לא זיהתה נכון: סמסונג נאלצת להוריד את מחיר ה-Galaxy S6

תאגיד האלקטרוניקה הקוריאני, סמסונג, דיווח היום על עוד רבעון מאכזב שבו הרווח הצטמק והמכשירים הסלולריים לא נחטפים מהמדפים. בתגובה שוקלת החברה “להתאים” (מילה יפה ל’להוריד’) את המחירים של מכשירי הדגל Galaxy S6 ו-S6 Edge.

הרווח הנקי של סמסונג ברבעון השני הסתכם ב-4.9 מיליארד דולר, החטאה גדולה של הציפיות ממנה בשוק. סמסונג לא זיהתה נכון את רמת הביקוש למוצריה וככל הנראה לא יצרה מספיק מדגם ה-S6 Edge בזמן שמכשיר הדגל הרגיל סבל מנחיתות במכירות מול האייפון 6 בעל המסך המוגדל. מה עוד שכל זאת כאשר Huawei ו-Xiaomi חובטות בה בפלח השוק הנמוך ובעיקר בשוק הסיני המשמעותי מאוד.

אנליסט קוריאני אמר לבלומברג כי “מדובר בהוכחה שאי אפשר לנצח את אפל בקריטריון של ‘נאמנות למותג’ וסמסונג סיימה כעוד מותג של אנדרואיד מבין רבים”. סה”כ מכרה סמסונג 89 מיליון מכשירים סלולריים, 80% מתוכם סמארטפונים. על פי התכנון, החברה צפויה להגדיל את ייצור המסך הקמור של ה-S6 Edge בתחילת שנה הבאה לאחר שקווי ייצור לרכיב זה נכנסו למפעל שלישי.

בשאר תחומי העיסוק של החברה דווקא יש אופטימיות מסוימת: הרווחים מסגמנט השבבים ורכיבי הזיכרון צמחו ב-83%, בין השאר בגלל שסמסונג הסבה את אספקת הרכיבים ל-S6 ממקורות חיצוניים (דוגמת Qualcomm) למפעלים החדשים שלה. חטיבת הטלוויזיות ממשיכה להצטמצם אך מגמה זו ידועה כבר זמן רב ואינה מפתיעה במיוחד. מניית החברה נפלה היום בבורסת סיאול בכ-4% לשפל חדש מתחילת השנה.

מניית סמסונג בתום המסחר בקוריאה (מקור: Google Finance)
מניית סמסונג בתום המסחר בקוריאה (מקור: Google Finance)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים