הוכרז: Microsoft Surface Book – מחשב נייד אמיתי?

Microsoft Surface Book Microsoft Surface Book

באירוע ההכרזה שהתקיים הערב (ג’), הכריזה ענקית התוכנה מיקרוסופט על Surface Book, מחשב נייד ראשון מתוצרתה. המחשב החדש מתהדר במסך 13.5 אינץ’ הטומן בחובו לא פחות משישה מיליון פיקסלים. הרזולוציה הגבוהה הזו יוצרת צפיפות מרשימה של 267 פיקסלים לאינץ’, זהה לזו של מחשב ה-Surface Pro 4 שהוצג באותו האירוע.

אף על פי שבמיקרוסופט טוענים שזהו מחשב נייד לכל דבר ועניין, Surface Book הוא מחשב היברידי בעל מקלדת ניתקת. עם זאת, אם ב-Surface Pro קיבלנו מקלדת שמנסה לחקות את יכולות ההקלדה במחשבים הניידים, הרי שב-Surface Book קיבלנו מקלדת המתעלה עליהן.

לטענת החברה, המחשב החדש מציע את המקלדת הטובה ביותר בקטגוריה. היא שקטה להפליא, יציבה מאוד, ונוחה להקלדה ממושכת. היא תוכננה תוך שימוש ב-25 שנות ניסיון ביצירת מקלדות המזוקקות אל תוך מקלדת אחת קטנה וניידת. המקלדת מציעה תאורה אחורית ומרחק הקשה נוח העומד על 1.6 מ”מ. בצידה של המקלדת ניתן למצוא שני חיבורי USB 3.0 בגודל מלא וקורא כרטיסי זיכרון.

המקלדת מתחברת אל המחשב באמצעות מנגנון מכני מיוחד שפיתחה מיקרוסופט, Muscle Wire Lock. הוא חזק, יציב, ומאפשר ניתוק של המקלדת מהמחשב רק באמצעות לחיצה על כפתור ייעודי. המקלדת מציעה ציר ייחודי מסוג Dynamic Fulcrum הדומה בפעולתו לציר של מחשב נייד. הוא מורכב ממספר חוליות קשיחות, ובדומה למנגנון החיבור, גם הוא יציב ועוצמתי.

מנגנון החיבור והציר יחדיו יוצרים חווית שימוש נוחה ויציבה שזהה לחלוטין לחווית השימוש במחשב נייד רגיל. משטח העקיבה במקלדת עשוי זכוכית והוא מדוייק ומהיר, תוך שהוא מציע תמיכה בעד חמש אצבעות במקביל, על מנת לאפשר שימוש במחוות החדשות שהוטמעו במערכת ההפעלה Windows 10.

מיקרוסופט ציידה את המחשב החדש במפרט עוצמתי במיוחד. לטענתה, זהו המחשב הנייד המהיר ביותר בעל מסך בגודל 13 אינץ’. לצורך השוואה, הוא מהיר פי שניים ממחשב ה-Macbook Pro הפופולרי מבית אפל. את כל המהירות הזו הוא משיג באמצעות שימוש במעבד Intel מדור Skylake האחרון בתצורה של עד Core i7 ובכרטיס גרפי ייעודי מסוג NVIDIA GeForce. בדומה ל-Surface Pro 4, גם הוא מציע עד טרה-בייט של אחסון ועד 16 גיגה-בייט של זיכרון פעולה (RAM).

על מנת ליצור את המחשב המהיר בקטגוריה, לא ניתן להסתפק רק בחומרה הטובה ביותר. צריך גם להטמיע אותה בחוכמה כך שתפיק את מירב הביצועים שלה. על מנת להשלים את המשימה הזו, נעזרה מיקרוסופט במהנדסים מצוות הפיתוח של קונסולת ה-Xbox, שצברו ניסיון רב במיטוב היכולות הגרפיות של שבבים. יחד עם מהנדסים מצוות הפיתוח של Surface המנוסים בחיסכון במקום ובחשמל, הצליחה מיקרוסופט ליצור מחשב קומפקטי ונייד אך עם זאת גם עוצמתי.

המחשב החדש יוצע לרכישה מוקדמת כבר מחר עבור מחיר התחלתי של 1,499 דולרים (כ-5,780 שקלים לפני מסים). תאריך הפצתו נקבע ל-29 באוקטובר, ובשלב זה לא ברור האם יושק גם בישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים