דיבורים ומעשים: גייטס, צוקרברג, בזוס ואחרים מקימים קרן להצלת כדור הארץ

מארק צוקרברג וביל גייטס (קרדיט: מארק צוקרברג \ facebook.com) מארק צוקרברג וביל גייטס (קרדיט: מארק צוקרברג facebook.com)

ממש בשעות אלו נפתחת בפריז ועידת האקלים של האו”ם (תחת אבטחה כבדה מאוד) והמארחת מקווה שבניגוד לועידה הקודמת ב-2009 יושג הפעם הסכם בין כל המדינות שיצליח להפחית את פליטת גזי החממה. בעוד אלו מקווים, המגזר הפרטי תורם את החלק שלו בהנהגתו של מייסד חברת מיקרוסופט, ביל גייטס.

לאחר שביום ה’ האחרון הכריז גייטס על מיזם שמטרתו לשכנע ממשלות להכפיל את תקציבי הפיתוח שלהן לאנרגיות ירוקות עד 2020, הכריז מייסד מיקרוסופט, שהפך לפילנטרופ הגדול בעולם, על יוזמה חדשה. גייטס רתם את מארק צוקרברג, ג’ף בזוס, ריצ’רד ברנסון, מוקש אמבני ועוד עשירי עולם להקמת קרן שכל תכליתה להשקיע כראוי בפיתוח מקורות אנרגיה ירוקים.

לדברי הקבוצה “הסקטור הפרטי יודע לבנות חברות, להעריך את פוטנציאל ההצלחה ולקחת את הסיכון כדי להוביל רעיונות חדשניים ולהביא אותם לעולם”. היוזמה שקיבלה את השם Breakthrough Energy Coalition, מזכירה שממשלות רותמות את הכסף הציבורי לטובת הכלל כמו בפעילויות של נאס”א, טכנולוגיות הגנה (צבאיות) ורפואה, אך זה הזמן שגם יזמים פרטיים יתרמו את יכולתם לטובת הכלל.

מבין עשירי העולם שיתרמו מזמנם וכספם: מוקש אמבני, האיש הכי עשיר בהודו, שעשה את הונו מעסקי מתכות, מארק בניוף, מייסד Salesforce.com, הנסיך הסעודי אלואליד בן טלאל, ג’ק מא, מייסד עליבאבא. מארק צוקרברג העלה פוסט בדף הפייסבוק שלו:

Priscilla and I are joining Bill Gates in launching the Breakthrough Energy Coalition to invest in new clean energy…

Posted by Mark Zuckerberg on Sunday, November 29, 2015

לקראת הועידה הציגו כמעט כל המדינות החברות באו”ם את תוכניותיהן לרתום יותר אנרגיות ירוקות ולהשקיע בתוכניות אנרגיות ברות קיימא ארוכות טווח. הפגנות למען כדור הארץ התקיימו ברחבי העולם בימים האחרונים (גם בתל אביב) אך בפריז (שעדיין לא הבינה איך להתמודד עם איום טרור מתמיד) נאסרו הפגנות בשל המצב הבטחוני הרגיש מאז הפיגועים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים