רשמי: גוגל תערוך אירוע הכרזה ב-29 בספטמבר, צפויה להציג מכשירי נקסוס וכרומקאסט חדשים

גוגל החלה לשלוח הזמנות למסיבת עיתונאים שתערוך ביום שלישי, ה-29 בספטמבר, החל מהשעה 19:00 לפי שעון ישראל. בהזמנה שצירפה, רמזה גוגל למוצרים חדשים שתציג כמו גם להשקה של מערכת ההפעלה אנדרואיד 6, הידועה בשם הקוד “מרשמלו”.

מערכת ההפעלה Android 6.0 Marshmallow הוצגה לראשונה בכנס המפתחים של החברה שנערך בחודש מאי, 2015, כ-Android M. את שמה המלא של הגרסה החדשה של אנדרואיד, מרשמלו, חשפה גוגל רק בחודש שעבר, אז הציגה את פסל רובוט האנדרואיד על מדשאת מטה החברה, כאשר הוא אוחז מרשמלו גדול בידיו.

שני מכשירי נקסוס חדשים

בחודשים האחרונים נאסף צבר שמועות לא דל אודות שני מכשירי נקסוס חדשים אותם עשויה גוגל להציג באירוע ההכרזה הקרוב שתערוך. המכשיר הראשון צפוי להגיע מבית LG, אשר הציגה בעבר שני מכשירי נקסוס (Nexus 4 ו-Nexus 5), ואילו השני צפוי שיגיע מבית היצרנית הסינית Huawei.

LG Nexus 5X (מקור: AndroidPit)
LG Nexus 5X (מקור: AndroidPit)

בשונה ממכשיר הנקסוס 6 שהציגה מוטורולה בשנה שעברה, מספרות השמועות על שני המכשירים החדשים כי יהיו בעלי מסכים קטנים יותר. דגם הנקסוס של LG עשוי לקבל את השם Nexus 5X ולהגיע עם מסך בגודל 5.2 אינץ’ ברזולוציית תצוגה Full HD ואולי אף Quad HD, מעבד בעל שש ליבות המשולב בערכת השבבים Qualcomm Snapdragon 808, זיכרון 3GB RAM, נפח אחסון של 16GB או 32GB ומחיר בגובה 399 דולר.

Huawei Nexus
Huawei Nexus

באשר לדגם הנקסוס של וואווי ישנה ציפיה כי יגיע עם מסך בגודל 5.5 אינץ’ ברזולוציית Full HD או Quad HD, זיכרון 3GB RAM ונפח אחסון בנפח 32GB.

דגם חדש ל-Chromecast

לצד מערכת ההפעלה אנדרואיד 6 ומכשירי נקסוס חדשים, צפויה גוגל להכריז גם על דגם חדש למזרים המדיה כרומקאסט (Chromecast), אותו הציגה החברה לראשונה לפני כשנתיים.

על פי דיווח אתר 9to5google, יגיע דגם הכרומקאסט החדש בעיצוב שונה וצבעוני ויכלול קישוריות WiFi משופרת, העשויה אף לתמוך בתקן 802.11ac המהיר ולאפשר פעולת ניגון מהירה יותר בעת קישור המכשיר הנייד למכשיר הטלוויזיה או הרמקול אליו מחובר מזרים המדיה. בנוסף, צפוי ה-Chromecast החדש להציג תכנים על גבי המסך כאשר אינו מנגן תכנים המוזרמים אליו מהמכשיר הנייד.

הכרומקאסט החדש (מקור: 9to5google)
הכרומקאסט החדש (מקור: 9to5google)

עוד נאמר בנוגע למזרים המדיה כרומקאסט כי יהפוך כל רמקול בבית ל”רמקול חכם”, המתחבר באמצעותו למכשיר הנייד ומזרים דרכו מוסיקה. נאמר כי חיבור הכרומקאסט יתבצע דרך כבל 3.5 מ”מ, המשמש כחיבור אוזניות סטנדרטי וכי מזרים המדיה החדש יאפשר יצירת שליטה במספר רמקולים הפזורים ברחבי הבית (Multi-Room) דרך אפליקציה במכשיר הנייד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים