דיווח: תכנון ופיתוח מכשירי סדרת הנקסוס ירוכזו לידיה של גוגל

Huawei Nexus 6P (צילום: גאדג'טי) Huawei Nexus 6P (צילום: גאדג’טי)

גוגל עתידה לקחת שליטה מלאה על תהליך התכנון והפיתוח של סדרת הנקסוס מתוך מטרה להפיק מכשירים באופן דומה לדרך בה עושה זאת אפל עם מכשירי האייפון, כך עולה מדיווח אתר The Information.

לאורך השנים עבדה החברה בצמוד עם יצרניות חומרה מובילות כמו HTC, מוטורולה, LG, סמסונג ו-Huawei, אלו דאגו לתכנון ופיתוח המכשירים, כאשר גוגל, מצידה, הכתיבה כיצד ישולב צד התוכנה, הכולל את הגרסה הנקיה של מערכת ההפעלה אנדרואיד. על-פי הדיווח, צפויה גוגל לשנות את הדרך בה היא פועלת כיום עם מכשירים בסדרת הנקסוס ולא תייצא עוד את עבודת הפיתוח לחברות חיצוניות, אלא תשתמש בהן כיצרניות המכשירים בלבד, בדומה לדרך בה נוהגת אפל עם מפעלי פוקסקון כיום.

גוגל זקוקה לשליטה בפרסום במובייל

מטרתה של גוגל, על פי הדיווח, הינה לחזק את מעמדה של אנדרואיד בעולם המכשירים הניידים על מנת להיאבק בשלטונה של אפל בתחום הפרימיום. אפל מוכרת מידי שנה מעל ל-200 מיליון סמארטפונים, ולאחרונה חשפה כי סך המכשירים הפעילים תחת מותג החברה עומד על מעל ממיליארד.

עבור גוגל מדובר בנתח שוק גדול במיוחד של מכשירים מהם היא מפיקה הכנסות מפרסום, כאשר נתונים משנת 2014 שנחשפו לאחרונה מעידים על כך שענקית החיפוש ושירותי הרשת מוציאה סכומי עתק על מנת להשתלב במכשיריה של אפל בשל הפופולריות שלהם.

לא מדובר בפעם הראשונה בה ניסתה גוגל לשנות את הדרך בה היא עובדת עם היצרניות השונות על תכנית הנקסוס. אם בעבר הכתיבה החברה לשותפותיה את הנדרש בצד התוכנה בלבד ואף סבסדה את מחיר המכשירים אותם מכרה דרך החנות האינטרנטית שלה, הרי שכיום מכתיבה גוגל באמצעות מכרז על מכשירי סדרת הנקסוס את בקשותיה בצד החומרה והמחיר להם יתחייבו היצרניות.

בראיון שערכנו לאחרונה עם קובי כליף, הסביר מנכ”ל יבואנית מוצרי וואווי בישראל, אלפא טלקום, את דרך בחירתה של גוגל ביצרניות לתכנית הנקסוס, בעקבות שילוב מכשיר הנקסוס 6P בתכנית:

גוגל מפרסמת מכרז. מה הדרישות, איך צריך להיראות הגודל של המסך, איזה מעבד. גוגל מכריזה על המפרט ואז היצרנים צריכים להגיד איך המארז הולך להיראות ובאיזה מחיר זה הולך להיות. זה שיתוף מלא בין גוגל לבין היצרן.

חומרה ותוכנה בבית אחד

המעבר של גוגל לפיתוח מלא של מכשירים בסדרת הנקסוס בעתיד יוביל לצמצום משמעותי בשיתוף הפעולה עם היצרניות במסגרת זו.

הצצה לאחור

אם בעבר ידעו תכניותיה של גוגל התנגדויות מצד יצרניות הסמארטפונים בשל התחרות האפשרית אותה יכולה להעניק להן מפתחת מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר כיום בשוק, הרי שגם במקרה של לקיחת המושכות לידיה בפיתוח מכשירי הנקסוס צפויה החברה להיתקל בהתנגדויות דומות.

הדבר עשוי לתרום לצרכנים הסופיים, שיקבלו מכשיר שכל חלקיו תוכננו ופותחו על ידי חברה אחת, בצד התוכנה והחומרה גם יחד, זאת בדומה לדרך בה פועלות אפל עם מכשירי האייפון ומיקרוסופט עם מכשירי הלומיה.

שחקנית נוספת הפועלת לשם פיתוח צד התוכנה והחומרה גם יחד במכשיריה הינה סמסונג, אשר מובילה את תחום הפיתוח של מערכת ההפעלה טייזן (Tizen) בצד המכשירים. סמסונג כבר שילבה את מערכת ההפעלה, לה שותפות עוד חברות טכנולוגיה רבות, במסכי הטלויזיה והשעונים החכמים שלה, אולם מכשירי הסמארטפון המבוססים על טייזן עדיין נמצאים בשלביהם הראשונים וככל הנראה לא מוכנים לתחרות עזה מול iOS, ווינדוס ואנדרואיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים