קארל פיי: לא נחליף את כבל ה-USB-C הבעייתי שמגיע עם ה-OnePlus 2

OnePlus 2 (צילום: גאדג'טי) כבל USB Type C של OnePlus 2 (צילום: גאדג’טי)

לפני כשבועיים פרסם מהנדס בחברת גוגל פוסט דרך חשבונו ברשת החברתית גוגל+ בו הוא מבקש מעוקביו להימנע מרכישת כבל הנתונים מסוג USB Type C שמוכרת חברת OnePlus דרך החנות המקוונת שלה. בפוסט ציין המהנדס כי שימוש בכבל הנתונים לשם הטענת מוצרים (מחשבים, טלפונים וכד’) הזקוקים לזרם של 3A, במקום הסטנדרט הרווח במכשירים הנטענים באמצעות כבל USB סטנדרטים (1A או 2A), עשוי לגרום לפגיעה במחשב, בשנאי או בכל מכשיר ביניים הנמצא ביניהם.

הפוסט משך את תשומת לב לקוחותיה של OnePlus והביא היום (ה’, 26.11) לתגובה רשמית מצידו של אחד ממייסדי החברה, קארל פיי. בתגובתו מסביר פיי כי בעוד כבל הנתונים מסוג USB-C אותו מוכרת החברה ומחלקת יחד עם מכשירי ה-OnePlus 2 אינו תואם את הסטנדרטים המוגדרים לתקן USB Type C 1.1, הוא בהחלט מתאים לשימוש במכשירי החברה.

בפוסט מציג פיי טבלה המציגה את השימושים השונים בכבל של החברה ומדגיש כי ניתן להשתמש בו לשם טעינת מכשירים הזקוקים לזזרם של 2A, ביניהם, כמובן, ה-OnePlus 2. באשר לשימושים במוצרים הדורשים זרם של 3A מציינת הטבלה שמצרף פיי כי אלו לא תמיד ייתמכו באופן מיטבי על ידי הכבל שמוכרת החברה.

OnePlus 2 (צילום: גאדג'טי)
OnePlus 2 (צילום: גאדג’טי)

ב-OnePlus לא מנסים להתחמק מאחריות לבעיה שנוצרה סביב כבל ה-USB-C האדום שלה, ואף מציעים החזר כספי לכל מי שרכש את הכבל למטרת הטענת מכשירים שאינם ה-OnePlus 2. ואולם, בחברה מדגישים כי הכבלים המגיעים בקופסה יחד עם מכשירי ה-OnePlus 2 לא יזכו את בעליהם בהחזר כספי, שכן אלו נועדו לשימוש עבור הסמארטפון של החברה.

את ההחזר הכספי ניתן יהיה לקבל על-פי דרישה עד ה-31 בדצמבר, 2015, דרך מילוי הטופס הנמצא באתר החברה – לחצו כאן למעבר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים