משקפי המציאות המדומה Oculus Rift זמינים כעת לרכישה במחיר 599 דולר

לאחר שנים של פיתוח, דגמי אב-טיפוס מסקרנים ורכישת ענק מאת פייסבוק, משיקה אוקולוס את משקפי המציאות המדומה המדוברים שלה, ה-Oculus Rift. מחיר הערכה עומד על 599 דולרים והיא זמינה כעת באתר החברה, כאשר הזמנות ימומשו ויישלחו ללקוחות החל מחודש מרץ בשנת 2016. לא ניתן לשלוח בשלב זה את המכשיר לישראל (לרשימת המדינות המלאה).

הערכה הבסיסית תגיע עם שני משחקים עליהם דיווחנו בעבר: משחק הפלטפורמה החביב Lucky’s Tale ומשחק האקשן בחלל EVE: Valkyrie, שניהם עושים שימוש נרחב במציאות מדומה ומותאמים במיוחד למשקפי ה-VR החדשים. בנוסף, ישנם כבר כמה משחקים בשוק התומכים במציאות מדומה, כגון Elite: Dangerous, Team Fortress 2 ו-Trackmania 2. ניתן גם לחוות שלל משחקי אינדי משעשעים, כמו “Soda Drinker Pro”, משחק סימולציה של שתיית משקה מוגז.

חנות Oculus
מתוך חנות Oculus

דרישות המערכת

על מנת להשתמש ב-Oculus Rift נדרש מחשב חזק. דרישות המערכת המומלצות שפורסמו עוד בחודש מאי מפרטות כי יש צורך במעבד Core-i5 4590 ומעלה, לצד כרטיס NVIDIA GTX 970 או AMD 290 או מתקדם יותר. הערכה תשתמש גם בשני חיבורי USB 3.0 ותדרוש למעלה מ-8GB של זיכרון RAM.

הסיבה לדרישות אלו נעוצה בכך שהמחשב צריך לרנדר שתי תמונות במקביל (אחת לכל עין) בקצב של 90 תמונות לשניה, שנמצא להיות קצב הריענון המינימלי שאינו גורם לבחילות בשימוש במשקפיים. לטענת Nvidia, פחות מאחוז אחד מהמחשבים בעולם יכולים להתמודד עם המשימה נכון לעכשיו.

זוהי יריית הפתיחה של מירוץ המציאות המדומה, כשלצד חברת Oculus מתחרות חברות כמו HTC, סוני ומיקרוסופט, השוקדות על פתרונות מציאות מדומה ומציאות רבודה משלהן. המוצרים השונים צפויים להגיע במהלך השנה ולתת מענה למגוון שימושים של הטכנולוגיה, החל מ”הלבשת” שכבה וירטואלית על העולם הסובב אותנו וכלה בהפיכת מכשירי סלולר לקונסולות משחקי מציאות מדומה עצמאיים.

לחנות Oculus


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים