מכשירי אייפון 6 ו-6 פלוס מפסיקים לעבוד לאור שגיאת Error 53, אפל מגיבה לנושא

מסך iPhone 6S שבור (צילום ועיבוד: גאדג'טי) מסך iPhone 6S שבור (צילום ועיבוד: גאדג’טי)

תם עידן החלפים המזוייפים: משתמשי iPhone 6 ו-iPhone 6 Plus ברחבי העולם, שהחליפו בעבר את כפתור הבית במכשירם בחנות או אצל אדם פרטי, שאינם מבצעת שימוש בחלפים מקוריים, החלו להתלונן כי לאחר עדכון למערכת ההפעלה iOS 9, מתקבלת בהפעלת iTunes הודעת שגיאה בשם Error 53 ומכאן המצב רק מתדרדר.

לאחר קבלת הודעת השגיאה, מדווח הגרדיאן הבריטי, הפסיקו אותם מכשירי אייפון 6 או 6 פלוס לעבוד, כאשר כל התוכן, התמונות, ההודעות והאפליקציות נמחק כלא היו וללא יכולת שחזור (טיפ: תמיד גבו את האייפון שלכם!).

Apple-touchid-623x376

כפי שזה נראה כעת, המשתמשים שעשויים להיפגע מתקלה זו הינם בעלי מכשירי אייפון 6 או 6 פלוס שביצעו בעבר החלפה לכפתור הבית שלהם, המכיל את החיישן הביומטרי לזיהוי טביעת האצבע Touch ID, בחנות פרטית שאינה מאושרת ע”י אפל.

תקלה זו מתרחשת על אף שטרם העדכון ל-iOS 9, עבדו האייפונים במשך שבועות או חודשים ללא כל תקלה, שגיאה או בעיה גם לאחר שעבר מכשירם תיקון בחנות פרטית. אך שינויים שביצעה אפל במערכת ההפעלה החדשה הם כנראה הגורם ל”הרג האייפונים” ההמוני.

תגובת אפל לנושא, בתרגום חופשי לעברית:

אנו מגנים על מידע הנוגע לטביעות האצבע באמצעות secure enclave (ארכיטקטורת אבטחה שנוצרה על מנת להגן על המידע של טביעות האצבע של המשתמש) המחובר באופן ייחודי לחיישן ה-Touch ID […] כאשר אייפון עובר תיקון ע”י גורם שאינו מורשה לכך, רכיבים לא מקוריים אשר משפיעים על חיישן ה-Touch ID עשויים לגרום לבדיקת האבטחה להיכשל אם חיבורם לא מאומת.

באמצעות עדכון נוסף או שחזור מערכת ההפעלה, בדיקת אבטחה נוספת מעלה את שגיאת ‘error 53’. אם לקוח נתקל בשגיאת error 53 בלתי הפיכה, אנו ממליצים לפנות לתמיכה של אפל.

בימים הקרובים תמשיך התמונה להתבהר, אך עד אז המלצתנו לבעלי אייפון 6 או 6 פלוס שביצעו כל תיקון במכשירם ע”י מקום שאינו מאושר לכך, היא להמתין עם העדכון למערכת ההפעלה iOS 9.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים