סוני מציגה: בקרוב תוכלו להריץ משחקי PS2 על PlayStation 4

Playstation 2

בשבוע שעבר אימתה סוני שקונסולת ה-PlayStation 4 תוכל להפעיל משחקי PlayStation 2. מדובר בעדכון שיתקין על המכשיר אמולטור (Emulator), כלומר תוכנה שתאפשר להפעיל את המשחקים של ה-PlayStation 2.

ברשת נפוצה שמועה אודות תמיכה לאחור במשחקי PlayStation 2 כבר מחודש ספטמבר, מאז שברשימות המשחקים של PEGI, הארגון שמדרג משחקים לפי גילאים באירופה, החלו לצוף מחדש שמות של משחקי PlayStation 2. אחת הסברות הייתה כי מדובר בחידושים ולא בתאימות לאחור, אך כאשר הושק StarWars: Battlefront בשבוע שעבר, שחקני ה-PlayStation 4 שרכשו את גרסת האספנים של המשחק קיבלו איתו גם גישה למשחקי “מלחמת הכוכבים” של קונסולת ה-PlayStation 2, וסוני אישרה שאכן לא מדובר בחידושים, אלא במשחקים המקוריים.

משחקי פלייסטיישן 3 לא יוכלו לרוץ על-גבי קונסולת הפלייסטיישן 4

הודעה זו משמחת שחקנים רבים, שכן לקונסולת ה-PlayStation 2 יש מגוון משחקים רחב, והיא הקונסולה הנמכרת ביותר אי פעם (ולמעשה ממשיכה למכור יחידות אפילו היום). אמנם קלאסיקות רבות קיבלו חידושי HD מוצלחים שהופכים את הגרסאות המקוריות ללא רלוונטיות, אך משחקים רבים נותרו ללא טיפול (כגון Persona 4), או שקיבלו חידושים שפגמו במשחק והפכו אותו לפחות מוצלח ואף לא שחיק (כדוגמת Silent Hill 2).

קשה שלא להשוות את האפשרות החדשה לתאימות לאחור ב-Xbox One. מיקרוסופט מציעה אפשרות לשחק משחקים מהדור הקודם, בניגוד ל-PlayStation 4 שלא יכולה להפעיל משחקי PlayStation 3. הארכיטקטורה של ה-PlayStation 3 היא חריגה, והופכת את משימת האמולציה לקשה עד בלתי אפשרית. ידיעה זו מכאיבה במיוחד לאור העובדה כי גם PlayStation 3 וגם PlayStation 2 תמכו לאחור במשחקי הדורות הקודמים, לפחות בגרסאות ההשקה של הקונסולות.

סביר להניח שבדור הנוכחי לא נזכה לתאימות לאחור ל-PlayStation 3, אך בינתיים נוכל להנות מספריית משחקי PlayStation 2 שתאפשר לנו לגשת לקלאסיקות אהובות רבות, ברזולוציות נעימות יותר לעין ועם אינטגרציה למערכת ה Trophies של ה-Playstation Network. נראה שיש למה לצפות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים