גוגל מציגה את App Inventor – כל אחד יכול לבנות אפליקציה לאנדרואיד

לפי הידיעות המסתובבות ברשת, ההיצע בחנות האפליקציות Android Market חצה בימים האחרונים את רף 100,000 האפליקציות. גוגל רוצה להגביר את הקצב, ולכן הכריזה על תוכנה חדשה העונה לשם App Inventor. התוכנה, המיועדת למחשב דווקא, מאפשרת לכל אחד לבנות יישום למערכת ההפעלה אנדרואיד ללא צורך בידע כלשהוא בתכנות – מעין FrontPage לאפליקציות.

ממשק התוכנה אמנם לא דורש יכולות תכנות, אך בהחלט דורש למידה ויצירתיות. הוא מכיל “בלוקים”, כפי שגוגל מכנה אותם – מעין פקודות מוכנות המאפשרות לשלוט על ממשק היישום, התגובות שלו לסוגים שונים של אינטראקציות וכו’. החברה מבטיחה שיוצר האפליקציות המתחיל מקבל כאן גישה מלאה לכל אותן אפשרויות העומדות בפני המתכנת המקצועי, כולל תקשורת עם חיישני המכשיר ורשתות חברתיות. בסרטון הדגמה קצר (למעלה) שיצרה גוגל ניתן לראות כיצד יוצרת בחורה חובבת-חתולים אפליקציה עם תמונת חתול המשמיעה יללה כאשר “נוגעים” בה.

ה-App Inventor אינה תוכנה פשוטה שנוצרה יש מאין. החברה מדגישה כי התוכנה מבוססת על מחקרים קודמים של החברה ושל מוסדות אחרים, בעיקר קרן הקוד הפתוח ו-MIT. לטובת אלו שיתקשו להבין תחילה את העיקרון מספקת החברה גם מדריכים בדמות הוראות כיצד לבנות אפליקציות ספציפיות כגון משחק ציד חפרפרות, חידון טריוויה ועוד. כרגע נמצאת התוכנה בשלב בטא, ויש צורך להירשם על-מנת לקבלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים