ישראלים קונים יותר: כ-2.4 מיליון סמארטפונים נמכרו בישראל מתחילת 2015

iPhone 6S מול iPhone 6S Plus

שוק הסמארטפונים מתעצם ברחבי העולם בקצב מהיר ומדינתנו הקטנה לוקחת חלק לא קטן בהתעצמות זו. אתר הכלכלה והעסקים הישראלי, גלובס, הצליח לשים את ידיו על נתוני IDC לשוק הסמארטפונים הישראלי – ולפנינו תמונת המצב.

על פי נתוני חברת המחקר, כפי שהגיעו לידי גלובס, מגמת רכישת הסמארטפונים בישראל, שנמצאת בעליה למעלה מ-4 שנים רצופות, ממשיכה גם השנה, כאשר מתחילת 2015 נמכרו לא פחות מ-2.4 מיליון סמארטפונים.

כאשר נפצל את הנתון לרבעונים, ניתן יהיה לראות כי במהלך הרבעון הראשון של השנה נמכרו כ-788 אלף סמארטפונים, ברבעון השני 805 אלף וברבעון השלישי 802 אלף יחידות. כך, הופכת 2015 לשנת שיא בכל הנוגע למכירות שוק הסמארטפונים בישראל.

הצצה לאחור

נציין כי נתון זה לא מתייחס לסמארטפונים שהגיעו ארצה בייבוא אישי או נרכשו ישירות מן היצרן מחוץ לגבולות המדינה, אלא לרכישות שבוצעו דרך חנויות הסלולר הפרטיות, רשתות הקמעונאות ומפעילות הסלולר בישראל.

כשנעבור לנתחי השוק של יצרניות הסמארטפונים בישראל, תהפוך התמונה למעניינת אף עוד יותר. על פי נתוני IDC ישראל, הלקוחות הישראלים נשארים נאמנים למותגי הסמארטפונים החזקים ביותר, כאשר בראש הטבלה ממוקמת אפל עם מכירות של כ-244,610 אייפונים, המהווים ל-30.5% מכלל הסמארטפונים שנמכרו במהלך הרבעון השלישי של השנה.

מיד אחריה נמצאת יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם, סמסונג, עם מכירות של 240,600 מכשירים (30% מסך המכירות). במקום השלישי והמכובד נמצאת LG, שממשיכה לחזק את מקומה בשוק הישראלי ומוכרת לא פחות מ-184,460 סמארטפונים. אלו מהווים 23% מכלל המכירות ברבעון, בהשוואה ל-14.5% באותו רבעון אשתקד.

למרות חדירתן המוצלחת למדי לשוק העולמי, יצרניות הסמארטפונים הסיניות נשארות הרחק מאחורי הגדולות: וואווי (Huawei), הממוקמת במקום השלישי במשלוחי סמארטפונים בעולם, מקבלת בישראל נתח שוק של 4% בלבד, זאת לאחר מסע שיווק נרחב עימו החלה מוקדם יותר השנה.

עימה מדביקה את הפער מייזו, אשר מכשיריה משווקים בישראל באופן בלעדי על-ידי רשת באג מולטיסיסטם, ומוכרת 2.9% מן המכשירים ברבעון השלישי של השנה. מה בנוגע ליצרניות בעל העבר המרשים, סוני ו-HTC, תהיתם? ובכן, השתיים הודחו מן הטבלה ואוחזות, יחד עם כל שאר יצרניות הסמארטפונים, בנתח שוק של 9.6% בלבד המתחלק בין כולן.

את השנה הנוכחית אנו צפויים לחתום עם שיא המתבטא ב-3.2 מיליון סמארטפונים שנמכרו בשנה, בהשוואה לכ-2.85 מיליון ב-2014.

ומה דעתכם? האם היצרניות הסיניות יצליחו, בנקודה כלשהי, להדיח את אפל וסמסונג מן הפסגה? 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים