטחה ארגוס, אשר לקחה את שמה מענק בעל 100 עיניים מהמיתולוגיה היוונית, חרטה על דגלה לפתור בדיוק את הבעיה הזו.

חברת ארגוס מפתחת טכנולוגיה שתאפשר ליצרניות הרכב להציע חומת אבטחה שתמנע מגורמים עויניים להשתלט על הרכב ובכך לסכן חיי אדם. טכנולוגיה זו עתידה להיות הכרחית נוכח האיומים הצפויים לנו בעת כניסתן של המכוניות האוטנומיות לחיינו.

ארגוס הוקמה בשנת 2013 על ידי עופר בן נון, אורון לביא וירון גלולה ופועלת כעת מתל אביב. החברה גייסה לפני שנה סכום של 3  מליון דולר על ידי קרנות ההשקעה מאגמה ו-VERTEX, אליהן הצטרפו משקיעים פרטיים. נכון לעכשיו אין מידע קונקרטי על הסכמים או שיתופי פעולה עם יצרניות הרכב, אך אנו מאמינים כי נתחיל לראות בקרוב מאוד את ארגוס בקדמת הבמה בהכל הקשור בתחום זה.

L7 Defense

Picture1

חברת L7 Defense מעניקה פתרון לבעיה שרבים סובלים ממנה – התקפות DDos. התקפות מסוג זה משתמשות בכמויות גדולות של מחשבים שמנסים יחדיו לגשת לשרת אחד ספציפי, מה שגורם לו לקרוס תחת העומס. הייחודיות של L7 Defense על פני שאר החברות טמונה בעובדה שהיא רותמת מודלים ביולוגים מעולם החי לשם ניטור וטיפול במתקפות מסוג זה. בדרך זו, מצליחה החברה לתקוף את הבעיה מזווית אחרת ולהיעזר בתחכום של הטבע כדי לפתור בעיות בעולם האינטרנט.

L7 Defense הוקמה בינואר האחרון על ידי ישראל גרוס ודורון שמע וכעת יושבת בחממת הסייבר של אלביט, אינקוביט, בפארק הייטק בבאר שבע. מנכ”ל החברה, דורון שמע, הוא בעל דוקטורט בביואינפורמטיקה והאחראי על הקשר בין העולם הביולוגי לעולם הטכנולוגי. נכון לכתיבת שורות אלה, גייסה החברה 750 אלף דולר ובימים אלו היא מתחילה את סבב הגיוס הראשון שלה.

חברת Cymmetria

סימטריה

Cymmetria היא אחת מהחברות הישראליות המעניינות שצמחו פה וזאת הודות למוצר המעניין שפיתחה. הפילוסופיה מאחורי Cymmetria היא לגרום לתוקפים להאמין שהם הצליחו להיכנס למערכת בעוד שהם בכלל נכנסו למערכת דמה שפיתחה החברה. באמצעות טכניקה זו, אשר דואגת גם למשוך את התוקפים ישירות אליה, יכולה החברה להגן על נכסיה האמיתיים ולא להינזק בכלל. יתרה מכך, שיטת פעולה זו גורמת לגורם העוין “לשרוף” כל פריצה עליה שקד במשך תקופה ארוכה, וכפועל יוצא מכך לאפשר לסימטריה לנתח אותו ולנסות לפתח פתרון נגדי.

Cymmetria הוקמה לפני שנה על ידי כמה מהמומחים הגדולים בתחום: גדי עברון, על רקורד מרשים במגזר הציבורי והפרטי, דין זיסמן בעל רקע צבאי עשיר מיחידת 8200 ורן הראל שלקח חלק משמעותי במחלקות סייבר של גופים גדולים כמו בנק לאומי וורינט. החברה גייסה לפני זמן קצר סבב השקעה אשר לקחו בו חלק שחקניות משמעותיות בתחום, להן אף הצטרפה קבוצת Y Combinator המוכרת.

 Secbi

prioritize-cards

אם הגעתם לחלק זה בוודאי כבר הבנתם שמרבית התאגידים הגדולים בעולם נתקפים פעמים רבות בהמון דרכים ושיטות. אך מה עושים כאשר ישנן מספר רב של מתקפות במקביל וצריך להכיל בזמן אמת את כל המידע אודות התקיפות השונות? בדיוק כאן נכנסת לתמונה חברת Secbi שפיתחה פלטפורמה ייחודית שמסייעת למומחי אבטחה לאגד את כל ההתקפות שהתבצעו כלפי הארגון. Secbi מצליחה לעשות סדר בתוך אוקינוס המידע ומאפשרת לנתח את הממצאים ולהפיק מסקנות קונקרטיות שיעזרו לארגון להגן על עצמו בצורה טובה יותר.

Secbi הוקמה בשנת 2014 על ידי דורון דוידסון (סמנכ”ל פיתוח עיסקי) ואלכס וייסטיק (סמנכל טכנולוגיות) – יוצאי RSA Security (במקור סאיוטה) והיחידות הטכנולוגיות, אשר מגיעים עם עשרות שנות ניסיון בתחומי אבטחת מידע ובניהול וקידום סטארטאפים. Secbi לוקחת חלק במאיץ הסטארטאפים בתחום הסייבר של JVP, ממנה היא גם קיבלה השקעה ראשונית.

Logdog

logdog

בעוד שמרבית החברות הקודמות מציעות את שירותיהן בעיקר לחברות ענק, Logdog באה לעזור למשתמש הממוצע ומגנה על חשבונות פייסבוק, ג’ימייל ועוד. Logdog מזהה מתי חשבון כזה או אחר נפרץ בזכות התנהגות חריגה בחשבונות השונים. כך למשל, גם אם לתוקף יש את הסיסמה שלכם והוא מנסה להיכנס לחשבון הפייסבוק – אף מערכת לא תוקפץ מכך כי מדובר בכניסה רגילה, אך אם הוא מנסה לעשות זאת בשעה 4 לפנות בוקר או מסין, למשל, אז תדע Logdog כי מדובר בפעילות יוצאת דופן ותדע להתריע בהתאם. יתרון נוסף הוא ש-Logdog מציעה כיסוי של מספר חשבונות במקביל, מה שמאפשר לנתח את המידע גם בצורה רוחבית ובכך לזהות חריגות נוספות.

LogDog נוסדה ב-2013 על ידי אורי בריזון ושלומי כהן ויושבת כעת ברמת החייל. לפני זמן קצר הודיעה החברה על השלמת גיוס של 3.5 מליון דולר בהובלת קבוצת BRM אשר ישמש את החברה להעמיק את המחקר בתחום, לגייס עובדים נוספים ולהציע את שירותיהם גם עבור מכשירים המריצים את מערכת ההפעלה iOS.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים