גאדג’טי מסקר: Asus Transformer Book T300 Chi – הנייד הדק והקליל שלא מתפשר על צד הביצועים

בסתיו האחרון השיקה אינטל את סדרת המעבדים הייעודים לטאבלטים ומחשבי 2 ב-1, ה-Broadwell Core M, המתיימרים לספק צריכת חשמל נמוכה במיוחד, ביצועים מהירים ובעקבות העובדה שאינם דורשים קירור חיצוני – מאפשרות ליצרניות לצמצם באופן מדהים את עובי המחשבים.

ה-Asus Transformer Book T300 Chi הינו מחשב ה-2 ב-1 הראשון מבית אסוס לבצע שימוש במעבד ה-Core M – אז החלטנו לקחנו את גרסת ה-Quad HD שלו לבדיקה ולבחון האם המחשב ההיברידי הדק והקליל עושה את עבודתו כראוי, ומצדיק את תג המחיר הגבוה אותו הוא נושא – ומסקנותינו ברורות מתמיד.

מפרט

דגםT300CHI-FH014H
מסךמגע, 12.5 אינץ'
רזולוציית תצוגה2560x1440 פיקסלים
מעבדIntel® Core M-5Y71
זיכרון8GB RAM DDR3
נפח אחסון128GB SSD
מאיץ גרפיIntel® HD Graphics 5300
קישוריותWiFi 802.11a/g/n / BT4.0
סוללה31WHrs
אחרמצלמת רשת באיכות HD, עט סטיילוס

האריזה ותכולתה

עם ה-Book T300 Chi סיפקה אסוס אריזה כפולה. על גבי הקופסה החיצונית נמצא בצד אחד את לוגו אסוס, כשבצידו השני כתובים כל הפרטים הרלוונטיים בעניין דגם המכשיר. בעת שנפתח את הקופסה החיצונית, נוכל להוציא את האריזה המכילה את המחשב, המציגה עיצוב מינימליסטי במיוחד, כשכולה צבועה שחור, ובמרכזה נמצא לוגו סדרת הצ’י.

באריזה ניתן למצוא:

  • טאבלט ה-Transformer Book T300 Chi.
  • מקלדת המתחברת לטאבלט והופכת אותו למחשב נייד.
  • עט סטיילוס ייעודי + סוללה הנדרשת להפעלתו.
  • מתאם MicroUSB ל-USB 2.0 מלא.
  • כבל טעינה מסוג MicroUSB למקלדת.
  • מטען ייעודי לטאבלט.
  • מטלית מייקרופייבר.
  • חוברות הדרכה.

עיצוב וחומרה

כיאה לסדרות פרימיום מבית יצרנית המחשבים הוותיקה Asus, ה-Transformer Book T300 Chi זכה גם הוא לעיצוב לא רע כלל ומספק מראה אלומיניום מרשים למדיי ומסגרת מתכתית נוצצת (Chamfered Edges). בחלקו הקדמי של הטאבלט נצפה במסך מסוג IPS בגודל 12.5 אינץ’ וברזולוציית Quad HD 2560×1440. מעט מעל מסך הטאבלט נמצא מצלמה וחיישן תאורה, ומשמאלם נראה את לוגו אסוס בצבע כסף.

גב האלומיניום של המכשיר מינימליסטי במיוחד ולא מכיל דבר מלבד לוגו החברה במרכזו. גב האלומיניום המוברש, כמו גם מסך הטאבלט, רגישים במיוחד לטביעות אצבע ומהרגע הראשון בו תניחו ידיכם על גבי המכשיר, תוכלו להבחין בטביעות האצבע שלכם משתרעות על גבי כולו.

בצידו הימני של המחשב ההיברידי (במידה ונחזיק אותו לרוחב), ניתן לצפות בכלל החיבורים אותם מספק: חיבור מסוג Micro USB 3.0 המאפשר לחבר אליו גם מיקרו USB 2.0, מחבר Micro HDMI , מחבר 3.5 מ”מ לאוזניות ומיקרופון. מעט מעל החיבורים נמצא אחד משני הרמקולים של המכשיר.

אין ספק כי מדובר במספר מצומצם במיוחד של חיבורים, דבר העשוי להוות גורם מכריע עבור לא מעט משתמשים. עם זאת, אסוס דאגה לספק חיבור USB בגודל מלא המתקבל באמצעות מתאם ייעודי שמצידו האחד נמצא חיבור מיקרו USB ומצידו השני מחבר USB מלא.

ASUS-Transformer-Book-Chi-T300-side-ports

כשנעבור לצד המקביל, נוכל לצפות, מלבד ברמקול השני, גם בשקע הטעינה של המחשב וכן את כפתור ההתחלה וכפתורי ויסות הווליום, ובחלקו העליון את כפתור הכיבוי וההדלקה. כפתורים אלו, המהווים הכרח בעת השימוש במכשיר, שטוחים מאוד, קשים למציאה בעת העברת היד על גבי דפנות הטאבלט ובקלות ניתן ללחוץ עליהם בטעות, כך שמעט מעכירים על חווית השימוש במכשיר. בחלקו התחתון של המחשב נמצא קורא כרטיסי זיכרון מסוג MicroSD וכן צמד כניסות מגנטיות, המאפשרות לנו לחבר את המקלדת המתנתקת שהופכת את הטאבלט גם למחשב נייד.

עט סטיילוס

באריזת ה-T300 נמצא, נוסף על המקלדת, גם אביזר מעניין במיוחד – עט סטיילוס מותאם. העט המצורף למחשב מגיע לצד אפליקציות ציור ועריכת תמונות ייעודית ומאפשר להעשיר אף עוד יותר את חווית השימוש מהמכשיר כטאבלט.

ASUS-Transformer-Book-Chi-T300-back-pen

העט הנלווה מביא עימו גם פיצ’ר זיהוי כתב יד המאפשר למשתמש להקליד באמצעות העט (לא תומך בעברית בשלב זה), כאשר אסוס דאגה לפתח בעבורנו גם מספר מחוות ייעודיות לצורך השימוש בו. את זיהוי הכתב עושה הטאבלט בצורה סבירה לחלוטין, אם כי לא הטובה ביותר שראינו. מלבד זאת, תוכלו להשתמש בעט כתחליף לאצבע שלכם או לעכבר.

נוחות שימוש וארגונומיה

מימדי המכשיר מרשימים למדיי, כשעוביו – כטאבלט בלבד, עומד על 7.1 מ”מ, היוצר פרופיל דקיק, הנחשב לדק במיוחד גם אם משווים אותו לעולם הסמארטפונים. בעת שנצרף אליו את המקלדת הנשלפת, יגיע העובי ל-1.42 ס”מ, העומד בקנה אחד מול מגוון המחשבים ההיברידיים המתחרים. למרות מסך ה-12.5 אינץ’ והאלומיניום ממנו עשוי הטאבלט, משקלו עומד על כ-722 גרם בלבד, שבשימוש יום יומי כטאבלט, כמעט ולא מורגשים או מקשים על השימוש.

בעקבות גודל המכשיר, חלוקת המשקל ביד נוחה במיוחד והטאבלט מרגיש טוב לאחיזה. למעשה, לאחר שימוש של מספר שבועות, מצאתי עצמי מבצע שימוש ב-T300 Chi יותר כטאבלט מאשר כמחשב נייד. עם זאת, עקב המסך הגדול ומשקל המכשיר, אחיזתו ביד אחת אינה נוחה במיוחד ועל מנת להוציא את המקסימום מן השימוש בו, יש להחזיקו בשתי ידיים.

מקלדת וטראקפד

אחת מתכונות האופי הבולטות ביותר של המחשבים ההיברידיים בכלל וה-T300 בפרט מגיעה בדמות מקלדת נשלפת, המתחברת ישירות לטאבלט והופכת אותו למחשב נייד מלא. המקלדת כוללת משטח מגע תומך מולטי טאץ’, המשלב בתוכו גם כפתור פיזי, באופן הדומה למחשב נייד סטנדרטי.

המקלדת מתחברת לטאבלט באמצעות צמד מגנטים חזקים במיוחד וקלה מאוד ליישום – פשוט הניחו את הטאבלט מעל שני החיבורים המגנטיים במקלדת, וזו תצמד אליו בקלות. החיבור בין המקלדת לטאבלט כה חזק, עד כי נוכל להרים את המחשב מהמסך בלבד והמקלדת תעמוד איתנה. עם זאת, בניגוד למחשבים היברידיים קודמים מבית אסוס, מקלדת ה-T300 לא תספק לו זמן סוללה נוסף, אלא מכילה סוללה עצמאית הנטענת באמצעות כבל ייעודי. הקישור בין המקלדת לבין המחשב מתבצע על-ידי בלוטות’.

ASUS-Transformer-Book-Chi-T300-keyboard

המקלדת הנשלפת מציגה קווי עיצוב זהים ל-T300 ולא מאכזבת גם כשנוגע הדבר להקלדה. הכפתורים, למרות דקיקותה של המקלדת, נוחים מאוד ובהקשה עליהם יתקבל פידבק יותר מראוי, כאשר הקלדה על גבי המקלדת מהווה לחוויה נעימה ביותר.

בניגוד למקלדת המרשימה, משטח המגע (טראקפד) אינו מהטובים ביותר שראינו. הוא קטן במיוחד ולחיצה על כפתוריו דורשת מאמץ רב. עם זאת, הוא תומך במגוון מחוות מולטי-טאץ’ ובשימוש סטנדרטי יעשה את העבודה כנדרש.

בעיה מעט מעיקה בה נתקלנו במהלך השימוש ב-T300 כמחשב נייד הייתה העובדה כי פתיחת המסך לאחר שקיפלנו את המחשב לתצורת מחשב נייד סגורה, הינה קשה מאוד לביצוע ואף דורשת שימוש בשתי ידיים. בעיה זו ניתן לשייך למשקל הטאבלט, הגדול מעט מזה של המקלדת וכתוצאה מכך מקשה על פתיחת המחשב.

ASUS-Transformer-Book-Chi-T300-more-goodies

נוסף על אלו, כאשר רצינו לבצע שימוש במסך המגע בעת שהמכשיר מחובר למקלדת ונמצא בתצורת מחשב נייד, גילינו כי כל נגיעה על גבי המסך גורמת לטאבלט לרעוד ולזוז ממקומו – אך לא ליפול. זוויות הפתיחה של המסך בעת חיבור המקלדת למכשיר הינן סבירות לחלוטין, אמנם קיימת הגבלה משמעותית על כיוונון המסך.

מסך ותצוגה

מסך הטאבלט הינו בגודל 12.5 אינץ’ וברזולוציית Quad HD 2560×1440 והוא ללא כל צל של ספק אחת מנקודות החוזקה של המחשב. הצבעים חיים ומציאותיים למדיי, בהירות המסך גבוהה והטקסט על גבי המסך חד ומוצג בצורה נפלאה, כך שגם בעת שנתקרב ככל האפשר לטקסט, לא נוכל להבחין בפיקסלים.

צפייה בסרטים וסרטונים ברזולוציית 2K הינה חוויה של ממש, שכן המסך והמאיץ הגרפי המובנה מתמודדים היטב עם הצגת תוכן מסוגים אלו. כל סרט או סרטון ש”תזרקו” על המחשב ינוגנו בצורה חלקה, שברוב המקרים תעמוד בדרישות המשתמשים. כמו כן, זוויות הצפייה רחבות למדיי, כצפוי ממסך בעל פאנל מסוג IPS, כך שגם חבריכם העומדים לצידכם יוכלו לצפות בתוכן המוצג על המסך.

ASUS-Transformer-Book-Chi-T300-detached

ביצועים

ה-Transformer Book T300 Chi בגרסה שבדקנו כולל זיכרון RAM בנפח 8GB, מעבד מדגם Intel Core M בעל ליבה כפולה בתדר שעון של 1.2GHz ומאיץ גרפי מובנה מסוג Intel HD Graphics 5300. המעבד, שאיפשר לאסוס לצמצם את גוף המכשיר באופן כה משמעותי, עושה עבודתו נאמנה בכל הנוגע לביצועיים יום יומיים עבור המשתמש הסטנדרטי או המשתמש העסקי – גלישה מרובה, כתיבת מסמכים וצפייה בסרטים.

במחשב לא נמצא מאוורר ייעודי, כך שהוא שקט במיוחד לא משנה איזו משימה תבצעו בו, אך הדבר יוצר בעיות חום קשות. התוצאות בעקבות כך לא איחרו לבוא וכבר מהשימוש הראשון ניתן להבחין בבעיות החום הנוראיות של המחשב.

מספיק שנגלוש באינטרנט לאורך זמן, נפעיל סרט או סרטון ארוכים או פשוט נבצע כל שימוש מעל ל-15-30 דקות (תלוי באופי השימוש), יחל הטאבלט להתחמם בחלקו התחתון. למעשה, המכשיר יתחמם באופן כה חמור עד כי בשלב מסויים הגענו למצב בו לא הצלחנו להחזיק במכשיר.

בהתאם לציפיותנו, ה-T300 כמובן אינו מתאים לאלו מכם המחפשים נייד עבור גיימינג או תוכנות בעלי דרישות אינטנסיביות במיוחד. תוכנות עיצוב ועריכת תמונות רצות בצורה סבירה לחלוטין על גבי המחשב, אך כצפוי, מעבד המחשב לא נועד להתמודד עם עריכות וידאו ותוכנות עיצוב בעלות דרישות אינטנסיביות, שם הוא עשוי להיתקע לא מעט.

המאיץ הגרפי המובנה התמודד כראוי גם עם ניגון סרטונים בטאבלט, זאת מלבד תקיעות קטנות במיוחד בהן נתקלנו. הטאבלט אף איפשר להריץ סרטונים ברזולוציית 4K מיוטיוב על חצי מסך, ובחצי המסך השני דפדפנו לנו בין הידיעות באפליקציית החדשות המובנת.

בסופו של יום, ה-T300 Chi מצליח לבצע כל פעולה יום יומית סטנדרטית בצורה פשוט נפלאה. החל מכתיבת מסמכים, גלישה וצפיה בסרטוני יוטיוב ועד למשחקים קטנים, כדוגמת Asphalt 8. אך אם אתם מחפשים מחשב או טאבלט בעבור ביצועים אינטנסיביים, גיימינג או עריכת וידאו – זהו לא המחשב עבורכם.

גלישה

גלישה אינטנסיבית, המהווה אחת מדרישותיהם העיקריות של רוכשי מחשבים ניידים וטאבלטים, לא היוותה כל בעיה עבור ה-T300. במהלך מרבית זמן הבחינה של המחשב, גלשנו בו באמצעות דפדפן האקספלורר המובנה המותאם למסך המגע וחווית הגלישה ללא ספק מעולה.

המחשב מגיב במהירות לכל גלילה, ביצוע זום ושיוט ברחבי דפי אינטרנט שונים על גבי מספר רב של טאבים. כאשר עברנו לדפדפן צד שלישי, כדוגמת Mozila Firefox או Google Chrome, והשתמשנו במסך המגע, נתקלנו בתגובה איטית ומלאה בלאגים לזום אין/אאוט ולעיתים גם לגלילה – דבר שכלל לא קורה בעת גלישה באמצעות הדפדפן המובנה.

סוללה

ה-Book T300 Chi מכיל בקרביו סוללת 32Wh, האמורה לספק, על פי היצרנית, 8 שעות צפייה בוידאו. בניגוד למחשבים היברידיים רבים, בהם קיימת למקלדת הנשלפת סוללה נוספת המגדילה את חיי הסוללה של מחשב ה-2 ב-1, מקלדת ה-T300 Chi כוללת סוללה הנטענת בנפרד ומספקת מתח למקלדת ומשטח המגע בלבד.

ASUS-Transformer-Book-Chi-T300-On-Off

בניגוד לזמן הסוללה אותו מצהירה אסוס שנקבל, במהלך התקופה בה השתמשנו במחשב, הצלחנו לסחוט ממנו מעט יותר מ-6 שעות עבודה בשימוש ממוצע בלבד, הכולל בעיקר גלישה באינטרנט, כתיבת מסמכים ומיילים, מוזיקה, צפייה בסרטונים קצרים ביוטיוב וגם ניגון סרטים (לא באורך מלא) מפעם לפעם.

סיכום

ה-Asus Transformer Book T300 Chi נותן פייט לא קטן למחשבים היברידיים רבים הזמינים זה עתה בשוק. במהלך תקופת השימוש בו, מצאתי עצמי מבצע בו שימוש נרחב משמעותית כטאבלט, לעומת השימוש בו כמחשב נייד – ובהחלט הצלחתי להינות מכך. עם זאת, בעיית ההתחממות כה מורגשת עד כי לעיתים הופכת החזקת המכשיר בידיים למשימה בלתי אפשרית.

בשורה התחתונה, במידה ואתם מעוניינים במחשב לצורך עריכת וידאו ותמונות מתקדמת או לחילופין מחשב גיימינג – זהו, ללא צל של ספק, לא המחשב בעבורכם. עם זאת, עבור צריכת מדיה על כל סוגיה – צפיה בסרטים בדרכם לעבודה ברכבת, כתיבת מסמכים קצרצרים או מיילים, גלישה באינטרנט וכדומה – ה-T300 עשוי להיות הבחירה הנכונה עבורכם, במידה ותהיו מוכנים לשלם את המחיר הגבוה במעט, בהתחשב במפרטו.

המחיר המומלץ לצרכן של ה-ASUS Transformer Book Chi T300 בדגם ה-Quad HD עומד על 5365 שקלים וכולל 3 שנות אחריות עם שירות איסוף והחזרה מבית הלקוח. המחשב זמין בשוק הפתוח במחיר הנע בין 4800-5000 שקלים.

מה אהבנו?ומה לא?
מסךמתחמם מאוד
דק ונוח לאחיזהסוללה חלשה
מעולה כטאבלטטראקפד לא נוח
עט סטיילוס וזיהוי כתב ידמחיר


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים