נלחמת בפריצות: פייסבוק חושפת תת-שירות שישדרג את ביטחון חשבונכם

הרשתות החברתיות הקיימות כיום מטפחות הגדרות פרטיות נוקשות אשר ביכולתן להעניק תחושת ביטחון בנוגע למסת הפרטים האינטימיים המסתובבת בהן. אך הבעיה המזוהה עם המספר המצומצם של הגדרות אלו, היא הכאוס וחוסר הידידותיות השוררים באותם תפריטים מסובכים, שמקשים על המשתמשים לבחור באופן המתאים להם את אותן הגדרות.

כפיתרון חלקי לבעיה, חשפה פייסבוק (אשר הציגה לאחרונה תפיחה משמעותית במספר משתמשיה) תת-שירות חדש, שמטרתו לסייע למשתמשי הרשת החברתית לחזק את הגדרות הפרטיות שלהם באמצעות ממשק ידידותי וברור ובזמן מינימלי. מדובר בהתראה אשר תופיע בראש הפיד של כל משתמש במהלך השבועות הקרובים, כאשר בלחיצה על כפתור ה-“Get Started”, יוצגו מספר הצעות לשינוי הגדרות בסיסיות באמצעותן ניתן יהיה למנוע פריצה עוינת לחשבונות משתמשים.

Facebook-Security-2

שדרוג ביטחון החשבון מבוסס על שלוש הגדרות הקשורות לכניסה לאליו: ראשית, יציע הממשק מהמשתמש לנתק את החשבון ממכשירים בהם לא עשה שימוש זמן רב, דבר אשר יכול לבוא לידי ביטוי במקרה ושכח המשתמש את חשבונו מחובר במחשב/סמארטפון שאינו שלו.

לאחר מכן, יוצע למשתמש להגדיר כי בכל פעם שמתבצעת כניסה למערכת מחשבונו, תישלח אל מכשיר הסמארטפון התראה, או לחילופין, יישלח למייל לדואר האלקטרוני שברשותו. לבסוף, יישאל המשתמש אם ברצונו לשנות את ססמת חשבונו. היכולת המעניינת תגיע אל כלל משתמשי הפייסבוק במהלך השבועות הקרובים באופן אוטומטי.

[su_vimeo url=”https://vimeo.com/134647404″ width=”640″ height=”420″]

יש לציין כי כל ההגדרות שיופיעו במסגרת השירות החדש קיימות כבר היום בפייסבוק. השינוי המהותי הינו בדרך בה תציג את ההגדרות למשתמשים, בצורה ברורה ופשוטה מאוד לשינוי ועדכון.

Facebook-Security-1


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים