מאיץ האינטרנט של גוגל ידאג שלא תחכו יותר לעמודים נטענים במובייל

Fast Car Fast Search Engine

נמאס כבר לחכות: ענקית האינטרנט גוגל הכריזה על פרוייקט חדש שמטרתו להאיץ את טעינת דפי האינטרנט במכשירים ניידים.

בשנים האחרונות קצבי התעבורה ברשת התקדמו בקצב מסחרר: רשת הדור הרביעי (LTE) זוכה לפריסה נרחבת ברחבי הארץ עם שלל מכשירים תומכים וחיבור ביתי של 100 מגה הוא כבר מזמן לא חלום. סרטונים נטענים מהר מאי פעם והורדות מסתיימות במהירות הבזק, אך נדמה כי יש תחום אחד שנשאר מעט תקוע במקום: טעינת דפי אינטרנט עדיין אורכת שניות מרובות ומבזבזת זמן יקר.

Google Accelerated Mobile Pagesעל מנת להאיץ את טעינת דפי האינטרנט פיתחה גוגל סטנדרט חדש העונה לשם AMP HTML (ראשי תיבות של Accelerated Mobile Pages HyperText Markup Language). התשתית החדשה מורכבת ממספר סטנדרטים קיימים ומאפשרת את יצירתם של דפי אינטרנט קלילים הנטענים במהירות.

בעזרת התשתית החדשה יוצרי תוכן יכולים לפתח כתבות מלאות בתמונות, סרטונים ואנימציות, והן עדיין יטענו במהירות הברק. בין האתרים שכבר קפצו על ההזדמנות תוכלו למצוא את Pinterest, Chartbeat, Parse.ly, Adobe Analytics, LinkedIn, Twitter ואפילו WordPress (שבאמצעותו נבנה האתר בו אתם קוראים כעת).

הטכנולוגיה החדשה של גוגל מזכירה במקצת את הכתבות המידיות עליהן הכריזה פייסבוק לפני מספר חודשים. בניגוד לפיתרון של פייסבוק, שמוגבל לאפליקציית פייסבוק בלבד, הפיתרון של גוגל פתוח לשימוש על ידי הקהל הרחב, בחינם, וניתן להיעזר בו בכל רחבי הרשת.

גוגל פרסמה הדגמה חיה של הטכנולוגיה החדשה בפעולה, אך נדמה כי בשלב זה היא עדיין אינה זמינה בישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים