צוות SpaceIL הוא הראשון לקבל כרטיס לירח במסגרת תחרות XPrize של גוגל

חללית SpaceIL מודל 2015

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ד’) בירושלים במעמד נשיא מדינת ישראל, רובי ריבלין, הכריז ארגון SpaceIL כי הינו הראשון להשיג “כרטיס טיסה לירח” על גבי טיל השיגור SpaceX Falcon 9 במסגרת תחרות XPrize. את המשימה לירח יחל הצוות הישראלי במחצית השניה של שנת 2017.

אחרונים להירשם, ראשונים בדרך לירח

תחרות Google Lunar XPrize נפתחה עוד בשנת 2007, אז ביקשה החברה מנציגויות סביב העולם לבנות חלליות בלתי מאוישות שיסעו לירח על מנת לחקור אותו זו הפעם הראשונה באופן פרטי ולא דרך גוף ממשלתי. 33 המתחרות שנרשמו הוכרזו בשנת 2011, כאשר הארגון הישראלי SpaceIL היה האחרון להירשם לתחרות.

בפברואר 2013 הצטמצם מספר הקבוצות המשתתפות בתחרות לכדי 23, אז גם הודיעה SpaceIL על צירופה של קבוצת בזק לארגון כתומכת בפרוייקט השאפתני. כיום, עם ההכרזה על זכייתה של הקבוצה הישראלית בכרטיס הנכסף לירח, נותרו עוד 16 קבוצות בתחרות.

SpaceIL_spacecraft05-2

בוב וייס, נשיא XPrize, ציין לאחר זכייתה של SpaceIL בחוזה המקנה לה כרטיס טיסה לירח כי ל-15 הקבוצות הנותרות ישנה הזדמנות להשיג חוזה דומה עד סוף שנת 2016.

על מנת לזכות בפרס בגובה 30 מיליון דולר נותרה המשימה העיקרית בפני ארגון SpaceIL, זו דורשת להנחית את החללית על הירח ולאחר מכן לבצע תזוזה של 500 מטרים לפחות על שטחו תוך כדי צילום שטח הירח בזמן התזוזה.

קראו בהרחבה: צוות SpaceIL מסביר איך מגיעים לירח

במסגרת ההכרזה על הזכיה בכרטיס על גבי הפלקון 9, הציגה SpaceIL דגם חדש ומשופר לחללית (בתמונה מעלה) אותה תשלח לירח במסגרת התחרות. בחברה ציינו כי החתימה על ההסכם לשיגור המשימה לירח, שנעשה מול חברת Spaceflight Industries האמריקנית, התאפשרה לאחר השלמתו של סבב גיוס נוסף שהגיע מטעם הקרן המשפחתית של ד”ר מרים ושלדון אדלסון והקרן של מוריס קאהן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים