תערוכת CES 2016: טלויזיות חדשות מבית LG יציעו רזולוציית 8K ותמיכה ב-HDR

מסך 4K תומך HDR של LG בתערוכת CES 2016 מסך 4K תומך HDR של LG בתערוכת CES 2016 (קרדיט: יח”צ LG)

תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית הגדולה של השנה, CES 2016, תיפתח בעוד מספר ימים בלאס וגאס, נבאדה, אך כבר כעת חושפת ענקית מוצרי האלקטרוניקה, LG Electronics, את סדרת מסכי הטלויזיה החדשים שלה לשנת 2016.

בעוד ב-LG ממשיכים לדחוף קדימה עם מסכי ה-UHD (המוכרים גם כמסכי 4K), החברה מכריזה באופן רשמי כי השנה היא מוכנה עם מסך טלויזיה ענק מימדים ברזולוציה גבוהה במיוחד של 8K. הטלויזיה החדשה, מדגם UH9800, תציע מסך בגודל 98 אינץ’ ותהיה מוכנה למשלוח לחנויות ברחבי העולם במחצית השניה של 2016.

את המחיר לא חושפת החברה בשלב זה, אך בהתחשב במחירה של טלויזיה דומה בעלת מסך 8K מבית שארפ, שהחלה להימכר באוקטובר 2015, יש להניח כי ה-LG UH9800 תגיע גם היא במחיר הנע סביב 130 אלף דולר (כחצי מיליון שקלים) ומעלה.

מילת המפתח ב-2016 היא HDR

מידי שנה נאבקות ביניהן יצרניות מסכי הטלויזיה השונות על תואר “התמונה הטובה ביותר” ומשתמשות בטכנולוגיות שפיתחו על מנת שיעידו על השיפורים שנעשו משנה לשנה. בשנת 2015 שמה LG דגש מיוחד על מסכי ה-OLED, והשנה מרחיבה החברה את היריעה ושמה במוקד גם מסכי LCD/LED המשלבים את המילה האחרונה שלה בתחום התמונה – HDR.

מסך 4K תומכי HDR
מסך 4K תומכי HDR (קרדיט: יח”צ LG)

את המושג HDR (טווח דינמי רחב) ככל הנראה נשמע גם מצידן של יצרניות מסכי טלויזיה נוספות והוא המונח החדש המייצג את איכות התמונה המשופרת שנזכה לראות במסכים החדשים אל מול אלו שהוצגו בשנים קודמות. המשמעות של HDR במסכיה החדשים של LG הינה בהגברת רמת הניגודיות (קונטרסט), הצגת צבעים מדויקים יותר והעמקת הצבעים השחורים לשם הצגת תמונה קרובה ככל האפשר למציאות.

ממש כפי שעשתה עבור לקוחותיה בעבר, כאשר הציעה לשפר את איכות שידורי התכנים ברזולוציות נמוכות כך שיספקו תמונה טובה יותר על-גבי מסכי ה-UHD שלה, כך פועלת כעת LG Electronics במסכי ה-HDR Plus שלה, גם הם תומכי UHD 4K. סדרת המסכים החדשה תציע מחבר HDMI אשר מאחוריו עומד מנוע SDR-to HDR שימיר תכנים שאינם מופיעים ב-HDR לרמה של “כמעט HDR”, לדבריה.

סדרת מסכי ה-UHD 4K החדשה התומכת ב-HDR Plus של LG Electronics תגיע במגוון גדלי מסכים הנעים בין 55 ועד 86 אינץ’, כאשר המסכים לסדרת ה-LG UH9500 יציעו מבנה דק מתמיד, “כמעט ללא שוליים”, ובעל עובי מינימלי של 6.6 מ”מ.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים