הוכרזו: Xperia C5 Ultra ו-Xperia M5 – מגדירים מחדש את עולם הצילום בסמארטפונים

לאחר חרושת שמועות המלווה אותנו מזה מספר חודשים, הכריזה יצרנית הסמארטפונים והמצלמות היפנית, סוני, על שני סמארטפונים חדשים: ה-Xperia C5 Ultra, פאבלט שוק ביניים, וה-Xperia M5, סמארטפון שוק בינוני-גבוה עם דגש על יכולות הצילום.

גולת הכותרת במכשיר הראשון מבין השניים, פאבלט ה-Xperia C5 Ultra, הינן צמד מצלמות בעלות זווית צילום רחבה ברזולוציית 13 מגה פיקסל, הן עבור המצלמה הקדמית והן עבור האחורית, ופלאש LED הצמוד לשתיהן, שיספקו חווית צילום “מדהימה ברזולוציה גבוהה”, לשון החברה. שתיהן כוללות את חיישן Exmor RS מבית סוני, מצב זיהוי סצנה אוטומטי, צילום HDR לוידאו ולסטילס ועוד.

Sony-Xperia-C5-Ultra-2

מלבד זאת, מספק המכשיר מסגרת עשויה אלומיניום שבמרכזה מסך נטול שוליים בגודל 6 אינץ’ וברזולוציית Full HD, זיכרון פעולה (RAM) בנפח 2GB, ערכת שבבים של מדיה-טק הטיוואנית מדגם MTK6752 ונפח אחסון על סך 16GB הניתנים להרחבה באמצעות כרטיס מסוג MicroSD.

סוללת המכשיר תעמוד על קיבולת של 2,930mAh, עבורה מבטיחה סוני שהמכשיר יאפשר שימוש של עד שני ימי עבודה מלאים ועד כ-8 שעות של ניגון וידאו.

למרות שעל ה-C5 Ultra שמענו דווקא יותר בחודשים האחרונים, המכשיר המעניין מבין השניים הינו ה-Xperia M5. סמארטפון זה מגיע כממשיך דרכו של ה-Xperia M4 Aqua ועל פי סוני, מגדיר מחדש את המושג “Super Mid-Range” (סופר שוק ביניים, בתרגום חופשי לעברית).

הפרט המעניין ביותר ב-Xperia M5, בדיוק כפי שצפו השמועות, הינו מצלמתו הראשית, המכילה חיישן ברזולוציית 21.5 מגה פיקסל בעל מפתח צמצם f/2.2. זה מסוגל לבצע זום עד פי 5 ללא פגיעה באיכות התמונה, וכן מגיע עם טכנולוגיית Hybrid Autofocus, המסוגלת לבצע פוקוס על כל פריט צילום ב-250 מילי-שניה בלבד. 

Xperia M5 1 Gadgety

כמו כן, מסוגלת המצלמה להקליט סרטוני וידאו ברזולוציית 4K. סוני לא פסחה על מצלמת הסלפי גם כאן וזו כוללת חיישן ברזולוציית 13 מגה פיקסל, המסוגל לצלם סרטוני וידאו ברזולוציית Full HD וכולל חיישן Exmor RS.

כשזה נוגע לשאר המפרט, כולל ה-Xperia M5, לטעמנו, מפרט התואם דווקא את השוק הגבוה, או לפחות מתקרב אליו משמעותית: מסגרת אלומיניום שמספקת מראה יוקרתי, מסך בגודל 5 אינץ’ ברזולוציית 1080P, ערכת שבבים מרשימה מסוג Helio X10 של מדיה-טק, 3GB RAM ונפח אחסון על סך 16 גיגה הניתנים להרחבה.

נפח סוללת המכשיר יעמוד על סך 2,600mAh וזו תספק שני ימי עבודה רצופים, על פי הבטחתה של סוני, כאשר תהיה מסוגלת לעמוד ב-8 שעות של ניגון וידאו, 12 שעות שיחה או 63 שעות ניגון מוזיקה. בדומה ל-M4 Aqua, המכשיר יהיה עמיד במים ובאבק תחת תקן IP68/IP65.

ה-Xperia C5 Ultra יהיה זמין בצבעים ירוק מנטה, שחור ולבן, כאשר ה-Xperia M5 יהיה זמין בזהב, לבן ושחור.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים