הוכרז: Raspberry Pi Zero – מחשב זעיר במחיר 5 דולר

Raspberry PI Zero Raspberry PI Zero

קרן Raspberry Pi, המפתחת ערכות מחשוב קטנות וזולות, מכריזה כעת על המחשב הזול ביותר שפיתחה עד כה. לפלא הקטן קוראים Raspberry Pi Zero והוא יוצע לציבור הרחב, במחיר 5 דולרים בלבד, הנמוך אי פעם בו הציעה החברה את פלטפורמות המחשוב שלה. אך בעוד המחשב זמין לרכישה עבור הציבור הרחב, מציינים ב-Raspberry Pi כי בנו רק מספר עשרות אלפי יחידות ממנו, מספר המתגמד לאור מיליוני היחידות שנמכרו מהדגמים הקודמים בסדרה בשלוש השנים האחרונות.

בעוד ה-Raspberry Pi Zero אינו מספק את החומרה שהציג הדגם הקודם שהוצג בחודש פברואר האחרון, הוא ה-Raspberry Pi 2, הרי שמדובר בדגם חזק במיוחד ובמימדים קטנים למדי בהשוואה לדגמי ה-A,B (ודגמי הפלוס) שהציגה החברה במהלך השנים.

מפרטו הטכני של מחשב ה-Raspberry Pi Zero כולל מעבד BCM2835 של חברת ברודקום המבוסס על ארכיטקטורת ARM11, המציע תדר שעון של 1.0GHz ושיפור של עד 40% בביצועים בהשוואה ל-Raspberry Pi 1. זיכרון העבודה של המחשב נמדד ב-512MB RAM מסוג LPDDR2 SDRAM והוא כולל מגוון עשיר למדי של מחברים, בהם: חריץ לכרטיס זיכרון מסוג MicroSD, מחבר mini-HDMI התומך בשידור באיכות Full HD 1080P ב-60 פריימים לשניה(!) ושני מחברי Micro-USB (אחד מהם לטעינה\שקע כח).

חלק לא פחות חשוב בכל Raspberry Pi הינם ה-GPIOs. מדובר בפינים חופשיים הממוקמים בגב המחשב ומשמשים ליצירת תקשורת עם מגוון רחב של מכשירים אלקטרוניים פשוטים. ה-GPIOs הם אלו שמאפשרים לעשות שימוש ב-Raspberry Pi כפלטפורמה לביצוע פעולות שונות ובדגם ה-Zero קיימים 40 פינים חופשיים שכאלה בגב המחשב, כולל מיקום ייעודי בלתי מאוכלס ל-Composite Video.

מימדיו של ה-Raspberry Pi Zero עומדים על 65 מ”מ אורך, 30 מ”מ רוחב ועוביו 5 מ”מ בלבד. לצורך השוואה, תוכלו לראות את המחשב בתמונה מעלה כשהוא יושב על שטר של 5 דולר – זהו, להזכירכם, גם מחירו של המחשב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים