גאדג’טי מסקר: Xiaomi Mi 4 – מכשיר הדגל של השנה שעברה

Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג'טי) Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג’טי)

חברת שיאומי (Xiaomi) כמעט ואיננה מוכרת לצרכן הישראלי, שאט אט מתחיל להיפתח לעבר היצרניות הסיניות השונות. אין זה אומר שהיא אינה שחקנית משמעותית בזירת הסמארטפונים – היא בין היצרניות הגדולות בעולם במשלוחי סמארטפונים. כעת, מנסה שיאומי להשיג דריסת רגל גם בישראל ומשיקה את מכשיר ה-Mi4 עליו הכריזה בשנה שעברה.

Xiaomi Mi4 הוא הסנונית הראשונה של מכשירים שעתידים להגיע בשלב מאוחר יותר לישראל. האם הוא מצליח לספק את הסחורה וצפוי להכניס את שיאומי לתודעה הישראלית? כל זאת ועוד בסקירה הבאה.

מה בקופסה

ה-Mi4 מגיע עם קופסה שמעוצבת בפשטות וכוללת את לוגו החברה בפינה הימנית העליונה ותו לא. אנחנו יכולים לנחש כי גם שיאומי הצטרפה לטרנד הירוק ונראה כי האריזה עצמה עשויה מחומרים ממחוזרים. בתוך הקופסה תמצאו את כל האלמנטים הסטנדטרטים שמגיעים עם כל מכשיר כיום. מה שהיה מוזר במעט, ודורש התייחסות, הוא הגודל של המטען – הוא היה עצום. כמעט פי 1.5 מהמטענים הרגילים שקיימים בשוק. עדיין לא הצלחנו להבין למה.

Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג'טי)
Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג’טי)

עיצוב ואיכות בניה

המכשיר מגיע בעיצוב סטנדרטי למדי ומזכיר לא מעט מכשירי שוק ביניים אחרים – במיוחד הודות לכפתורי הניווט בקדמת המכשיר שהיינו שמחים אם יעלמו. מעבר לכך, המכשיר אינו כולל הפתעות מיוחדות בתחום זה: כפתורי ויסות ווליום ולחצן נעילה בצדדים ומאחור חיישן מצלמה ופלאש. מה שהצליח להפתיע אותנו לטובה הוא חיישן האינפרה האדום, הממוקם בחלקו העליון, שכמט נשכח מן העולם וללא ספק מהווה תוספת מצוינת.

אם מראהו של המכשיר לא מצליח להשאיר רושם משמעותי, דווקא ברגע שמרימים אותו מגלים כמה הפתעות. הראשונה היא העובדה שהוא מאוד נוח לאחיזה: המסך היחסית קטן והקימור בגב הופכים אותו לנעים וקומפקטי. הדבר הבא שהצליח להשאיר עלינו רושם טוב הוא השילוב של פלסטיק ומתכת. בעוד מרבית היצרניות בוחרות לחסוך עלויות בחומרי הגלם, שיאומי דאגה להעניק למכשיר מעטפת ממתכת שמשדרגת אותו בכמה רמות.

Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג'טי)
Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג’טי)

חומרה וביצועים

ה-Mi4 מגיע עם מפרט הכולל את המערכת על שבב Snapdragon 801 וזיכרון של 3GB RAM. מאחר והמכשיר הגיע אלינו לישראל באיחור, לא מדובר במערכת השבבים המעודכנת ביותר, אך היא עדיין מצליחה לעמוד בגבורה בכל המטלות הרגילות שהצבנו בפנייה. ניגון סרטונים באיכות של 1080p עבר ללא כל גמגום מצידו של ה-Mi4 וגם משחקים כבדים כדוגמת Asphalt 8 רצו ללא בעיה.

אף שהושק בשנה שעברה, המכשיר מגיע גם עם 3GB זיכרון RAM ובעצם מיישר קו עם כל מכשירי הדגל של השנה הנוכחית. כפועל יוצא מכך, ה-Mi4 הצליח להריץ מספר רב של אפליקציות במקביל וריבוי המשימות עבד ללא דופי.

למרבה השמחה, גם בישום המצלמה כוח העיבוד של Mi4 הצליח לעשות עבודה טובה ולא נרשמו תקיעות בעת צילום של מספר תמונות או שימוש בפילטרים ויכולות מתקדמות. החשש היחיד שלנו שהחומרה לא תעניק ל-Mi4 אורך חיים ארוך מספיק בכל הקשור לעדכוני גרסה עתידיים, אך עוד מוקדם לשפוט.

מסך ותצוגה

Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג'טי)
Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג’טי)

ה-Mi4 מצויד במסך LCD עם פאנל IPS בגודל של 5.0 אינץ’ וברזולוציה של 1080 על 1920, היוצרת צפיפות פיקסלים של 441ppi. אנחנו שמחים לראות כי רזולציית Full HD מתחילה להיות הנורמה במכשירי הביניים וה-Mi4 בהחלט מיישר קו במגמה הזו. המסך הצליח להציג תמונה מדויקת ומאוזנת בכל קטע וידאו שנוגן ובכל משחק עם גרפיקה צבעונית.

מלבד המשחקים, גרפיקה צבעונית מלווה גם את ממשק המשתמש של שיאומי, והתפריטים, האייקונים וההגדרות – כולם צבעוניים להפליא. המסך, הודות לרזולוציה הגבוהה, מצליח להציג את הצבעים של ממשק המשתמש בצורה נעימה וחדה מאוד, דבר המוסיף לא מעט לחווית השימוש הכוללת.

עם זאת חשוב להדגיש כי לא מדובר במסך הטוב ביותר שראינו וקיימים לא מעט מסכים בשוק שמציגים איכות תמונה טובה יותר. מסך המכשיר מצליח להתברג בצורה מכובדת בין שאר מכשירי הביניים וביחס אליהם הוא נמנה בין המקומות הראשונים.

מערכת הפעלה וממשק משתמש

מערכת ההפעלה וממשק המשתמש הוא תמיד החלק בו ישנם לא מעט חילוקי דעות. הממשק של שיאומי מזכיר מאוד את שאר הממשקים של היצרניות הסיניות – איקוניים צבעוניים וקופצניים, היעדר מגירת אפליקציות וללא אפליקציות שמותקנות מראש. ישנם לא מעט משתמשים שיראו בפירוט הנ”ל כחיסרון משמעותי מאחר שמדובר ב”פילוסופיה” מעט שונה מזו לה הורגלנו מהיצרניות הדרום קוראניות או מהיצרניות האחרות.

Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג'טי)
Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג’טי)

במבט ראשון, האייקונים אכן יכולים להיראות מוגזמים מידי או אפילו ילדותיים, אך בסופו של דבר ניתן להתרגל גם אליהם. שיאומי אף דאגה להוסיף אפליקציה שלמה שתרכז ערכות נושא שונות שניתן להחליף. מי שלא אוהב את האייקונים או את הצבעים הנוכחים יוכל תמיד למצוא פתרון בדמות ערכת נושא שהוא כן יאהב.

זו רק הדוגמה הראשונה של יכולות ההתאמה הגבוהות שכלולות במכשיר שלא רואים אצל היצרניות אחרות. אם מתחילים לנבור במערכת ההפעלה, ובעיקר בתפריט ההגדרות, מגלים מגוון רחב של פיצ’רים שהיו קיימים רק בגרסאות מתקדמות של אנדרואיד או ברומים מיוחדים. כאן דאגה שיאומי לכולל את כל היכולות כבר באופן מובנה. בשורה התחתונה מדובר בממשק השונה מלא מעט ממשקים אחרים, אך הוא מצליח לפצות עם מגוון רחב של יכולות מתקדמות שמתגלות כשימושיות.

חלון ריבוי משימות Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג'טי)
חלון ריבוי משימות Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג’טי)

מה שהעיב על חווית השימוש הוא היעדר האפליקציות של גוגל שפשוט לא נכללו בממשק. זה אומר שהמשתמש צריך להוריד רשימה ארוכה מאוד של אפליקציות שהפכו לחלק אינטגרלי מכל מכשיר: יוטיוב, ג’ימייל, מפות וגוגל דוקס הן רק חלק מהרשימה הארוכה שצריך להתחיל להתקין לבד – לא סיפור, אבל עדיף לו היו שם באופן מובנה.

מה שהשאיר אותנו עוד יותר המומים היא העובדה שהמכשיר מגיע עם גרסת אנדרואיד 4.4.4 כאשר בשוק כבר ישנם מכשירים עם גרסת אנדרואיד 6. אולם, כפי שציינתי, שיאומי דאגה לייבא בעצמה לא מעט מהיכולות של הגרסאות הבאות. החשש הוא כי לא רחוק היום בו אפליקציות מסוימות לא יוכלו לעבוד על המכשיר כי הן לא תמוכות בגרסה ישנה כל כך.

מולטימדיה

Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג'טי)
Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג’טי)

בהמשך לחלק העוסק במסך, גם בכל מה שקשור למולטימדיה, מצליח ה-Mi4 לעשות עבודה טובה למדי. המסך מציג סרטונים וקטעי וידאו ללא בעיה, ולצד איכות הצפייה במסך, מה שהצליח להשאיר רושם טוב הוא הרמקול העצמתי מאוד שגם ברמת שמע גבוהה לא השמיע צלילים צורמים. הדבר היחיד שהיה בעייתי בנוגע אליו היה מיקומו: בחלקו התחתון של המכשיר. בלא מעט משחקים, בעקבות צורת האחיזה, הרמקול היה נחסם על ידי האצבעות. כפועל יוצא מכך, כל תזוזה קטנה של האצבע הייתה יכולה לחסום את השמע ולפגוע בחווית המשחק.

ה-Mi4 מגיע גם עם חיישן אינפרה אדום, מה שמאפשר לו לשמש כשלט רחוק ללא מעט מוצרי אלקטרוניקה שונים. מאוד שמחתי לגלות כי שיאומי כללה את החיישן המדובר במכשיר מאחר ולא מעט יצרניות החלו לזנוח אותו על אף שהיה שימושי מאוד. החיישן הצליח לשלוט ללא בעיה במכשירים שהגדרתי עבורו והממשק של אפליקציית השלט היה נוח וקל מאוד ללמידה.

סוללה

שיאומי ציידה את המכשיר בסוללה בקיבולת של 3,080mAh וללא ספק הציבה אותו ברף גבוה מאוד. רק כדי לסבר את האוזן, מכשירים מובילים בשוק מגיעים עם סוללות קטנות או מקבילות ל-Mi4 (ה-S6 עם 2,550mAh וה-G4 עם 3,000mAh). הסוללה הגדולה של המכשיר בשילוב עם המסך היחסית קטן והרזולוציה הסטנדרטית מאפשרים לו להציג חיי סוללה מרשימים במיוחד, מה שמתורגם באופן ישיר ליום עבודה ארוך מהרגיל.

Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג'טי)
Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג’טי)

לא רק בצד החומרה מצליח ה-Mi4 להצטיין, אלא גם בתוכנה. שיאומי דאגה לכלול מספר מצבי חיסכון מיוחדים במכשיר שיוכלו להעניק לו עוד כמה שעות של עבודה. מצבי החיסכון, כפי שנהוג גם ביצרניות אחרות, משנים בצורה עקיפה את הגדרות המכשיר (בהירות, קישוריות לאינטרנט, ביצועים וכו’) ובכך משמרות את חיי הסוללה.

מצלמה

מכשיר ה-Mi4 מגיע עם מצלמה אחורית בעל חיישן של 13 מגה פיקסל ומצלמה קדמית בעלת חיישן 8 מגה פיקסל – ללא ספק אחת מנקודות החוזקה של המכשיר. המצלמה האחורית מצליחה להפיק תמונות טובות במיוחד שנראות מעולה גם במסך המכשיר וגם במחשב. מה שתפס את עיני הוא היכולת לתפוס את צבעי האובייקט בדיוק כפי שהם במציאות. המצלמה ב-Mi4 מפיקה תמונות שנאמנות למציאות ללא כל הגזמה בעיבוד התמונה או בחוזק הצבעים.

Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג'טי)
Xiaomi Mi4 (צילום: גאדג’טי)

גם כאן, בדיוק כמו בממשק המשתמש, לא מעט הפתעות מגיחות כאשר מתחילים לנבור בתפריטי ההגדרות. אפליקציית המצלמה במכשיר מציעה מגוון רחב של אפקטים ומצבי צילום רבים. דוגמה אחת לכך הוא מצב הצילום הידני שמאפשר שליטה גדולה על כמעט כל אלמנט במצלמה. אנחנו רגילים לראות יכולות כאלה במכשירי פרימיום, ועל כן מגיע לשיאומי שאפו על כך ששילבה אותן גם כאן.

מעבר לכך, ישנם עוד מצבים צילום רבים שמשדרגים את חווית הצילום. לקינוח, דאגה שיאומי לכלול כמה פילטרים אוטומטיים, מה שיאפשר להפיק תמונות ייחודיות ללא כל עזרה מאפליקציה אחרת.

עוד נקודה שראוי להתעכב עליה מעט היא המצלמה הקדמית: לא בכל יום אנחנו זוכים לקבל מצלמה קדמית בעלת חיישן של 8 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית, שאידאלית עבור בני נוער, הפיקה תמונות באיכות גבוהה מאוד עם תצוגה מרשימה של פרטי הפנים של המצולם. גם כאן בא לידי ביטוי אחד ממצבי הצילום של שיאומי ובעת צילום סלפי המצלמה כבר תלטש את הפנים ותציג תמונה חלקה ומלוטשת יותר.

סיכום

ה-Mi4 הוא הסנונית הראשונה של שיאומי בארץ וכעת אנחנו צפויים לראות מכשירים נוספים מגיעים אלינו. בתור סיפתח, ה-Mi4 מצליח לעשות עבודה מעולה: יש לו תחושה מעולה ביד, מסך חד ואיכותי ומצלמה שמציעה יכולות מתקדמות. תוסיפו לכך את הממשק שכולל לא מעט פיצ’רים מיוחדים ותקבלו מכשיר שוק ביניים שמצליח אפילו להגיע אל מכשירי הפרימיום.

עם זאת, ה-Mi4 איננו חף מחסרונות: שיאומי צריכה להשקיע הן בעיצוב החיצוני והן בעיצוב הפנימי. בעיצוב החיצוני, שינוי מיקום הרמקול והעפת הכפתורים הקפסטיבים יהיו שינויים מבורכים. בממשק המשתמש שיאומי צריכה ללטש עוד טיפה את המראה הכללי כדי ליישר קו עם הנורמה. אחרון חביב הוא המחיר – ה-Mi4 מתומחר במחיר גבוה מידי נכון לכתיבת שורות אלה וכולנו תקווה שהדור הבא יתומחר בצורה אגרסיבית יותר.

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
7/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
7/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
9/10
מצלמה
8/10
7.8
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מעטפת מתכת
  • מצלמה
  • חיי סוללה
מה פחות אהבנו
  • מערכת ההפעלה
  • מיקום רמקולים
  • מעבד מיושן

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1,690 שקלים
  • שוק פתוח: 1,350 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים