ביטס: ועדת חקירה בקיקסטארטר ומה עשו 100 מיליון מנותקי וואטסאפ

פסלו של שרלוק הולמס בבייקר סטריט, לונדון פסלו של שרלוק הולמס בבייקר סטריט, לונדון (קרדיט: dynamosquito / flickr)

אתר מימון ההמונים, קיקסטארטר החליט לשכור עיתונאי חוקר כדי לבדוק למה בדיוק נכשל מיזם הרחפנים המבוקש Zano. פרוייקט זה הצליח לגייס את המימון הגדול ביותר באירופה והבטיח לבנות באמצעותו שבב לרחפנים זעירים כדי שאלו יוכלו לנווט לבד ולהיזהר ממכשולים.

המיזם משך 12,075 תורמים שיחד הביאו מעל ל-2.3 מיליון פאונד (13.6 מיליון ש”ח), אך לא שלח את הרחפנים שהבטיח בקיץ. באוגוסט, ביקר צוות של ה-BBC את היזם וגילה שהרחפן מתקשה מאוד מחוץ לבית ונותר תוך 5 דקות ללא סוללה. עם או בלי קשר, נראה שבבלוג של קיקסטארטר מנסים לשדר עסקים כרגיל כדי להוריד את רמת החשש של המשתמשים.

עליבאבא נכנסת לתחום העיתונות

עליבאבא של ג’ק מא רכשה עיתון הונג קונגי בשפה האנגלית תמורת 262 מיליון דולר אמריקני. בנוסף להיותו עיתון מודפס, החברה היא גם המוציאה לאור של הגרסאות המקומיות ל-Elle ו’אסקוויר’ היוקרתיים. הדיווח של עליבאבא על הרכישה נשלח ב-9 בערב, זמן מתאים ‘לקבור’ הודעות.

ויש סיבה טובה שג’ק מא לא ירצה בתשומת הלב: הוא מעתיק את מה שעשה מקבילו האמריקני, ג’ף בזוס, כשרכש את הוושינגטון פוסט. כמו בזוס אז, גם כאן טוענת הנרכשת שהמהלך לא נועד כדי לצבור השפעה ציבורית דרך המדיה.

Hover-Boards החוצה

באחד הטורים הקודמים סיפרנו על הבעיה שמציבים ה-Hoverboards בערים ועל כך שחלקן עלולים לעלות באש באופן ספונטני. עכשיו גם אמזון החליטה לסלק כמה דגמים בעלי סיכון גבוה מהחנות שלה ולהזהיר את הציבור מפני הרכבים המסוכנים וביקשה מהם להשליכם לפח.

קרדיט: urbanwheel.co
קרדיט: urbanwheel.co

למה עברו הברזילאים מוואטסאפ לטלגרם?

100 מיליון ברזילאים נותקו לפני יומיים מאפליקציית הוואטסאפ שלהם כי ממשלת ברזיל החליטה לאסור על פעילותה. למה? כי סוחרי סמים השתמשו באפליקציה כדי לתקשר בינהם. זה שיחק ישר לידיהם של פוליטיקאים מקומיים.

האפליקציה חזרה לפעול בהוראת שופט הגיוני יותר (קצת לפני תום ה’עונש’ בן 48 השעות), אך לא לפני שמיליון וחצי ברזילאים הורידו את האפליקציה המתחרה, טלגרם, ומארק צוקרברג כתב פוסט זועם על החלטתה של ברזיל.

מה עושים בשביל תשומת לב מגוגל

מישהו שבנה אפקליציה ללימודי טכניקות פריצה קיבל מייל מגוגל ובו הסבר למה היא לא מאשרת לאפליקציה שלו להישאר בחנות ושום הסבר נוסף לא עזר, הוא דיבר עם תשובות מוכנות שנשלחו לו במייל. לאחר שאותו בחור פרסם בלוג פוסט בנושא הוא הופתע לקבל תמיכה מהמוני אנשים זועמים שהזדהו עם המאבק בצנזורה התאגידית, חלקם בקללות.

הרעש בטוויטר עשה את שלו ובגוגל שמו לב. הם יצרו איתו קשר ואמרו שיבדקו את האפליקציה שלו שוב. כך, למרות שעל פניו התוכן סותר את תנאי השימוש של החנות, הם קיבלו את טענתנו שרק כך אנשים ילמדו על אבטחת מידע ואפילו אובמה בעד זה.

סוף דבר: לאחר כמה שינויים בניסוחים כך שיהיה ברור שלא מדובר במטרות פריצה וחדירה זדונית, האפליקציה חזרה לחנות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים