מיקרוסופט מודה: “ה-PS4 מובילה בהרבה”; לא בטוח שהפער ניתן להדבקה

פיל ספנסר (Phil Spencer), ראש מחלקת Xbox במיקרוסופט, התארח כפאנליסט באירוע GeekWire Summit והודה כי המתחרה PlayStation 4 מבית סוני מובילה את המירוץ בפער אדיר. כשנשאל האם לדעתו Xbox One יכולה למכור יותר מכשירים מ-PlayStation 4 בדור הנוכחי, ספנסר הגיב בהיסוס וענה: “אני לא יודע. הם [סוני] מובילים בפער ענק ויש להם מוצר טוב. אני אוהב את התוכן והמשחקים שלנו“.

ספנסר נכנס לתפקידו ב-2014, ולטענתו תפקידו העיקרי היה למזער את הנזקים ולהשיב את האמון של הגיימרים ב-Xbox. התדמית של הקונסולה נפגעה באופן משמעותי רגע לפני ההשקה עקב מדיניות שנויה במחלוקת של משחקי יד שניה, ופיצ’רים כמו Always-On שהתקבלו כחודרים לפרטיות על ידי ציבור הגיימרים. מיקרוסופט חזרה בה מאז והתגמשה לקראת הגיימרים, אך הנזק כבר נעשה.

פיל ספנסר, ראש חטיבת Xbox, מיקרוסופט
פיל ספנסר, ראש חטיבת Xbox, מיקרוסופט

בין אם מדובר ב-Always-On או משחקים משומשים, או מה שלא היה הפיצ’ר, איבדנו את אמון הגיימרים בכך שהם אלה שנמצאים במרכז קבלת ההחלטות שלנו,” הרחיב ספנסר בפאנל. מאז שנכנס לתפקיד, לטענתו, חל שינוי ניכר בצוות. ספנסר רוצה לשכנע אותנו ש-Xbox One נועד לענג את השחקנים, ומצביע כראיה על התמיכה לאחור במשחקי Xbox 360, שלא נראתה אפשרית בתחילה, אך מהנדסי מיקרוסופט הצליחו להתגבר על האתגר.

לפי נתוני המכירות של סוני ושל מיקרוסופט, ניכר כי יש פער לטובת ה-PS4, אולם קשה להשוות ישירות בין המתחרות. לפי דו”ח מחודש יוני, סוני כבר מכרה מעל 25 מליון קונסולות PS4. לעומת זאת, רק 10 מליון יחידות של Xbox One נמכרו – אולם נתון זה נכון עד לחודש נובמבר 2014. בכל אופן ניכר כי ישנו פער גדול, וסוני אינה מרפה: ה-PS4 נמכרת עתה בארה”ב במחיר מוזל של $350 (כ-1340 ש”ח), הנחה של $50 ממחיר ההשקה.

הראיון המלא עם פיל ספנסר (אנגלית):

ומה אתם מעדיפים?

[interaction id=”5618e7cc74a791dd4b6db436″]


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים