מערכת ההפעלה Tizen תופסת את נתח השוק הרביעי בגודלו

בתמונה: Samsung Z3 מבוסס Tizen בתמונה: Samsung Z3 מבוסס Tizen (קרדיט: יח”צ סמסונג)

סמסונג יכולה לרשום לעצמה נקודה קטנה בספר ההישגים של מערכת ההפעלה טייזן (Tizen), פרוייקט עימו עומלת החברה יחד עם ארגונים רבים אחרים בעולם הטכנולוגיה והטלקום, בהם אינטל, וואווי, LG ועוד רבות אחרות. על פי סקר שביצעה חברת המחקר Strategy Analytics, הצליחה מערכת ההפעלה הטריה להציג כמות התקנות העולה על זו של Blackberry OS ובכך הפכה לרביעית בגודלה בתחום, מיד אחרי iOS, ווינדוס ואנדרואיד.

ההישג, בעודו קיים על-פי הערכות חברת המחקר בלבד, ככל הנראה נרשם הודות לשימוש של סמסונג במערכת ההפעלה Tizen במגוון רחב למדי של מוצרים. בתחילת השנה הכריזה ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית כי תשלב את טייזן בכל סדרות הטלוויזיה החכמות שתשיק במהלך השנה, כאשר שעוניה החכמים גם הם מגיעים באופן מובנה עם מערכת ההפעלה מזה מספר שנים, זאת לצד מכשירי סמארטפון בודדים.

בעוד ההישג מרשים, הרי שמערכת ההפעלה טייזן עדיין רחוקה למדי מלהדביק את הקצב של שלוש האחרות, שכן מיקרוסופט גם היא החלה כעת בדחיפה מחדש של מערכת ההפעלה שלה למכשירים ניידים, Windows 10. עם כניסתם של מספר מכשירים חדשים לשוק במהלך הרבעון הרביעי של השנה הנוכחית, יש לצפות כי חלקה של מיקרוסופט בעוגת מערכות ההפעלה למובייל יגדל בהתאם.

ומה באשר לבלקברי? היצרנית הקנדית הכריזה לפני זמן לא רב על מכשיר סמארטפון חדש, Priv, עימו נטשה את מערכת ההפעלה הביתית Blackberry OS לטובתה של אנדרואיד, מה שוודאי ימשיך לצמצם את נתח השוק שלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים