פייסבוק סוגרת את Parse: הנה 5 אלטרנטיבות לפלטפורמת הפיתוח

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק בתמונה: מארק צוקרברג, מנכ”ל ומייסד פייסבוק (קרדיט: Brian Solis)

הפתעה גדולה בתחום הפיתוח למובייל: חברת פייסבוק מחליטה לסגור את Parse, פלטפורמה מבוססת ענן המספקת כלים ושירותים עבור מפתחי אפליקציות למובייל, אחרי שנרכשה בסכום המוערך בכ-85 מיליון דולר לפני כשלוש שנים. בימיה המוקדמים התרכזה Parse בעיקר בתחום הפיתוח למובייל וגרפה אלפי משתמשים מסביב לעולם שהשתמשו בפלטפורמה לפיתוח צד השרת (Backend) של האפליקציות שלהם.

Parse תשאיר את הדלתות פתוחות למשך שנה עד לתאריך ה-27 בינואר 2017, זאת על מנת שיתאפשר למפתחים שמחזיקים את המידע והפיתוח צד-שרת שלהם ליצא את המידע לשירות זמין אחר. כמו כן, שחררה חברת Parse את מבנה שרת הליבה שלהם כקוד פתוח באתר Github כדי לעזור למפתחים לצאת מהשירות בצורה נוחה יותר. חברת RapidAPI הישראלית עובדת ברגעים אלה על כלי שמאפשר להציל את המידע מתוך השירותים של Parse ולהקל על מפתחים לשמור על האפליקציות שלהם באוויר.

תחום ה-Backend as a Service (פיתוח צד שרת כשירות חיצוני) תופס תאוצה בשנים האחרונות אצל מפתחי אפליקציות ואתרים רבים מסביב לעולם, פיתוח של Backend לרוב נמשך זמן רב ומסובך יחסית לביצוע ולכן מפתחים מעדיפים להשתמש בשירות חיצוני כדי לחסוך את הזמן ולצאת לשוק מהר יותר. כך קמו חברות Backend as a Service שונות סביב העולם המאפשרות למפתחים לפתח מהר יותר את צד השרת שלהם.

5 אלטרנטיבות לשירותים של Parse

  • AWS Mobile Hub – תחלופה בתחום ה-Backend as a service של חברת אמזון שיצאה לא מזמן מבית Amazon Web Services. למרות שהכלי עדיין בשלב בטא, AWS היא פלטפורמה מוכרת שנמצאת בשימוש על ידי חברות ענק כמו Netfilx ו-Yelp.
  • Firebase – החברה נותנת פתרון מצוין לשמירת נתונים בזמן אמת. פלטפורמה זו מושלמת אם האפליקציה שלכם עוסקת בעיקר בתקשורת זמן אמת ושמירת נתונים (משחקים, צ’אט, שיתופים), אבל לא גמישה מספיק למשימות אחרות כגון תשלומים, SMS.
  • RapidAPI – תחלופה ישירה (כחול לבן) לחברת Parse המאפשרת לכם לבנות את הBackend של האפליקציה או האתר שלכם בצורה המהירה ביותר. כמו כן, מאפשרת חיבור מהיר ונוח לשירותים חיצוניים בקטגוריות שונות כגון: תשלומים, שליחת SMS, חיבור לפייסבוק, שליחת הודעות פוש (Push Notifications) ועוד.
  • Kinvey – החברה מספקת שירותי Backend as a service לחברות Enterprise (חברות ענק) ואינטגרציות למערכות מידע גדולות.
  • Back& – חברה ישראלית המאפשרת בניית צד שרת על פלטפורמת AngularJS. החברה מאפשרת חיבור נוח של מאפיינים כמו: שליחת הודעות פוש, חיבור נוח לפלטפורמות חברתיות ועוד.

עולם ה-BaaS לא מסתיים עם סגירתה של Parse. זו הזדמנות למפתחים לגלות חברות חדשות המציעות סט כלים חדש ואיכותי לפיתוח מהיר של צד השרת לאפליקציית המובייל או הווב שלהם.

*הפוסט נכתב ע”י מיקי חסלבסקי – בלוגר, מעצב UI ו-UX, ומנהל מוצר בחברת RapidAPI.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים