Realface הישראלית רותמת את המוח האנושי לטובת זיהוי פנים

Realface Logo Gadgety

המוח האנושי הוא ללא ספק אחד מהמערכות המורכבות והיעילות ביותר שקיימות כיום בעולם, לא לחינם הוא הפך לאחד המודלים המסקרנים ביותר בעולם הרפואה ובעולם הטכנולוגיה. המוח יכול לבצע מגוון רחב של פעולות שמתבססות על מערכת נוירונים מורכבת שיודעת לבצע כמות אדירה של פעולות במקביל. סטארטאפ ישראלי חדש בשם Realface רותם את טכניקות עיבוד המידע המדהימות של המוח ומיישם אותן על מנת לבנות מערכת זיהוי פנים מתקדמת שאף מתעלה על היכולת האנושית.

כדי להגיע לרמת זיהוי גבוהה מאוד, עושה Realface שימוש ב-Deep Learning – טכניקת לימוד שמאפשרת למחשבים לעבד כמות גדולה של מידע ולהסיק ממנה מסקנות, וזאת בזכות בניית מודל וירטואלי המדמה את מערכת הנוירונים במוח האנושי. באופן זה הצליחה Realface ללמד את המערכת שלה לזהות מגוון עצום של אלמנטים בתוך תמונות ואף לזהות פרצופים של בני אדם ברמת דיוק גבוהה למדי. יתרה מכך, המערכת של Realface אף יודעת לזהות את מצב הרוח שלהם ולא רק לענות על השאלה “האם מדובר באותו האדם?”.

תהליך הלמידה מתבצע על-ידי ניתוח מסות עצומות של מידע. המערכת של Realface יודעת לעבד כמויות מאוד גדולות של מידע, בצורה יעילה כמובן, ומתוכן להסיק את המידע הנדרש. לאחר מספר רב של הרצות, יודעת המערכת להפיק תובנות ולהבין את החוקיות שחוזרת בכל פעם.

בשימוש באותה הטכניקה, הצליחה רשת הנוירונים של Realface ללמוד כיצד להבחין בין פרצופים באמצעות ניתוח פנים. המון פנים. בתחילת התהליך הוצגו למערכת כמות גדולה של מפורסמים, כאשר לכל מפורסם קוטלגו עשרות אלפי תמונות במספר רב של מצבים ותנאי תאורה. בשלב זה החלה המערכת להעביר את המידע בין רשת הנוירונים שלה ובכל פעם נמדדה רמת הדיוק של זיהוי הפנים. לאחר מספר רב של איטרציות, ולא מעט תיקונים של רשת הנוירונים, המערכת למדה לזהות כמעט את כל המפורסמים עם סטייה קטנה מאוד.

יותר טובים מבני אדם

קצת מספרים: נכון לכתיבת שורות אלו מצליחה Realface להגיע לרמת זיהוי פנים של 99.67 אחוז. רק כדי לסבר את האוזן, רמת הזיהוי בקרב בני האדם עומדת על 97.5 אחוז בממוצע, מה שאומר שישנם לא מעט פעמים בהן המערכת של Realface תתעלה על המוח האנושי. על פי פרסומים של פייסבוק משנת 2014, רמת הדיוק של הרשת החברתית, בפרויקט שנקרא DeepFace, עומדת על 97.35 אחוז. דיווחים אחרונים, שמרניים למדי, מציניים כי היא הגיעה לרמת דיוק של 99.3 אחוז ואף יותר. נתונים מרשימים אלה מצליחים למקם את Realface בקדמת הבמה בתחום זיהוי הפנים לצד שחקניות חזקות אחרות בתחום.

נכון לכתיבת שורת אלה Realface מצליחה להגיע לרמת זיהוי פנים של 99.67 אחוז, כאשר רמת הזיהוי בקרב בני האדם עומדת על 97.5 אחוז בממוצע

לצד אחוזי הדיוק הגבוהים מצליחה Realface לעמוד במספר רב של אתגרים טכנולוגים אחרים שמערימים קשיים על טכנולוגיות מתחרות. אחד מאותם אתגרים היא היכולת לזהות שמדובר בפרצוף אמיתי ולא בתמונה או סוג של “פסל” שמחקה את פניו של מושא הבדיקה. Realface מכניסה לשקלול גם פרמטרים שקשורים בעומק הפנים ובתנודות הקטנות של הגוף האנושי כדי להחליט אם מדובר באדם או לא.

האתגר השני, והמגניב ביותר יש לציין, הוא אתגר התאומים: המערכת צריכה להבחין בין שני תאומים זהים ולדעת מתי כל אחד מהם מוצג בפניה. Realface, בסדרת ניסוייים שבחנה זוגות תאומים, הצליחה להבדיל בין האחים השונים ואף קבעה מי עומד מולה בכל שלב. חשוב להדגיש כי לא מדובר על כיסוי הרמטי, מדובר בניסויים ראשוניים על מספר מצומצם של זוגות תאומים, אך היכולת קיימת.

Realface מציעה את הטכנולוגיה שלה בצורת SDK אותו יכולות חברות להטמיע בשירותים השונים שלהן ובכך לעשות שימוש חכם במנגנון זיהוי פנים. באופן זה, יכולים בנקים, חברות אשראי או כל גוף פיננסי אחר להשתמש במנגנון זיהוי הפנים כדי לדעת האם המשתמש שמבקש לעשות פעולה בנקאית הוא אכן האדם המקושר לחשבון. ישנן עוד מספר רב של דוגמאות בהן זיהוי פנים מתקדם יכול להיות מועיל וניתן אף להשתמש בו כתחליף ל-“שם המשתמש והסיסמה” שמלווים אותנו לא מעט שנים.

Realface מסוגלת לעשות הרבה יותר מסתם לזהות פנים ולהבין מי הדמות שניצבת מולה. הטכנולוגיה של החברה מסוגלת לספק גם תובנות נוספות, מעמיקות יותר, שיכולות להיות קריטיות לבעלי עסקים. דמיינו שאתם משתמשים בשירות כדי להיכנס לחשבון אמזון שלכם והמערכת של Realface קולטת שאתם נראים מעט מודאגים וכפועל יוצא מכך אמזון תדע אילו מוצרים להציע לכם ואילו לא. גם כאן השימושים הם כמעט בלתי מוגבלים והבנת הנואנסינים הקטנים בפרצופם של בני האדם יכולים להיות הבסיס למערכת הצעת מוצרים מתאמת אישית, או למגוון פתרונות טכנולוגיים ורסטיליים.

כוח המוח

Group_Photo_a4_lowres-01 (1)

כמובן שעם כוח גדול מגיעה גם אחריות גדולה, אחריות אליה חברת Realface מתייחסת בכובד ראש. חשוב להדגיש כי Realface אינה שומרת את התמונות ולא בונה מאגר של פרצופים – מה שבכל מקרה לא חוקי בעליל. כל המידע שנקלט במערכת מומר בסופו של יום למספרים ומשתנים ותו לא. חמור מכך, את המידע הגולמי לא ניתן לשחזר לכדי פנים גם במידה והוא מגיע לידיים הלא נכונות. מעל הכל, המידע כולו נשמר באופן מקומי על גבי המכשיר בו נעשית פעולת הזיהוי, באופן דומה לדרך בה פועלים חיישני טביעת האצבע במכשירי אפל או אנדרואיד.

חברת Realface הוקמה בשנת 2014 ע”י עדי אקהויז ברזילי, אביב מדר וגידי ליטווין והיא פועלת מעל שנה וחצי בישראל. החברה פועלת עכשיו במטרה להטמיע את ה-SDK שפיתחה בגופים פיננסים וחברות מדיה שונות. בנוסף לכך, החברה מתחילה לעבוד מול גורמים בארה”ב במטרה להכניס את הטכנולוגיה למוצרים ושירותים אמריקאים.

לפרטים נוספים  על החברה – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים