הוכרז: Microsoft Surface Pro 4 – יורש העצר בשושלת ההיברידים

Microsoft Surface Pro 4

באירוע שקיימה הערב (ג’) הכריזה יצרנית התוכנה מיקרוסופט על גרסה חדשה למחשב ההיברידי הפופולרי שלה – Microsoft Surface Pro. הגרסה החדשה, שעונה לשם Surface Pro 4, מציעה מעטפת דקה יותר, מסך גדול יותר ושלל שיפורים נוספים.

בדגם החדש הגדילה מיקרוסופט את גודל המסך מ-12 אינץ’ ל-12.3 אינץ’ וצמצה את השוליים בצורה ניכרת כך שהמעטפת נשארה באותו הגודל. המסך החדש מציע מעל ל-5 מיליון פיקסלים שיוצרים צפיפות פיקסלים מרשימה העומדת על 267 פיקסלים לאינץ’ (הרזולוציה המדוייקת לא צויינה).

על מנת להפחית את עוביו של הטאבלט (שעומד כעת על 8.4 מ”מ בלבד) הפחיתה מיקרוסופט את גודלה של יחידת התצוגה. את התצוגה מחפה זכוכית מחוסמת מסוג Corning Gorilla Glass 4 בעובי של 0.4 מ”מ בלבד, הדקה ביותר בכל מכשיר שקיים בשוק. גם התצוגה האחורית דקה במיוחד ועוביה עומד על 1.1 מ”מ.

במסך שולט שבב חדש שפותח על ידי מיקרוסופט ועונה לשם Microsoft G5 Chipset. הוא מתוכנן כך שיפחית את ההשהייה בקליטת הנגיעה ויהפוך את חווית השימוש בעט החדש לטבעית יותר.

העט החדש, העונה לשם Microsoft Pen, מציע חיי סוללה מרשימים העומדים על שנה שלמה. הוא מציע גם מעין מחק וירטואלי בצידו האחורי שמאפשר למחוק את הדברים שנרשמו במהירות ובקלות. ראש העט רגיש במיוחד ומסוגל להבחין בין 1024 רמות לחץ שונות. הוא יצורף בחינם לכל מכשיר Surface Pro 4, ומסוגל להתמגנט אל צדו של המכשיר על מנת שלא יאבד.

לחיצה ממושכת על צידו האחורי של העט תזמן את העוזרת הקולית קורטנה. בנוסף לתוכנות מבית מיקרוסופט, העט מציע תמיכה גם בתוכנות צד שלישי כגון חבילת תוכנות היצירה הפופולרית של אדובי, שמכילה בין היתר את Photoshop, Illustrator ו-Lightroom. אפליקציה נוספת שהודגמה היא StaffPad, שמאפשרת לכתוב סימפוניות מוזיקליות בצורה נוחה ופשוטה.

העט זמין בחמישה צבעים שונים, כך שיתאים לטעמו האישי של כל אחד ואחד: אפור, זהב, אדום, כחול או שחור. ניתן להחליף את קצה העט ולבחור בין מגוון קצוות שונים לשינוי התחושה. בין הקצוות הזמינים ניתן למצוא קצוות 2H, HB, ו-E שמקנים לעט תחושה של עיפרון.

Microsoft-Surface-4-pen-gadgety

אחד היתרונות הגדולים ביותר של מחשב ה-Surface Pro היא מקלדת ה-Typecover המתחברת אליו בצורה מגנטית. המקלדת החדשה קלה ודקה יותר מקודמתה אך לטענת מיקרוסופט עדיין זהה באיכותה למקלדת של מחשב נייד. המקלדת מציעה תאורה אחורית ומשטח עקיבה מזכוכית שגדול כעת ב-40 אחוז מקודמו.

עוד מציעה המקלדת עמידות משופרת בפני מכות ונפילות וגם קורא טביעות אצבע חדש הנועד לאפשר למשתמש להיכנס אל חשבונו במחשב במהירות. המקשים במקלדת מציעים מנגנון מספריים עם מרחק לחיצה של 1.3 מ”מ. המקלדת תומכת גם בדור הקודם של המחשב, וזמינה לרכישה בחמישה צבעים: אדום, תכלת, שחור, ושני גוונים של כחול.

תחנת עגינה חדשה מרחיבה את חיבורי המחשב בצורה ניכרת. היא מציעה לא פחות מארבעה חיבורי USB 3.0, שני יציאות למסכים ברזולוצייה של עד 4K, וגם חיבור אינטרנט קווי במהירות של גיגה-ביט. תחנת העגינה מתחברת אל המחשב באמצעות כבל אחד בודד. בדומה למקלדת, גם תחנת העגינה מציעה תמיכה בדור הקודם של המחשב.

Microsoft-Surface-4-ports

מיקרוסופט תכננה את ה-Surface Pro כך שיוכל להחליף את המחשב הנייד ולכן ציידה אותו במפרט עוצמתי בהתאם. הדור החדש מציע מעבד Intel מדור ה-Skylake האחרון בתצורה של עד Core i7, עד טרה-בייט של אחסון ועד 16 גיגה-בייט של זיכרון פעולה (RAM). לטענת מיקרוסופט, הוא מהיר ב-30 אחוז מהדור הקודם וב-50 אחוז ממחשב ה-Macbook Air הפופולרי מבית אפל.

המחשב החדש יוצע לרכישה מוקדמת החל מה-7 באוקטובר בעבור מחיר התחלתי של 899 דולר. הוא יופץ אל הרוכשים החל מה-26 אוקטובר, ובשלב זה לא ברור האם יושק גם בישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים