גאדג’טי מסקר: LG V10 – מכוון לפסגה

LG V10 (צילום: גאדג'טי) LG V10 (צילום: גאדג’טי)

אם לפני מספר שנים ניתן היה להסתפק בספינת הדגל העדכנית מבית אחת היצרניות המובילות, הרי שכיום המשתמשים מחפשים “יותר” – יותר מתקדם, יותר חדשני, יותר מלהיב. קצב ההתקדמות המסחרר של הטכנולוגיה הופך גם את ספינות הדגל המתקדמות ביותר למיושנות תוך חודשים ספורים, בעוד שהדגם הבא עוד לא נראה באופק.

מספר יצרניות בחרו לפתור את הבעיה בהשקת מכשיר “פרימיום” נפרד מספינת הדגל הראשית. מכשיר הפרימיום עוזר לחברה להישאר בחזית הטכנולוגיה לכל אורך השנה ובנוסף נותן מענה למשתמשים שרוצים את הטוב ביותר בכל עת (ומוכנים לשלם בהתאם). עם מכשיר הפרימיום שלה, V10, הוציאה LG את התותחים הכבדים ועשתה את מירב המאמצים על מנת להשיק את “הסמארטפון הטוב ביותר”. האם היא הצליחה? יצאנו לבדוק.

מה בקופסה

LG V10 (צילום: גאדג'טי)
LG V10 (צילום: גאדג’טי)

כיאה למכשיר פרימיום, מגיע ה-LG V10 בקופסה מהודרת. היא נפתחת לשני חלקים, כאשר בצידה הימני נמצא המכשיר, כשהוא מוחזק במקום במעין “חגורת בטיחות” קטנה. צידה השמאלי מכיל את יתר החבילה, שכוללת:

  • אוזניות מדגם Quad Beats 3
  • מטען קיר מהיר בטכנולוגיית Quick Charge 2.0
  • כבל מסוג Micro-USB
  • ניירת: חוברת הסברים, אזהרות בטיחות, ואחריות

עיצוב ואיכות בנייה

LG V10 (צילום: גאדג'טי)
LG V10 (צילום: גאדג’טי)

ה-LG V10 מציע עיצוב נעים לעין אך רמת הבנייה לוקה בחסר. המכשיר מורכב כהלכה ומרגיש מוצק ביד, אך המחסור בחומרי בנייה איכותיים מורגש. בעוד שהמתחרות המובילות עברו מזמן לשימוש בזכוכית ומתכת כחומרים מרכזיים, שמרה LG על גב הפלסטיק בנאמנות. הוא אמנם מציע מרקם מחוספס שמשפר את התחושה ביד ואת עוצמת האחיזה, אך לא ניתן להתכחש לעובדה שעדיין מדובר בחומר זול שלא אמור לחפות מכשיר “פרימיום”.

גם השוליים, העשויים “מתכת”, לא באמת עובדים על אף אחד – המתכת דקה מאוד ולא מספקת את תחושות הכובד והקרירות היוקרתית המאפיינות מכשירים מתכתיים. LG הייתה יכולה באותה מידה להשתמש בפלסטיק צבוע במקום, ואף אחד לא היה מבחין בהבדל.

בניגוד מובהק לשוליים הדקיקים בהם מתהדרת סדרת מכשירי הדגל מבית LG, ה-V10 מציע שוליים גדולים למדי. המסך המשני תופס מקום ניכר בחזית המכשיר, וכך גם השוליים המתכתיים. בשילוב עם מסך עצום בגודל 5.7 אינץ’ מתקבל מכשיר גדול למדי שרק בעלי הידיים הגדולות יוכלו להשתמש בו ביד אחת.

LG V10 (צילום: גאדג'טי)
LG V10 (צילום: גאדג’טי)

גם כאן שמרה LG על סימן ההיכר שלה והציבה את כפתורי השליטה בגב המכשיר. הם ממוקמים אסטרטגית בדיוק היכן שנוחתת האצבע בעת החזקת המכשיר והופכים את השימוש ביד אחת למעט קל יותר. כפתור ההדלקה והכיבוי משמש גם כחיישן טביעות האצבע ומאפשר למכשיר להדליק את המכשיר ולבטל את הנעילה בלחיצה אחת פשוטה.

מסך ותצוגה

LG V10 (צילום: גאדג'טי)
LG V10 (צילום: גאדג’טי)

LG ללא ספק שילבה במכשיר את פאנל התצוגה הטוב ביותר שהצליחה לייצר. הוא מציג צבעים חיים ורווים להפליא, שבשילוב עם צבע שחור עמוק במיוחד נותנים תחושה דומה מאוד לזו של מסך AMOLED. רזולוציית ה-Quad HD מספקת חווית צפייה חדה כתער, והתצוגה הגדולה מדגישה את השיפור על פני רזולוציית ה-Full HD.

הבהירות המקסימלית גבוהה במיוחד והיא מאפשרת למסך להיות ברור וקריא גם תחת אור שמש ישיר. הבהירות המינימלית גבוהה במעט מהממוצע, ולא פעם מצאתי את עצמי משתוקק לבהירות נמוכה יותר שתקל על הצפייה בחשיכה. הבעיה אינה חמורה כבמכשיר ה-G Flex 2, אך היא בולטת בהיותה הפגם היחידי במסך המרהיב.

המסך המשני

LG V10 (צילום: גאדג'טי)
מסך משני LG V10 (צילום: גאדג’טי)

המסך המשני משתלב בצורה חלקה עם המסך הראשי. הם נמצאים צמודים תחת אותה הזכוכית, ולא ניתן להבחין כי מדובר בשני פאנלים נפרדים. לשני הפאנלים קיימות שתי תאורות אחוריות: אחת למסך הראשי ואחת למסך המשני. כאשר המכשיר פועל, תאורת המסך הראשי מאירה גם את המסך המשני ובכך הופכת את צריכת החשמל שלו למינימלית. כאשר המכשיר נעול, התאורה האחורית של המסך המשני פועלת וקיימת דליפת אור קלה אל המסך הראשי בה ניתן להבחין רק בחשיכה.

חומרה וביצועים

עקב בעיות ההתחממות של המערכת על שבב Snapdragon 810, בחרה LG להשתמש באחותה הקטנה – ה-Snapdragon 808. היא מציעה שתי ליבות עוצמתיות במקום ארבע, האמורות לפלוט כמות קטנה יותר של חום ולא להעיב על ביצועי המכשיר.

אף עוצמת העיבוד המופחתת, המכשיר פועל בצורה חלקה למדי. מדי פעם קיימת השהייה קטנה בכניסה ויציאה מאפליקציות ולעיתים אנימציות המעבר אינן חלקות (זאת עקב הרזולוציה הגבוהה), אך חווית השימוש הכוללת מהירה וזורמת. חשוב לציין כי לא מדובר בחיית ביצועים – קיימים בשוק סמארטפונים מהירים בהרבה. עם זאת, ה-V10 ככל הנראה מהיר מספיק עבור מרבית המשתמשים.

LG V10 (צילום: גאדג'טי)
LG V10 (צילום: גאדג’טי)

כאשר המכשיר מתחמם, קיימת ירידה ניכרת בביצועים – המכשיר מתחיל לגמגם וכל הפעולות נעשות איטיות. למרבה המזל, המקרים היחידים בהם המכשיר מתחמם היא כאשר נעשה בו שימוש רציף תוך כדי הטענה או תחת עומסי עבודה כבדים במיוחד (משחקי תלת מימד תובעניים במשך זמן ממושך).

חיישן טביעות האצבע שהוטמע בגב המכשיר מציג ביצועים בינוניים בלבד – פעמים רבות נאלצתי לטפוח על המקש שנית לאחר שהאצבע לא זוהתה. על מנת למטב את סיכויי ההצלחה, יש צורך להניח את האצבע על המשטח תוך מתן תשומת לב לזווית ולמיקום האצבע. חשוב מאוד גם שהאצבע תהיה נקייה – אצבע מלוכלכת לא תעבוד.

אף הפגמים, החיישן מהיר ומדוייק מספיק לשימוש יומיומי ולא מעיב בצורה ניכרת על חווית השימוש. עם זאת, הוא מחוויר לעומת החיישנים המהירים והמדוייקים ששולבו במכשירי הנקסוס האחרונים וגם לעומת חיישן ה-Touch ID מבית אפל.

מולטימדיה

הרמקול הוצב בתחתית המכשיר, והוא מפיק שמע בעוצמה סטנדרטית ובאיכות הגבוהה במעט מהרגיל, ולשם שינוי יש קצת בסים. את חווית השמע האמיתית לא תקבלו מהרמקול המובנה, אלא מיציאת האוזניות. LG שילבה במכשיר מגבר אוזניות איכותי במיוחד, וזו סיבה למסיבה עבור האודיופילים.

במכשיר שולב מגבר (Amplifier) מסוג Sabre 9018 וממיר דיגיטלי-אנלוגי (DAC) מסוג Sabre 9602, שני רכיבים איכותיים במיוחד מבית ESS – חברה מובילה בתחום השמע. כברירת מחדל, שני הרכיבים נותרים כבויים והשמע מטופל בידי המערכת על שבב בלבד. רק לאחר הפעלת אפשרות ה-“Hi-Fi DAC” בהגדרות הרכיבים נכנסים לפעולה – וההבדל עוצר נשימה.

מדובר בהבדל של שמיים וארץ באיכות השמע בזמן שימוש בפונקציית ה-Hi-Fi DAC עם אוזניות איכותיות

בלחיצת כפתור אחת נפתח עולם חדש. הצלילים נשמעים חיים יותר, טבעיים יותר, ברורים יותר. צלילים שהוסתרו הופכים צלולים וכעת ניתן להבחין בין שלל הכלים השונים ללא בעיה. ההבדל מורגש בעיקר כאשר נעשה שימוש באוזניות איכותיות ובמקורות שמע איכותיים (בסקירה נעשה שימוש באוזניות Momentum מבית Sennheiser). סביר להניח כי מרבית המשתמשים בקושי ישימו לב להבדל, אך עבור אודיופילים מדובר בהבדל של שמיים וארץ.

זוהי הפעם הראשונה בה יכולת “שיפור שמע” באמת עובדת ולא רק נעזרת בתכסיסי תוכנה ובאקולייזרים על מנת לעבוד על המשתמש (Beats ו-HTC, אני מסתכל עליכן). יתרון נוסף של מגבר האוזניות האיכותי הוא תמיכה באוזניות בעלות התנגדות גבוהה יחסית – בעוד שבמכשירים אחרים לרוב גם העוצמה המקסימלית לא מספיקה, ה-V10 מספק חווית שמע מרשימה גם 2-3 רמות מתחת לעוצמה המקסימלית.

כיאה לחברה בעלת ניסיון רב בפיתוח טלפונים, המכשיר מספק איכות שיחה טובה. עוצמת השמע באוזנייה וברמקול הייתה גבוהה מהממוצע, וגם מהצד השני של הקו לא נשמעו טענות כלשהן. המכשיר זמין לרכישה בנפחי אחסון גבוהים של 32 או 64 גיגה-בייט, שיחד עם חריץ הרחבת זיכרון מסוג microSD ומגבר אוזניות עוצמתי יוצרים חווית שימוש מושלמת לחובבי מוזיקה מושבעים.

מערכת הפעלה וממשק משתמש

מה לא נאמר על ממשק המשתמש של LG. הוא איטי, מסורבל, ועמוס שינויים מיותרים. הוא נוצר בימים בהם LG ניסתה להעתיק מסמסונג את סוד ההצלחה שלה, והעתיקה ממנה בטעות גם את הממשק המסורבל. בזמן הזה, סמסונג עשתה שינוי תפיסתי והתקדמה לממשק פשוט ומהיר, בעוד ש-LG עשתה בממשק המקרטע שלה שינויים קוסמטיים קלים בלבד.

LG V10 (צילום: גאדג'טי)
LG V10 (צילום: גאדג’טי)

הבעיה הגדולה ביותר בממשק היא הניסיון להתרחק ככל הניתן מהאנדרואיד הנקי (AOSP) ומחזונה של גוגל עבור חווית השימוש במערכת. כל יישומי המערכת של גוגל הוחלפו באלטרנטיבות מבית LG (שכמובן מתפקדות פחות טוב) וגם מקלדת גוגל המצויינת הוחלפה באלטרנטיבה מיושנת מבית LG.

אם ברצונה של LG לשפר את הממשק ולהפוך אותו לאטרקטיבי יותר בעיני המשתמשים, היא צריכה ללמוד מחברות כמו OnePlus ומוטורולה כיצד ניתן לעצב ממשק שעומד בקנה אחד עם רצונה של גוגל, זאת מבלי לאבד לגמרי את הזהות העצמית ואת הייחוד.

LG V10 (צילום: גאדג'טי)
LG V10 (צילום: גאדג’טי)

על מנת להמתיק במעט את הגלולה המרה, שילבה LG במערכת כמות נאה של אפשרויות התאמה אישית – ניתן לשנות את גופן המערכת, סידור הכפתורים הוירטואליים, עוצמת הרטט ועוד. יכולת חמודה ובלעדית ל-LG היא המחשת מצב מזג האוויר על מסך הנעילה. טיפות וירטואליות על המסך אמנם מבהילות מעט בפעם הראשונה, אך בהחלט מוסיפות מימד כלשהו לחוויה החורפית. יכולת נחמדה נוספת היא חלונית קופצת המציעה למשתמש לכבות את שירותי המיקום כאשר הם לא בשימוש – בחירה החוסכת חשמל ומאריכה את חיי הסוללה.

המסך המשני

LG V10 (צילום: גאדג'טי)
מסך משני LG V10 (צילום: גאדג’טי)

LG ללא ספק הפיקה את המירב האפשרי מהמסך המשני הקטנטן ומצאה לו שימושים רבים. ראשית, כאשר המכשיר פועל, ניתן להשתמש במסך המשני כמחליף אפליקציות – בכך ניתן להחליף אפליקציה בנגיעה אחת בלבד וליצור חווית ריבוי-משימות מהירה במיוחד שתקרוץ למשתמשים מתקדמים רבים.

במהלך שיחת טלפון, חיווי השיחה מופיע על המסך המשני ומאפשר לסיים את השיחה מבלי להפריע למתרחש במסך הראשי. גם בקבלת התראות, הן מוצגות על גבי המסך המשני מבלי להפריע למסך הראשי באופן שמרגיש אינטואיטיבי וטבעי.

במסך הנעילה יכולותיו של המסך המשני גדולות עוד יותר. הוא פועל תמידית ומציג בכל רגע את השעה, את מזג האוויר ואת ההתראות שהתקבלו. הוא חוסך זמן רב בהדלקה חוזרת ונשנית של המכשיר לבדיקת השעה וההתראות, ומסוגל לשנות את אופן השימוש בטלפון משמעותית. במסך הנעילה ניתן להיכנס גם להגדרות הבהירות ולבצע שינויים מבלי לבזבז חשמל בהדלקת המכשיר.

מצלמה

LG V10 (צילום: גאדג'טי)
LG V10 (צילום: גאדג’טי)

מכשירי הדגל מבית LG עומדים זה מספר שנים בשורה אחת עם הסמארטפונים המובילים בתחום הצילום. בדומה למכשיר ה-G4, גם ה-V10 מפיק תמונות רוויות וחדות דרך מצלמה אחורית ברזולוציית 16 מגה-פיקסל. הייצוב האופטי הוא מהיעילים בתחום והוא מאפשר לכידת תמונות ברורות ובהירות גם בתאורה חלשה. החידוש המשמעותי היחידי במצלמת ה-V10 הוא היכולת לצלם סרטוני וידאו ידניים עם שליטה מלאה על ההגדרות – תוספת חביבה עבור צלמים מנוסים שיכולים כעת ליצור סרטונים מקצועיים יותר.

“פריצת דרך בתחום הסלפי”

על מנת לבלוט בתחום הצילום במכשירי סמארטפון, לא די להסתפק באיכות צילום טובה – יש צורך ביכולת מיוחדת, גימיק מרהיב שמציב את המכשיר מעל כל השאר. ה-V10 עושה בדיוק זאת – עם המצלמה הקדמית. במכשיר שולבו זוג מצלמות קדמיות ברזולוציית 5 מגה-פיקסל, אחת רגילה ואחת בעלת זווית רחבה במיוחד. המצלמה הרחבה היא לא פחות מפריצת דרך בתחום הסלפי – לא ברור מדוע אף יצרנית לא חשבה על הרעיון לפני כן.

LG V10 (צילום: גאדג'טי)

זווית הצילום הרחבה מוסיפה טוויסט מעניין לכל תצלום סלפי. היא מציגה את המשתמש בפרפסקטיבה אחרת, מכניסה לתמונה הרבה יותר מהסביבה ומפיקה תמונות מעניינות הרבה יותר. בנוסף, סלפי אחד מסוגל להכיל עד 5-6 אנשים (כאשר המכשיר במצב אופקי) – כמות גבוהה בהרבה משל מצלמת סלפי רגילה, מה שככל הנראה מייתר את הצורך במוט סלפי ייעודי. המצלמה הרחבה היא המצלמה הנבחרת באפליקציות צד שלישי כדוגמת Snapchat, כך שניתן לנצל את יתרונותיה בכלל רחבי המכשיר.

LG V10 (צילום: גאדג'טי)

LG V10 (צילום: גאדג'טי)

סוללה

אף שילובו של המסך המשני, חיי הסוללה של מכשיר ה-V10 גבוהים מהממוצע. סוללה בקיבולת 3,000 מילי-אמפר שעה מזינה את המכשיר ומספקת כ-4 שעות מסך. גם בשימוש אינטנסיבי למדי סביר להניח שלא תחפשו את המטען הקרוב לפני סוף היום. עבור משתמשים כבדים במיוחד הפכה LG את סוללת המכשיר לנשלפת, כך שניתן להצטייד בסוללות נוספות ולהחליף ביניהן במהלך היום. שימוש מחוכם בחיישן הקרבה מכבה את המסך המשני כאשר המכשיר נמצא בכיס ובכך משפר עוד יותר את חיי הסוללה.

במקרה והסוללה נגמרת, ניתן להפיח בה חיים שנית במהירות – למכשיר צורף מטען מהיר בטכנולוגיית Quick Charge 2.0 המטעין את המכשיר במהירות גבוהה. קצב הטעינה של האחוזים הראשונים (עד 25 אחוז) עומד על כשני אחוזים לדקה ולאחר מכן הטעינה מאטה לקצב של כאחוז וחצי לדקה.

סיכום

LG V10 (צילום: גאדג'טי)
LG V10 (צילום: גאדג’טי)

אין ספק כי LG התעלתה על עצמה והצליחה לייצר מכשיר משובח שעונה על ההגדרה “מכשיר פרימיום” במלואה. הוא מצטיין בכל היכולות הבסיסיות ומוסיף עליהן מספר גימיקים שימושיים כדוגמת המסך המשני ומצלמת הסלפי הרחבה. היינו שמחים לראות את LG משפרת את ממשק המשתמש שלה ומשתמשת בחומרים איכותיים יותר בבניית המכשיר, אך אלו חסרונות שמתגמדים לעומת יתרונות המכשיר הגדולים.

הסיבה האמיתית לא לרכוש את ה-V10 היא המחיר: המכשיר נושא עימו תגית מחיר גבוהה במיוחד שכמעט רק חובבי LG מושבעים יוכלו להצדיק. אם אף אחד מהגימיקים המשוכללים לא שבה את ליבכם, סביר להניח שתוכלו למצוא מכשיר בעל יכולות דומות ותגית מחיר נוחה יותר.

האריזה ותכולתה
10/10
עיצוב ואיכות בניה
7/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
10/10
מערכת הפעלה
6/10
מולטימדיה
9/10
סוללה
9/10
מצלמה
10/10
8.8
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מצטיין בתחומים הרגילים
  • יכולות ייחודיות ושימושיות
  • סוללה נשלפת והרחבת זיכרון
מה פחות אהבנו
  • יקר
  • ממשק משתמש מאכזב
  • מורכב מחומרים זולים

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 3,699 שקלים
  • שוק פתוח: 3,250 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים