הוכרז: Nextbit Robin – סמארטפון ראשון המאוחסן על גבי ענן וירטואלי

סמארטפון Nextbit Robin סמארטפון Nextbit Robin

שחקנית חדשה בזירת הסמארטפונים: חברת Nextbit, שכמה ממנהליה אחזו בעבר בתפקידים בכירים בחברות גוגל ו-HTC, חשפה לפני דקות אחדות את הסמארטפון הראשון שלה – Nextbit Robin. תוך שהיא מבטיחה “להפסיק את רצף השיעמום”, מפצירה החברה כי מדובר בעצם במשהו שעוד לא ראינו – סמארטפון ראשון המאוחסן על גבי ענן דיגיטלי.

אז איך זה עובד? ובכן, ל-Robin רכיב אחסון מובנה בנפח סטנדרטי של 32GB, אך זה מגיע יחד עם 100GB נוספים בענן וירטואלי המשמשים כזיכרון אחסון לכל דבר. מערכת ההפעלה שעל המכשיר מבוססת על אנדרואיד של גוגל ומסוגלת לנתח את נתוני השימוש באפליקציות כדי שתוכל להחליט אילו מהן להעביר לאחסון בענן, ואילו עדיף שיישארו על הזיכרון המקומי למען גישה מהירה וללא חיבור לרשת.

חכם וחסכוני יותר מיום ליום

ב-Nextbit מבטיחים שהשימוש בענן יוביל לשיפור יכולות ניתוח המידע של מערכת ההפעלה וכן להצעות חכמות ויעילות יותר שיוצעו למשתמש מעת לעת. החברה מבטיחה גם שלא נצטרך למחוק קבצים לעולם, כיוון שעוד לפני שנחליט לבצע זאת – כל אלו יאוחסנו כבר בענן ובכך למעשה יעמוד לרשותנו נפח אחסון גבוה שיהיה זמין לפעולות ואפליקציות חשובות יותר. שירות האחסון בענן יוענק למשתמשים ללא תוספת תשלום, אולם ייתכן שבעתיד ניתן יהיה לשרגו אל מעבר ל-100GB.

מלבד זאת, מציע המכשיר מפרט טכני המשייך אותו לקבוצת מכשירי הדגל של 2015, בעוד הוא כולל מסך בגודל 5.2 אינץ’ בעל רזולוציית Full HD 1080p, מערכת על שבב (SoC) מסוג Snapdragon 808, מחבר טעינה והעברת נתונים מסוג USB Type-C וזיכרון פעולה (RAM) בנפח 3GB. כמו כן, יכלול Nextbit Robin רמקולים סטיראופוניים בקדמת המכשיר, קורא ביומטרי לזיהוי טביעות אצבע, מצלמת 13 מגה-פיקסל וסוללה בקיבולת של 2680mAh.

ממשק המשתמש שמולבש על מערכת ההפעלה אנדרואיד מציג קווי עיצוב דומים לאלו של גרסת האנדרואיד נקייה, ובחברה מבטיחים שהוא יעודכן בתדירות גבוהה למדי. המכשיר זמין לרכישה כבר עכשיו דרך פרוייקט מימון ההמונים Kickstarter (קיקסטארטר) בעבור 299 דולרים, הם כ-1,180 שקלים. יחידות ראשונות יישלחו לרוכשים בינואר 2016.

באמצעות מכשיר הסמארטפון החדש מקווה החברה הצעירה לבצע מהפכה של ממש בעולם הסמארטפונים. “שום דבר לא ריגש אותי בעולם המובייל בשנים האחרונות”, ציין מנכ”ל החברה תום מוס (Tom Moss), והוסיף כי המוצר החדש הוא פתח לחדשנות בתחום. אך האם אחסון בענן לצד מפרט סטנדרטי יספיק לחברה עבור מימוש החזון שלה? את זה רק הזמן יגיד.

בקרו באתר החברה


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים