עדכון גרסה: רכבי טסלה יוכלו לנסוע גם ללא נוכחות נהג ברכב

Tesla Model X Tesla Model X

רכבים אוטנומים כבשו את תערוכת CES 2016 ולא הייתה יצרנית רכב אחת, וגם כמה חברות טכנולוגיה, שלא הציגו את הבשורה שלהן בתחום. בעוד שמרבית החברות מכוונות לכך שהנהיגה ברכב תתבצע בעוד שהנהג עדיין נמצא בה, דווקא עדכון חדש של טסלה מוטורס מצליח לייתר אפילו את הנוכחות של הנהג האנושי בתוך הרכב.

בעדכון תוכנה חדשה שהוציאה לרכבי הטסלה מדגם S ודגם X, הוסיפה החברה אפשרות חדשה: נהיגה ללא נוסע ברכב. אם במרבית הדגמים האחרים, הרכב מסוגל לנסוע בעצמו אך נוכחות הנהג במושב הקדמי הייתה הכרחית, אולם כעת, הרכב של טסלה יוכל לבצע מספר משימות גם כשהוא ריק לחלוטין.

בדרך זו, יוכל הרכב להחנות עצמו לבד, בחניות שעולות על הרוחב של 1.2 מטר, ובכך לשחרר את הנוסעים להמשיך לדרכם. דוגמה נוספת לחופש הפעולה של הרכב היא בעת יציאה מחניון פרטי – הרכב של טסלה ידע לצאת לבד מהחניון ולחכות לנוסעים בקדמת הבית. כמובן שיכולת זו תקפה גם במצב ההפוך, בו הרכב צריך להיכנס לבד לחניון הפרטי.

העדכון החדש, גרסה מספר 7.1, הוא העדכון המשמעותי השני ששחררה החברה בתקופה האחרונה. העדכון הקודם, שאפשר נהיגה במצב “נהג אוטומטי”, עורר לא מעט הדים ורעש בתקשורת בעקבות הסכנות הרבות שהתגלו בו. אף שהפיצ’ר הוגדר כבטא, נהגים רבים בחרו להפעיל את היכולת החדשה ולתת לרכב לנהוג במקומם. כמובן שיש כאלה שלקחו זאת צעד קדימה וישבו במושב האחורי ללא כל יכולת להשתלט על הרכב במידת הצורך.

האינטרנט עד מהרה התמלא בסרטונים בהם כמעט נגרמו תאונות רצינות, חלקן בכביש מהיר, בעקבות טעויות שבוצעו על ידי המערכת. העדכון היה כל כך בעייתי עד שטסלה נאלצה להסיר אותו בסופו של דבר כדי למנוע אסון כלשהו בעתיד.

השדרוג החדש של טסלה הוא צעד משמעותי לקראת העתיד של הרכבים האוטונומים ופותח בהם מגוון רחב של שימושיים חדשים. באופן זה, רכב אחד יוכל לשמש מספר נהגים במקביל ואף לנוע באופן עצמאי בין נקודה לנקודה. לדוגמה: בזמן שההורים הגיעו לעבודה, יוכל הרכב לחזור לבד לביתם ולהסיע את הילדים לבית הספר, ולחזור בערב למקום העבודה, שוב באופן עצמאי, ולאסוף את ההורים.

קוראי גאדג’טי בעלי דגמי טסלה S או X מתבקשים לעדכן אם קבלו את העדכון החדש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים