סמסונג בתגובה לפגם ייצור ה-S-Pen ב-Note 5: קראו את המדריך למשתמש

גלקסי נוט 5 (צילום: גאדג’טי)

אתמול (ג’), השיקה סמסונג בישראל, את ה-Galaxy Note 5 – פאבלט הדגל של 2015 מבית הענקית הקוריאנית. המכשיר, שכבר החל להגיע ללקוחות שונים ברחבי העולם בהפצה שהחלה בימים האחרונים, צץ במספר דיווחים ממקורות שונים ברשת המציינים כי פגם בייצור עט הסטיילוס והחריץ במכשיר בו הוא מאוכסן גורם לפיצ’ר זיהוי העט להפסיק לעבוד.

תקלה זו עשויה להתרחש בעת שהמשתמש יכניס את עט ה-S-Pen הפוך אל תוך החריץ הייעודי שלו, כך שקצה העט איתו אנו מקישים על המסך יכוון החוצה. לאחר שנעשה הדבר, יישבר מגנון זיהוי העט והמשתמש יתקשה להוציא את העט. לאחר שיצליח לבצע זאת (אם יצליח), מנגנון זיהוי העט, המזהה מתי הסטיילוס מחובר למכשיר ומתי לא נמצא בתוכו, יחדול מלעבוד.

יש לציין כי הכנסת העט בכיוון הלא נכון מתבצעת בקלות יתרה וללא כל קושי פיזי, שכן נראה כי אף בלתי אפשרי לזהות האם הוכנס בכיוון הלא נכון, לפחות לא עד אשר יהיה מאוחר מדי.

אתר Android Police יצר סרטון המדגים את התקלה:

סמסונג, כיאה ליצרנית סמארטפונים הגדולה בעולם, מיהרה להוציא תגובה רשמית בנושא, אותה מסרה לאתר Android Police, אך זו עשויה להרגיז לא מעט משתמשים. בהודעתה, לא סיפקה החברה לכל אותם משתמשים ששגו והכניסו את עט הסטיילוס בצורה הפוכה ל-Note 5 פיתרון, אלא ציינה: עקבו אחר ההוראות הנמצאות במדריך המשתמש.

על פי מדריך המשתמש, נראה כי סמסונג הייתה מודעת לכך שתקלה זו עשויה להתרחש ועל מנת להסיר מעצמה את האחריות לתיקון תקלות אלו, שכן דאגה להדגיש למשתמשי הפאבלט שלא להכניס את העט בצורה ההפוכה, פן הוא יתקע והמכשיר יפגע.

הודעת סמסונג הרשמית בנושא:

אנו ממליצים בחום למשתמשי ה-Galaxy Note 5 לעקוב אחר ההוראות הנמצאות במדריך המשתמש, על מנת לוודא שלא יחוו תרחישים בלתי צפויים הנגרמים כתוצאה מהכנסתו בכיוון הלא נכון של עט ה-S-Pen.

תגובה זו מעט מזכירה לנו את זו שסיפקה החברה לסאגת צמצום נפח האחסון ב-Galaxy S4, לפני קצת יותר משנתיים. לעת עתה לא ידוע האם סמסונג תקח אחריות ותספק למשתמשים פיתרון ראוי לתקלה זו, שכן לא מדובר בתקלת תוכנה, אלא בתקלת חומרה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים