הוכרזו: Apple iPhone 6S ו-6S Plus עם מסך 3D Touch ומצלמת 12 מגה פיקסל

בדיוק שנה לאחר אירוע ההכרזה על ה-iPhone 6 ואחרי שנה עמוסה וגדושה בדיווחים, הדלפות, הערכות ואינספור שמועות, הכריזה אפל בקול תרועה גדול על ה-iPhone 6S וה-iPhone 6S Plus, זאת במהלך אירוע ההכרזה שקיימה הערב (ד’) באולם Bill Graham Civic Auditorium בסן פרנסיסקו, שהכיל את כמות האורחים הגדולה ביותר שאפל איי פעם כינסה במהלך אירועי ההכרזה על האייפון על כל דורותיו.

כצפוי, ה-iPhone 6S וה-6S Plus לא מציעים שינוי מהותי בעיצובם ובמראה החיצוני, מלבד שינויים מינוריים בעובי, אך כוללים לא מעט שידרוגים ושיפורים מתחת למכסה המנוע. מסכי המכשירים נשארו בגודל 4.7 אינץ’ ו-5.5 אינץ’ וברזולוציית Retina HD, אותה הכירה לנו אפל בשנה שעברה, אך זו ציינה כי המסך יציג את התוכן בצורה חדה ואיכותית יותר, כשהצבעים יהיו מדוייקים וחיים.

Apple-iPhone-6S-colors-main

עיצוב

בהתאם להערכות, עיצוב מכשירי האייפון 6S וה-6S פלוס זהה כמעט לחלוטין לזה של הדגמים הקודמים, אך הפעם, על מנת למנוע מסערת ה-Bend Gate לחזור שנית, חיזקה אפל את האלומיניום ממנו מייצרת את המכשיר, כך שהפעם לכופף את האייפון בשתי הידיים לא תהיה משימה כה פשוטה. עובי האייפון 6S הוא עכשיו 7.1 מ”מ (בהשוואה ל-6.9 מ”מ) ומשקלו 143 גרם (במקום 129 גרם), כאשר דגם האייפון 6S פלוס מגיע בעובי 7.3 מ”מ ובמשקל 193 גרם (בהשוואה ל-7.1 מ”מ ו-172 גרם).

כמו כן, מציגה החברה מקופרטינו בפנינו היום צבע חדש למכשירי האייפון, הוא זהב ורוד (Rose Gold), אותו ראינו לראשונה בשעונה החכם. בניגוד ל-Apple Watch, כאן לא נמצא זהב 18 קראט אמיתי, אלא אלומיניום צבוע, בדיוק כמו בדגם הזהב הסטנדרטי.

3D Touch

גולת הכותרת במסך המכשיר, שלא מציג כל רזולוציה מהפכנית, בניגוד לסוני היפנית, הינה שילוב תצורת 3D Touch, אותה אנחנו מכירים גם כ-Force Touch, שהוצג על-ידי החברה במחשבי המקבוק שלה לפני כשנה. באמצעות 3D Touch ב-iPhone 6S ו-6S Plus, יוכל מסך המכשיר לזהות נגיעות על גבי המסך ב-3 רמות שונות – נגיעה, לחיצה ולחיצה עמוקה, בניגוד לזיהוי ב-2 רמות הלוקח חלק בשעון ה-Apple Watch ובמקבוקים של החברה. כך, יוכל המשתמש לבצע פעולות שונות באמצעות שינוי עוצמת הלחיצה על המסך בלבד.

באמצעות Force Touch, יוכל המשתמש לבצע מגוון פעולות:

  • תצוגה מקדימה ממסך הבית – באמצעות לחיצה על המסך נקבל קיצורי דרך ישירות לתוך פונקציה או עמוד מסויים באפליקציה. לדוגמה – נוכל לקפוץ ישירות למצלמת הסלפי או לבצע צילום וידאו באמצעות לחיצה ממושכת על גבי אייקון המצלמה. בעת שילחץ המשתמש על גבי אפליקציית הפייסבוק, למשל, יוכל לבצע Check-In או לפרסם פוסט חדש ישירות ממסך הבית. מפתחים יוכלו, כמובן, לשלב באפליקציות שלהם פונקציות שונות המבצעות שימוש ב-3D Touch.3D Touch ב-iPhone 6S
  • תצוגה מקדימה באפליקציות – בעת הפעלת מעט לחץ על המסך כשאנו נמצאים בתוך אפליקציות שונות, כדוגמת אפליקצייות המייל וההודעות, נוכל לקבל תצוגה מקדימה של ההודעה. משיכה למעלה תפתח בפנינו מספר קיצורי דרך אפשריים, בעוד משיכה שמאלה או ימינה תציג פונקציות מהירות, כגון מחיקה או כתיבת תגובה. במקרה שתחליטו כי אתם מעוניינים לצפות בהודעה המלאה – כל שתצטרכו יהיה להקיש עם מעט יותר לחץ על גבי המסך ותועברו ישירות לנבכי ההודעה.
  • הצצה ראשונית לאפליקציות – בתוך האפליקציות השונות התומכות ב-3D Touch, בעת שתבצעו לחיצה עמוקה על גבי כתובת אינטרנט, כתובת במפות, סרטון וידאו, תמונה, אירוע בלוח השנה ועוד – תתקבל גם כאן תצוגה מקדימה הנטענת ישירות מן האפליקציה המלאה, כך שלא תצטרכו לגשת אליה כלל. כך, תנסה אפל לחסוך מהמשתמשים זמן והקשות רבות על גבי המסך אותן נדרשו לבצע על מנת לגשת לתוכן שונה במכשיר.
  • מולטי-טאסקינג במרחק לחיצה עמוקה – נוסף על מגוון הפעולות אותן תיארנו, תאפשר אפל למשתמשי ה-iPhone 6S ו-iPhone 6S Plus לגשת ישירות למסך האפליקציות האחרונות באמצעות לחיצה עמוקה בצידו השמאלי של המסך. כך, יוכלו המשתמשים לדפדף בין האפליקציות הפתוחות במהירות, זריזות ויעילות.

יש לציין כי אפל תשחרר עבור מפתחים API ייעודי לצורך שילוב פיצ׳ר ה-3D Touch ישירות באפליקציות צד שלישי. 

מצלמה

עם ה-iPhone 6S וה-6S Plus החליטה אפל שלא לחסוך בפיקסלים, ולאחר מספר שנים בהם משתמשי האייפון נשארו עם 8 מגה פיקסל במצלמה הראשית, משלבת היצרנית במכשיר מצלמת iSight חדשה ברזולוציית 12 מגה פיקסל, בעלת מעבד תמונה וחיישן חדשים, שיהיו מדוייקים, מהירים ויעילים יותר מתמיד. צילום הוידאו במכשיר יתבצע, לראשונה במכשירי האייפון, ב-4K. לצד החיישן משלבת אפל פלאש LED כפול בעל שתי טמפרטורות צבע שיתאים את צבעיו בהתאם לסצנה המצולמת וכך יספק תמונות איכותיות גם בתנאי תאורה לקויים.

אפל לא זנחה את מצלמת הסלפי הקדמית במכשיר ושם משלבת חיישן iSight חדש ברזולוציית 5 מגה פיקסל ולראשונה משלבת פלאש ייחודי במינו, לו קוראת Retina Flash. את הפלאש לא תספק אפל באמצעות יחידה נפרדת, אלא תבצע שימוש במסך המכשיר על מנת לספק פלאש LED בעל שתי טמפרטורות צבע שונות גם במצלמת המכשיר הקדמית.

Live Photos

עם הצגת מצלמת ה-iPhone 6S ו-iPhone 6S Plus, הציגה אפל פיצ’ר חדש בשם Live Photos, המאפשר למשתמש לצלם וידאו קצרצר הכולל סאונד כחלק מצילום תמונת סטילס סטנדרטית. פיצ’ר זה לא ידרוש מן המשתמש להפעיל מצב צילום מיוחד, אלא יבוצע באופן אוטומטי בעת צילום תמונת סטילס.

כך, תוצג תמונה הסטילס באופן נורמטיבי בגלריה, אך בעת שיקיש עליה המשתמש מעט בחוזקה ויפעיל את ה-3D Touch, יוצג הסרטון הקצרצר שאורכו מסתכם במספר שניות בודדות לפני ואחרי צילום התמונה. אפל החליטה לקחת את Live Photos צעד אחד קדימה ועירבה את פייסבוק, שתאפשר מעתה והילך למגוון משתמשיה לעלות תמונות סטילס המשולבות בוידאו קצרצר ישירות לציר הזמן שלהם.

Apple-iPhone-6S-in-hand

ביצועים מהשורה הראשונה

באייפון 6S וב-6S פלוס שילבה החברה את מעבד ה-Apple A9 החדש, שיציג, לדבריה, ביצועים המהירים יותר ב-70% בהשוואה למעבד ה-Apple A8 הנוכח באייפון 6 וכן ביצועים גרפיים טובים בלא פחות מ-90% בהשוואה לדור הקודם – כל אלו כאשר יהיה חסכוני יותר. מהירות הגלישה ב-WiFi הוכפלה פי 2 ב-iPhone 6S ו-iPhone 6S Plus, כאשר הגלישה תחת LTE שופרה גם היא.

כחלק ממעבד ה-Apple A9, שילבה אפל את מעבד התנועה ה-M9, המאפשר למשתמשי המכשיר לנטר אחר פעילותם הספורטיבית וכן לבצע מגוון פעולות ללא צורך בהדלקת מסך המכשיר. עוד ציינה אפל כי חיישן ה-Touch ID בצמד האייפונים החדש יהיה מהיר עד פי 2 מן הדור הקודם.

פיצ’ר ה-Hey Siri, אותו אנו מכירים מזה זמן מה, היה זמין עד עתה אך ורק בעת שהמכשיר היה מחובר לטעינה, אך עם דור האייפונים הבא תאפשר אפל להפעיל את העוזרת הוירטואלית בכל מקום או זמן שיתאים למשתמש. טרם ברור האם פיצ’ר זה יהיה זמין אך ורק למשתמשי האייפונים החדשים או שמא גם לדורות האייפון הקודמים.

מערכת ההפעלה החדשה שתרוץ על גבי ה-iPhone 6S וה-iPhone 6S Plus, הלוא היא iOS 9, תהיה זמינה לכלל המכשירים התומכים החל מה-16 לספטמבר. ה-iPhone 6S יהיה זמין להזמנה מוקדמת כבר ב-12 לספטמבר, בעוד רכישתו תתאפשר החל מה-25 לספטמבר ב-12 מדינות שונות. עד לסוף השנה, יהיה זמין המכשיר ב-130 מדינות, ישראל ביניהן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים