הצצה ראשונה: LG G5 – יריית הפתיחה של הסמארטפונים המודולורים

LG G5 (צילום ועיבוד: גאדג’טי)

חברת LG קיימה אתמול את אחת ההכרזות המשמעותיות ביותר שלה בשנים האחרונות והציגה את מכשיר הסמארטפון LG G5 לעולם כולו. מלבד מפרט משדורג, כולל ה-LG G5 גם פילוסופיה חדשה בה דוגלת החברה הדרום קוריאנית – מכשיר מודלורי.

ה-LG G5 עשוי כולו ממתכת ומציג גוף חטוב וסקסי. המתכת ללא ספק משדרגת את המראה והתחושה של המכשיר ומעניקה לו מראה יוקרתית ואקסקלוסיבי במיוחד. כדי לאפשר למכשיר ה-LG G5 להיות כולו מקשת מתכת אחת LG הצטרכה למצוא פתרון יצירתי במיוחד כדי לאפשר למכשיר לשלב סוללה נשלפת – יכולת חשובה מאוד ללא מעט משתמשים.

סמארטפון מודולרי

כדי לעשות זאת דאגה LG “לפרק” את המכשיר לשני חלקים: החלק העליון – בו נמצאים רוב חלקי המכשיר, ולצידו החלק התחתון הניתן לשליפה הנושא בחובו את הסוללה.

החלק הנושא את הסוללה נשלף באמצעות לחיצה על כפתור מיוחד שנמצא בחלקו התחתון של המכשיר. למרבה הצער לחיצה על הכפתור הייתה מסורבלת למדי ובכל פעם שרציתי לשלוף את הסוללה נאלצתי להילחם מעט עם החלק הנשלף והכפתור.

על אף שמדובר בפעולה שלא תיעשה לעיתים קרובות, LG הייתה צריכה למצוא מנגנון נוח יותר ומהיר יותר לשליפה. הוסיפו לכך את העובדה שבכל החלפת מודול תאלצו לכבות את המכשיר ותקבלו חווית משתמש מעט בעייתית.

עם זאת, חשוב לחדד כי עדיין מדובר בפעולה פשוטה יחסית שעם מעט תרגול ככל הנראה תהפוך למטלה קלה ביותר – עקב אכילס זה מתקבל נוכח החשיבות של סוללה נשלפת.

מגירת סוללה נשלפת ב-LG G5 (צילום ועיבוד: גאדג'טי)
מגירת סוללה נשלפת ב-LG G5 (צילום ועיבוד: גאדג’טי)

ממשק משתמש נקי

מה שהצליח לסקרן אותנו לא פחות מהעיצוב יוצא הדופן היה ממשק המשתמש של LG שכלל מספר נקודות מעניינות במיוחד. תחילה נציין כי המכשיר הגיע כמעט ללא אפליקציות מובנות – עוף מוזר בשוק מכשירי המובייל. ה-LG G5 מגיע עם האפליקציות המובנות של גוגל ומספר אפליקציות יעודיות של LG, מעבר לכך לא נמצאו כל עקבות של אפליקציות מיותרות. כמובן שישנה אפשרות לכך שמדובר על מכשירים שהותאמו במיוחד לתערוכה, אך אסור להתעלם מכך.

נקודה מעניינת נוספת בקשר לממשק המשתמש הוא היעדר מגירת האפליקציות שכל כך מזוהה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד. במשחק הקצר שלנו עם המכשיר גילנו להפתעתנו כי כל האפליקציות היו מסודרות במסכי הבית השונים ללא כל זכר למגירת אפליקציות.

בשיחה שערכנו עם אחד מנציגי החברה נאמר לנו כי אכן ה-LG G5 אינו כולל את מגירת האפליקציות וזאת מאחר ולא מעט אנשים עוברים למכשיר ה-LG G5 ממכשיר האיפון והשאיפה של החברה היא לעשות את המעבר כמה שיותר חלק. לצד זאת, נציג החברה הסביר כי בעתיד עתידה החברה להוציא עדכון תוכנה שיאפשר למשתמש לבחור איזו גרסה הוא מעוניין לקבל: גרסה עם מגירת אפליקציות או גרסה בלעדיה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים