רובוט אחרי תפוח: Synaptics מפתחת פאנל תצוגה רגיש ללחץ

אחת היכולות המרכזיות של האייפונים החדשים היא יכולת ה-3D Touch החדשה, ונדמה כי גם היצרניות האחרות רוצות חתיכה מהעוגה. יצרנית מסכי המגע הפופולרית Synaptics הכריזה כי היא מפתחת סדרת פאנלים חדשה עבור סמארטפונים המסוגלת לחוש בלחץ בעוצמות שונות.

בדומה לאפל, Synaptics מאמינה כי עתיד המסכים טמון ביכולת מדידת לחץ. היא פותחת שלל אפשרויות שליטה חדשות שלא היו זמינות עד היום: לחיצות בעוצמות שונות, נגיעה וגרירה תוך כדי לחיצה חזקה, ועוד. המהפכה האחרונה שהתחוללה במסכי המגע הייתה טכנולוגיית הרב-מגע שאפשרה מחוות כמו צביטה וגלילה עם שתי אצבעות, מהפכה נוספת אותה התחילה אפל.

למסך רגיש ללחץ יכולים להיות שימושים רבים: שליטה בממשקים, פיתוח משחקים מתוחכמים ואפילו ציור מדוייק וטבעי יותר. בעוד שאפל כבר הטמיעה את היכולת בצורה נרחבת במערכת שלה וסיפקה כלים למפתחים, עדיין לא קיימת תמיכה מובנית באנדרואיד. סביר להניח כי אם הפאנלים החדשים יתפסו תאוצה, תמיכה מובנית במדידת לחץ תגיע בקרוב גם אל מערכת ההפעלה מבית גוגל.

בקרוב גם באנדרואיד?
בקרוב גם באנדרואיד?

Synaptics הכריזה על שלוש סדרות של פאנלים רגישים ללחץ תחת המותג ClearPad. סדרת ה-3700 מהווה את סדרת הדגל ובנוסף לטכנולוגיית מדידת הלחץ (המכונה ClearForce) מציעה גם מדידת מגע משופרת בשולי המסך, היא עונה לשם SideTouch. בנוסף, קיימת תמיכה משופרת בעטי סטיילוס ובחישת “ריחוף” מעל המסך במרחק של עד 25 מ”מ.

סדרת ה-3600 מיועדת עבור שוק הביניים, והיא מציעה יכולות מעט יותר סטנדרטיות משל אחותה. היכולת להשתמש במסך גם באמצעות כפפות וופרה וכעת ניתן לעקוב אחר שתי אצבעות במקביל גם כאשר יש לחות על המסך. טכנולוגיה בשם FaceDetect Plus מסוגלת לזהות כאשר המסך מוצמד אל הפנים בעת ביצוע שיחה, ובכך מייתרת את הצורך בחיישן מרחק ייעודי.

סדרת ה-7800 מיועדת עבור מסכים גדולים בגודל של עד 17.3 אינץ’. קרביים משופרים מאפשרים לה להציג עקיבה מדוייקת יותר בכל חלקי המסך עם השהייה נמוכה יותר בקליטת הלחיצה. קיימת תמיכה בהתעלמות מנגיעות שמקורן בכף היד כאשר נעשה שימוש בעט וניתן להשתמש במסך גם באמצעות כפפות או כאשר האצבעות מעט רטובות. יכולת חישה חסכונית בחשמל מאפשרת הטמעת יכולת של הקשה כפולה להדלקת המכשיר ללא פגיעה משמעותית בחיי הסוללה.

סדרות ה-7800 ו-3700 מיוצרות כבר עכשיו בצורה נרחבת וזמינות לשימוש עבור היצרנים השונים. ייצור סדרת ה-3600 יחל לקראת סוף השנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים