אינטל מכה את התחזיות, השקת Windows תעלה את המכירות

Intel Sign Israel Research Center מרכז הפיתוח אינטל חיפה (צילום: גאדג’טי)

יצרנית המעבדים אינטל דיווחה אמש (ד’) על תוצאות טובות מהמצופה לרבעון השני של השנה והמניה הגיבה בהתאם. כבר זמן רב שאינטל מנסה לפצות על הירידה במכירות המחשבים האישיים בעולם והציפיות הנמכות דווקא עבדו לטובתה הפעם.

ההכנסות של אינטל הסתכמו ברבעון השני ב-13.2 מיליארד דולר, מעט יותר מהתחזיות. הרווח ירד במעט ל-2.7 מיליארד דולר והרווח למניה הסתכם ב-55 סנט מול 50 סנט בתחזיות. זהו אינו סוד שלמרות הצלחת החברה להרחיב אופקים, השורה התחתונה שלה עדיין תלויה במידה רבה במכירות המחשבים האישיים ואלו רושמים ירידה כבר זמן רב.

אינטל הפתיעה לטובה אבל אף אחד לא באמת הופתע. בשבועות האחרונים חתכו האנליסטים את הציפיות עבורה לאור נתונים קשים של חברות המחקר על מכירות ה-PC הגלובליים. גרטנר צופה נפילה של 9.5% במכירות בררבעון השני כשמכירות חברת ACER הטאיוואנית נפלו ב-20%. בדיקה של חברת המחקר IDC הגיעה למסקנה גרועה אף יותר, נפילה של 11.8%. עם ציפיות כל כך נמוכות, כל נקודת אור תיחשב להצלחה.

Gartner-PC-Shipments-2Q-2015

נתוניח ברות המחקר מתבטאים היטב בדו”ח של אינטל: החטיבה החדשה שאיחדה את מחלקות המובייל ומעבדי ה-PC הכניסה 7.5 מיליארד דולר, ירידה של 14% לעומת הרבעון השני בשנה שעברה. לעומת זאת, בענפי השרתים ו”אינטרנט של הדברים” המצב טוב יותר.

המעבדים שפיתחה אינטל למובייל עדיין לא מצליחים לפצות באופן מלא על הירידה ב-PC אבל הדרך שבה מצליחה אינטל להרויח מהתחום היא דרך השרתים. חטיבת השרתים רשמה הכנסות של 3.9 מיליארד דולר, צמיחה של 10% משנה לשנה ו-5% מהרבעון הקודם. גם הכניסה שלה לתחום האינטרנט של הדברים (IoT) רושמת תאוצה: חטיבה זו הכניסה 559 מיליון דולר, גידול של 4% לעומת הרבעון המקביל ו-5% לעומת הקודם.

מניית אינטל מזנקת במסחר המאוחר לאחר פרסום הדוחות (מקור: Google Finance)
מניית אינטל מזנקת במסחר המאוחר לאחר פרסום הדוחות (מקור: Google Finance)

מנכ”ל אינטל, בריאן קרזניץ’, הסביר שהחברה מצליחה בתכניתה להתנתק מהתלות ב-PC. בדו”ח הנוכחי 40% מהרווח מההכנסות ו-70% מהרווח התפעולי מגיעים ממעבדי חוות השרתים, זיכרונות הפלאש וה-IoT. הוא גם הוסיף שאלו מוסיפים כח עיבוד לכל דבר “ממכוניות ועד למזגנים”.

נקודת אור נוספת למשקיעים היתה התחזית לרבעון הנוכחי (השלישי): אינטל צופה עלייה במכירות מעבדי ה-PC. היא צופה מכירות בסך 14.3 מיליארד דולר, קצת מעל התחזיות, זאת בזכות ארכיטקטורת Skylake החדשה למעבדים נייחים והשקתה של Windows 10 של מיקרוסופט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים